• Styvmamma88

Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)

Ja, ibland kan man ju få så fina kärleksförklaringar av sina bonusar och tänkte att vi kan berätta om dom. Det är tufft att vara en styvmamma men när min 5 åriga bonus säger något gulligt till mig så är allt värt det
    Så jag börjar:
    Jag sa till min man - kom hit och ge mig en puss
    -Ne orkar inte
    Så kommer lillan springande i full fart från sitt rum och säger - Jag kan ge dig en puss!!
    Hehe och det är klart jag ville

Så kom igen att dela med er

• Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)
  • familjtv
    TV SERIE SÖKER STYVFAMILJER.
    Nu produceras en tv serie med familjer som lever i en styvfamilj. Vi söker er glada, härliga familj i alla möjliga konstellationer. Vi vill följa er i er vardag med allt vad det innebär.Syftet är att spegla familjelivet i dagens Sverige då styvfamiljen är lika vanlig som den traditionella kärnfamiljen. Vad krävs det för att lyckas hålla kärleken vid liv? Inspelningsperiod 8-10 veckor under bestämd tidsplan ( inte heltid)
    Vi intresse
  • Ventus

Min lilla bonusdotter på 4 år låg brevid mig i soffan och säger att - Jag tror verkligen min pappa älskar dig... och så log hon.

• Joz1a

Måste bara nämna detta oxå :)

Låg i sängen,jag var trött. Min man, som inte är min 3 åriga dotters bio far , kommer in och kysser mig snabbt.Då springer lillan direkt efter, frustrerad över att min make kommit och tittat till mig och gått ifrån henne medans de busat och säger " Amen nn?! E du kär i min mamma eller ?! " Hahaha vi kunde inte hålla oss för skratt. Tog upp henne och börja pussa på henne med :))

• galaxhjälte

Ååååå vad jag önskar att du var min storasyster!! För en mamma har jag ju tyvärr redan =)

• Lolalee

Min bonus har sagt vid flera tillfällen att hon önskar att jag vore hennes riktiga mamma.
    Och hon säger även saker som - jag älskar dig mest i hela världen och mer än min riktiga mamma.

• Iam

"Jag älskar dig" 
    Det är väl det finaste man kan få höra av ett bonusbarn :)
    Eller "Du är som en mamma när min mamma inte är här" oxå en fin komplimang :) 

• Iida01

Min sambo kallar mig för "Hjärtat" när han är lite extra söt, så en dag sa hans dotter att " *** är ditt storhjärta och jag är ditt lillhjärta" :) Det var lite sött! Sen så brukar hon svara att hon älskar mig och saknar mig ibland <3 

• Sandra99

Jag har aldrig känt ett behov av att skaffa barn. Jag tycker om barn, det är mer förlossningen och annat som avskräckt mig. Har aldrig känt den här längtan som många beskriver. Hur som haver så mötte jag för 5 månader sedan en helt ljuvlig man med en son på 5 år. Vi har träffats ett par gånger vi 3 och hittat på saker men jag och "pappa" beter oss bara som goda vänner inför sonen än så länge. En kväll var pappa tvungen att åka iväg till kontoret, ca 30 min bort och drog mig till sidan och frågade om jag kunde tänka mig att " passa" sonen den knappa timmen det skulle röra sig om, inga problem för mig och sonen blev glad att han slapp följa med pappa. Då sitter vi i soffan och ser en film, rätt som det är så kryper han över till mig och kurar ihop sig intill mig med en hand på mig och säger " jag tycker om dig". I det ögonblicket öppnades ett rum i mitt hjärta som jag inte visste fanns. La armen om honom och svarade att jag tycker om dig med. Sist när vi åt middag ihop och jag och pappa pratade i soffan efter maten kröp han upp på samma sätt igen. Utan att tänka mig för la jag armen om honom och klappade honom på axeln, som min mamma brukade göra med oss. Sånt värmer mitt hjärta, att han accepterar mig i sin tillvaro. Vi tar det långsamt och har ingen brådska men det känns skönt att han redan nu verkar tycka om mig.

• sandraabinger

Tjejen 3 år gammal: "Kan jag få en kram?"

Pojken 6 år gammal: "Vad gör du?"
    Jag: "Tar bort mitt smink"     
    Pojken: "Varför det? Du är ju så fin!"

Jag smälter totalt när dom är så underbara :)      

• Moolie

För ett par år sedan sa den yngsta bonusen:

- Ska ni inte gifta er?
    - Varför ska vi det?
    - För du älskar ju pappa OCH oss!

Äldsta bonusen svarar alltid:

- Du, jag älskar dig väääääääldigt mycket!
    - VET!
    - Vilken tur! Det betyder att jag säger och visar det tillräckligt ofta!

Härliga ungar!! :)

Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)