• Styvmamma88

Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)

Ja, ibland kan man ju få så fina kärleksförklaringar av sina bonusar och tänkte att vi kan berätta om dom. Det är tufft att vara en styvmamma men när min 5 åriga bonus säger något gulligt till mig så är allt värt det
    Så jag börjar:
    Jag sa till min man - kom hit och ge mig en puss
    -Ne orkar inte
    Så kommer lillan springande i full fart från sitt rum och säger - Jag kan ge dig en puss!!
    Hehe och det är klart jag ville

Så kom igen att dela med er

• Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)
  • hjohanna

Min bonusson kallar mig för Jomamma. Det tycker jag är supersött.

Sen säger han ofta att jag är stark oxå. Jag har muskler medans hans mamma bara har "häng" på armarna

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • SanJon

Kan dela med av några fina stunder jag med som jag haft med min 5åriga bonustjej.

En grej hon sa vid läggdags var att jag var som en prinsessa för jag lagade så god mat. Glad
    En annan kväll så tog hon min hand & kramade den hårt & sa jag tycker om dig vad skulle jag göra om du dog? Men varför skulle jag dö? svarade jag. Fick till svar, men Sandra du är ju gamal.. Kunde inte hålla mig för skratt då!! =)

• Schira

Gulliga saker som min 4-årige bonus brukar göra är blandannat att plocka blommor
    till mig innan han kommer hit:) Säga jag älskar dig när han ska gå oc sova, komma fram och ge en
    stora bamsekramar titt som tätt:)

• virrex2000

Jag blir så glad när bonus barnen talar om att de älskar mig. Glad
    Deras pappa jobbar mycket borta.
    Barnen trivs så bra här så dom kommer gjärna hit även om pappa inte skulle vara hemma.
    Mina bonusbarn är lite äldre och det känns så skönt när de säger att de kan passa sina små syskon en stund så jag får lite egentid.
    Dom har alla fem flyttat in i mitt hjärta 
    Jag måste ha et stort hjärta som har 8 inneboende små älsklingar. Flört

• HannaPirre

Pappa, hur kommer det sig att Hanna kan laga sån här god lasagne? Den får betyg 1000! Nä förresten, 1000000!!!!

• HannaPirre
    HannaPirre skrev 2011-01-19 18:03:57 följande:
    Pappa, hur kommer det sig att Hanna kan laga sån här god lasagne? Den får betyg 1000! Nä förresten, 1000000!!!!
    Känns extra bra med tanke på att hans plastpappa är kock :)
  • StarC

Har två bonusar, en dotter på 11 o en son på 14...

Dottern kom hem i veckan o skulle få ett papper påskrivet för skolan...vi påpekar att två vårdnadshavare måste skriva på o hon tittar oförstående på mig o säger "men du är ju också min vårdnashavare - varför får inte du skriva på?"...måste säga att det kändes som ett verkligt erkännande... Då har vi trots allt bara varit en "familj" i dryga året....o att jag verkligen inte ser sig som en bonusmamma utan mer som en vän/extra vuxen... Mamman är supertrevlig o allt funkar bra...

• CrazyInLove

Jag och min 5-åriga bonusson var ute och åt med min kompis och hennes lilla dotter. Vi pratar lite allmänt och jag säger något åt min kompis om att jag inte har några egna barn. Då säger bonusen "Men du har ju mig"...och det är ju sant, jag har ju honom :)

• Missjag

Jag har två bonusar. En som är 5år och en som är 8 år.
    Varje kväll när dom ska sova så säger dom att dom älskar mig.
    Första gången trodde jag att jag skulel börja gråta av lycka. Dom är dom sötaste i världen.

Den yngsta är lite kräsen när det gäller mat.
    Dock så frågar hon alltid om jag kan göra köttfärssås och "skabetti" :)
    Hon äter som en häst när jag serverar det :)

Jag har dessutom börjat göra gryta ibland, och förra gången barnen var hos oss så säger den äldsta: Snälla, kan inte du göra gryta.

Sånna saker värmer enormt.
    Och tänk, vad skulle man göra utan dessa små liva, även om de inte är mina från början...

• LykkeLee

Min bonusdotter som är 11 år skrev i ett sms "Jag saknar dig och älskar dig".. det värmer..

Älskar mina bonusar!!! Hjärta

Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)