Modifast(are)
Hej!
Är ny på Familjeliv och hittade er tråd, är det ok att hänga på?
Jag började 1:a juli med Modifast, så idag är det dag 4. Jag kastar in ursprungsfrågorna i tråden och besvarar dem:
* Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
Min tanke är att jag ska köra nån form av kombinerad kur i 3 veckor, se hur jag mår och mår jag bra och det fungerar så kör jag tre till. Så här tänker jag: Frukost blir två kokta ägg och ca 100 gram keso. Variation med yoghurt och bär tex. Snåla proteinrika frukostar. Sen fördela 3 påsar Modifast under dagen som det passar.
Efter tre veckor: Om jag känner att det behövs så tar byter jag det mål jag äter från frukost till vanlig middag.
* Hur mycket gick/vill du ner?
Jag har ca 25-30 kilo att gå ner, landar jag på -25 så är jag supernöjd. Det är snyggt med kurvor! :)
* Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
Jag har provat choklad (ok), jordgubb (bra), vanlij (bra), banan (bra), choklad och vanlijpuddig (mycket bra).
* Vilken var/är din favoritsmak?
Helt klart just nu efter så kort tid, båda puddingarna. Känns mer mättande och är supergoda.
* Hade/har du några biverkningar?
Inte just nu. Hade lite ont i huvudet dag 2 och 3. Men inte så att jag led av det, mest molande.
Ok, så kommer min vikt då... *huvva*
Vikt: 93,7
Längd: 162
Jahapp, det var det. Jag kan ju berätta att jag gått på pulverdiet förut men att jag tappat motivation. Jag vet att det fungerar ganska bra för mig om jag bara ger mig f*n på det. Så nu var det dags igen. Ska på ett bröllop i september och vill ha en fin klänning då. Så... nu kör jag. Förra gången jag lyckades, för jag har provat nåra olika och haft varierat resultat, så åt jag Cambridge. Fungerade bra och jag var nöjd med de flesta smakerna. Tycker dock hittills att Modifast känns bättre för mina smaklökar :)
Har svårt att hålla mig från att väga mig varje morgon, men har lovat mig själv att inte väga mig förrän på fredag.
Ok, men det var allt för mig, hoppas kunna rapportera på fredag om framgång!