• Styvmamma88

Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)

Ja, ibland kan man ju få så fina kärleksförklaringar av sina bonusar och tänkte att vi kan berätta om dom. Det är tufft att vara en styvmamma men när min 5 åriga bonus säger något gulligt till mig så är allt värt det
    Så jag börjar:
    Jag sa till min man - kom hit och ge mig en puss
    -Ne orkar inte
    Så kommer lillan springande i full fart från sitt rum och säger - Jag kan ge dig en puss!!
    Hehe och det är klart jag ville

Så kom igen att dela med er

• Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)
  • Orchilea

Idag är det precis 6 månader sen jag träffade mina bonusar för första gången, de är nu 6 år (P) och 9 år (F).

Har väldigt bra kontakt med dem och förra veckan när jag lämnade pojken på skolan kramade han mig, och då sa jag

- namn, jag gillar dig!

och så tittade han på mig och sa

- men namn, jag älskar dig!

Så sa jag att jag älskar honom också och han blev så glad och skuttade iväg.

När jag hämtade honom samma dag hade han gjort ett paket till mig och slagit in, 'för att jag älskar dig' och när vi kommit hem berättade han flera ggr både för mig och pappan att han älskar mig så mycket att det aldrig kan ta slut på kärlek!   

Han brukar även säga att hans kompisar är avundsjuk för att han har den fräckaste låtsasmamman som finns osv

• skrabba

Hämta min 3 åriga dotter på förskolan en dag och när vi gick hem så såg hon fundersam och ledsen ut så fråga vad hon tänkte på och fick till svar - jag tänker på andre och att jag saknar honom :)) Andre är min nya sambo och även pappan till lillebror som beräknas komma om 2 veckor :))

• turnupthevolume

Det var första gången jag och sambons son var ensamma hemma en kväll (innan vi var sambos). Han var 6år, och vi satt och pysslade framför tvn. Då säger han plötsligt: "Om du får barn så blir det min lillebror eller lillasyster." <3

Sen lite senare den sommaren så var sambon och sonen på en egen liten semester och sambon talade då om för honom att vi var kära och att vi funderade på att flytta ihop. Då sa han att han tyckte om mig, fast BARA som kompis!! :D

Jag spricker av stolthet när han anförtror mig saker, och frågar kring stora saker han tänker på. Eller när vi kittlas och skojbrottas i soffan så vi stör resten av familjen :) (han är inte så kramig av sig så det är liksom det mest fysiska tecknet på gillande jag får).

Men det bästa måste vara när han glömmer bort sig, och släpper sin 10åriga coolhet. Tex om han är hos sin mamma, och vi råkar stöta på varandra på stan. Då skiner han upp och utbrister: "mitt naaaamn!!!" Man hör i rösten att han blir så glad. Då värmer det ända in hjärtat! Och även att han kallar min brorsson för sin kusin :)

Vilken tur man har som får den ynnesten som ett barn förtroende innebär <3

• baralite

Min bonustjej satt i köket å lekte med sin barbie medans vi plocka med disken då hon säger att så här finns ska namn vara när ni gifter er ;) var tvungen att gå fram å ge henne en stor kram ...gullunge

• CrazyInLove

Ikväll när vi alla tre låg i sängen och såg film, var bonussonen extra pappig och pratade om hur bra pappa var. Sen kom det även fram att jag minsann är bättre! ;)

• FridaKarin

Min bonussyster kallas min mamma för mammut :) Haha .. När hon var väldigt liten så tyckte hon att det var tråkigt att jag och mina syskon sa mamma till henne men inte hon. Men hon hade ju redan en mamma så hon frågade om hon fick kalla henne för mammut :) Super gulligt tycker jag. Hon är 11 år nu! 

• linjes

Jag ska mysa,pussas och äta glass med (mitt namn) sa min 3 åriga bonus till migHjärta

• Joz1a

Min dotter som är 3.5 år frågar alltid varför hennes styvpappas kusiner inte är HENNES kusiner oxå :) Och då vi förklarar säger hon "Men jag VILL!" :D

Hon älskar honom verkligen. å jag hämtar henne från dagis är den första hon frågar efter är "G".
    Hon vill att han ska hålla hennes hand om vi är ute och går. Eller att han ska bära henne när hon blir trött. 
    Hon har även sagt "G" är min pappa". Men vi har förklarat att han är SOM en pappa till henne. En extra pappa. Men då hon varit hos sin pappa har han blivit vansinnig och sagt "G" är INGENTING till dig! Han e BARA "G"! "   Hon vart jätte ledsen när hon berättade d för oss... Tycker att d är gulligt att hon älskar honom/min man så mycke..Men sorgligt att hennes pappa inte kan bete sig lite mer moget framför henne i alla fall... :(

Min nya man har ändå funnits i hennes liv sen hon var nästan 2år.. Han kommer ju finnas i hennes liv långt framöver.. Varför inte bara acceptera d?...

Ja ja Detta är en glad tråd Så jag ska bara säga att det är FINT att man som bonusförälder ändå kan se d fina med att ha bonusbarn. Nog kan d vara påfrestande. Men ni gör ett fint jobb <3

• Téssera

Jag har varit i styvbarnens liv sedan 2008 men vi flyttade inte ihop förrän i år.
    Ena pojken (som bara bor med sin pappa) sa första gången jag träffade honom "Men vad glad jag blir! Äntligen blir det en mamma i huset" han var 7 år då men är fortfarande lika gullig med mig

• Minönskan

Mina bonusar är 5 och 6 år. Jag har varit med i bilden i 2 år.

Vi har en jättebra relation och det kommer många roliga och söta kommentarer ur deras munnar.

Men också en del som man blir helt full i skratt av. Min sambo kan lätt gå omkring naken hemma, efter dusch typ. Barnen är vana och att han har en snopp vet de ju. Inget med det. Jag har inte gjort det, tycker att det skulle kännas väldigt konstigt. Men så hade jag ensam med mej barnen till simhallen vid ett tillfälle. Och i duschen så såg de såklart min muff.

Pojken som är 6 utbrast så alla i duscharna kunde höra: Men NN du har ju inget hår på din nuppa! Det har ju alla vuxna tjejer. Mamma har det, varför har inte du det?!

Ja, vad säger man?

Ett bra tag senare så hände samma sak hemma, jag tog ett snabbt skutt in till sovrummet efter duschen. Naken som jag var. Pojken ropar igen, jag såg din nuppa och springer ut till min man och säger något i stil med: Jag såg NN nuppa IGEN! Den är så liten, mammas är mycket större.

Jag trodde jag dog. Min man med.. Ha ha..!!

Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)