• Styvmamma88

Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)

Ja, ibland kan man ju få så fina kärleksförklaringar av sina bonusar och tänkte att vi kan berätta om dom. Det är tufft att vara en styvmamma men när min 5 åriga bonus säger något gulligt till mig så är allt värt det
    Så jag börjar:
    Jag sa till min man - kom hit och ge mig en puss
    -Ne orkar inte
    Så kommer lillan springande i full fart från sitt rum och säger - Jag kan ge dig en puss!!
    Hehe och det är klart jag ville

Så kom igen att dela med er

• Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)
  • jennie m

Min styvdotter sa..Vilken tur du är hos pappa Jennie annars hade vi aldrig fått nån mat...*L*

• Ts Mamma

Jag har två bonusar - 11 och 15 år gamla så inte helt lätta åldrar men igår så var vi in till stan och jag bestämde att vi skulel stanan till på Sibylla och äta för alla var hungriga och det började bli sent, när jag hoppat ut bilen så kommer 11-åringen fram till mig och lägger ena armen om mig och dunkar lite på axeln samtidigt som han säger "En kompiskram för att du är bäst som bjuder på Sibylla...."

Det är för mig bekräftelse på att han tycker jag är okej även om vi har våra duster...

En annan sak som jag inte ser som något annat än super gulligt och mysigt är att mina bonusar kallar min dotter för sin syster och vice versa - det är underbart att se...

• Styvmamma88

Jennie m, haha, bad gulligt
    Ts Mamma: All cred till dig, tonårsbarn kan inte vara lätt, men vad skönt att du får en glimt av uppskattning

• jennie m
    Styvmamma88 skrev 2010-12-09 15:58:18 följande:
    Jennie m, haha, bad gulligt
    Ts Mamma: All cred till dig, tonårsbarn kan inte vara lätt, men vad skönt att du får en glimt av uppskattning
    Ja jag skrattade gott men det gjorde inte hennes far..hahaha..
  • Sol Angelica

Mellankillen kom fram till mig en dag och gav mig en kram. OCh jag frågade hur det kom sig? ( Han är inte så fysisk av sig i vanlig fall...)
    Då säger han bara: -  Jag älskar dig, du är minst lika bra som pappa och mamma! Hjärta
    Och jag bara svarade att jag älskar dig oxå!

Snacka om att jag lipade av glädjei smyg sen... Det är nu över 1 år sen, men jag lever på den kommentaren än när det är lite tufft nån dag...

• Belleles

Min bonus fyller 4 år snart och hon brukar komma och säga att jag är hennes "Nena", jag heter Jelena och hon kunde/kan inte säga det utan det blev Nena.
    Sen brukar hon göra halsband till mig hemma hos hennes mamma :)

• Styvmamma88

Var på utvecklingsamtal för några dagar sedan så hade dom frågat lillan lite frågor och sen skrivit ner och på frågan vad hennes mamma och pappa hette så hade hon svarat mitt namn som hennes mamma

• plastmamman01

Den lilla brukar springa fram till mig när jag hämtar på dagis och hoppa upp i famnen och kolla mig i ögonen och sen pussa mig  och säga vad bra att DU hämtar mig idag!! då blir man varm..

• ptq

Har en 13åring , hon var på disco i fredags och jag tvingade på henne ett par shorts hon tänkte hon skulle ha linne och hudfärgade tights. Iallafall så när pappan skjutsade henne och hon klev ur till sina kompisar så sa hon -åh mamma tvingade på mig shortsen. Sen i går fick jag en tidig julklapp en mugg som det står Mamma på och en jättefin text inuti. Man har nog skött sina kort rätt )

Svar på tråden Gulliga saker våra bonusar har sagt till oss :-)