• Styvmamma88

Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)

Ja, ibland kan man ju få så fina kärleksförklaringar av sina bonusar och tänkte att vi kan berätta om dom. Det är tufft att vara en styvmamma men när min 5 åriga bonus säger något gulligt till mig så är allt värt det
    Så jag börjar:
    Jag sa till min man - kom hit och ge mig en puss
    -Ne orkar inte
    Så kommer lillan springande i full fart från sitt rum och säger - Jag kan ge dig en puss!!
    Hehe och det är klart jag ville

Så kom igen att dela med er

• Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)
  • ius lexis

När jag nattar den äldste säger han ibland lite tyst- älskar dej ****.
    Eller - du lagar bäst mat av alla.
    När den lille hoppar upp i min famn och säger att han älskar mej.
    När faster tog dem på teater och de sa att det hade varit mycket roligare med mej (fel att tycka det är kul, men det känns så viktigt att de trivs med mej).

Ibland kan de häva ur sig att jag är bättre än deras riktiga mamma och då blir jag alldeles stel för jag vet inte vad jag ska känna eller säga.

• jehuu

Min bonustjej på 7 år kom med en jättefin teckning och sa att hon kunde inte skriva Jeanette så hon skrev mamma =) Och nog stod det : Till mamma på den =)
    Blev varm i hjärtat =)

• djevojka

Min bonus sa att hennes mamma födde henne från magen o uppåt och jag födde henne från magen o neråt. Så hon har två mammor. När jag frågade om det är därför hon fiser extra mycket hos oss, så skrattade hon hjärtligt och sa att det är bara för att visa att hon älskar mig. Ååå jag dog av skratt.
    Och jag vill faktiskt även säga något fint som biomamman sagt! Hon sa i sommras att hon är så glad att barnen har mig. "jag kan inte önska mig en finare extramamma till mina barn" sa hon. DET värmde det...:)

• nurken

Jag har inga bonusbarn själv. Men hemma hos en vän till mig så hörde jag detta strax innan jul.
    Mamman har 4 barn. 2 stora med sitt ex och 2 med nya sambon Jonas.
    den stora tjejen ville baka och frågade efter muffinsrecept. Mamman plockade fram. Då säger tjejen.
    -Mamma varför kan vi aldrig baka sånna muffins som Jonas vill ha. Jag vill baka sånna. Sagt och gjort det blev Jonas favorit muffins. Goda var dom också!

• 2underbara

Varje vecka säger han nåt jag tycker är gulligt och omtänksamt.

"hej då"

Då äntligen sprider sig lugnet i hemmet igen och jag kan trivas och känna mig helt komfortabel i mitt eget hem, DET tycker jag är gulligt att jag får göra  

• snuddi
    2underbara skrev 2010-12-30 19:51:52 följande:
    Varje vecka säger han nåt jag tycker är gulligt och omtänksamt.

"hej då"

Då äntligen sprider sig lugnet i hemmet igen och jag kan trivas och känna mig helt komfortabel i mitt eget hem, DET tycker jag är gulligt att jag får göra  
    Var det nödvänigt att förstöra en annars så fin tråd? Ditt inlägg skulle passa bättre i en annan tråd. Då alla de andras inlägg är fyllda av värme.
  • 2underbara
    snuddi skrev 2011-01-10 23:02:23 följande:
    Var det nödvänigt att förstöra en annars så fin tråd? Ditt inlägg skulle passa bättre i en annan tråd. Då alla de andras inlägg är fyllda av värme.
    Tro mig, jag blir lika varm inombords varje gång det händer
  • snuddi
    2underbara skrev 2011-01-10 23:07:23 följande:
    Du vet vad jag menade för skillnad. :)
  • konkelbär

Något väldigt sött som min 5-åriga bonus gjorde, var att rita en bild på mig och hans pappa där vi höll i handen, och med en massa hjärtan runt. Det var väldigt fint tycker jag

• konkelbär
    2underbara skrev 2011-01-10 23:07:23 följande:
    Tycker det är skittråkigt att du känner så, speciellt för bonusen
Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)