Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Zophy skrev 2011-01-04 17:32:39 följande:
    Grattis till plussen i tråden! Vad härligt!

Enligt FL:s ägglossningskalender har jag BIM imorgon, men eftersom min menscykel varit så uppochner de senaste månaderna tänker jag nog att den säkert är ytterligare några dagar fram. MEN jag tänker nog våga mig på att ta ett test imorgonbitti.. för nu börjar jag bli tokig av att undra och inte veta Glad Vet inte vad jag ska tro, men de senaste fem dagarna har jag haft så onda & svullna bröst och imorse fick jag konstig metallsmak i munnen.. jättekonstigt & äckligt Tungan ute Så antingen är det något på gång eller så spelar kroppen mig ett spratt.. Hoppas på det förstnämnda lite för mycket för mitt eget bästa Glad
    Åh, vad spännande! Då hoppas vi på att vakna upp till ett gott besked imorgon då! Funderar också på att testa imorrn, men jag har minst 5 dagar kvar till BIM (har lite oregelbunden) så jag hoppas egentligen inte på att se något än...
    Men det där med metallsmaken låter ju positivt, det kan man väl inte inbilla sig ändå?? Vet inte ens hur metall smakar om jag tänker efterTungan ute
  • skruttnorpan
    annakohler skrev 2011-01-04 19:38:40 följande:
    Mens på G nu, ÄL 19januari nästa gång
    Men...är du säker? Känner du det bara på dig eller har den kommit? Då är den väl ordentligt sen? Stor kram och många tankar!
  • skruttnorpan

Testade lika vitt som snön idag...iof 5dagar (minst) innan BIM så hoppet är inte helt borta. Men tyvärr talar inte mycket för graviditet här...ser brösten som det klaraste tecknet och jag tycker bara de blir mer och mer oöma sedan ÄL så det är nog bara att ställa sig in på pergo nästa månad...
    BabyW- När ska du testa då?? För ingen mens i sikte va??

• skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-01-05 08:48:48 följande:
    Jag har tagit ÄL tester och dom har visat att jag har ÄL men dom lyser fortfarand vist inte starkt men iaf hyfsat .

Jag e nog sinnessjuk som inbillar mig massa och min kropp e fan inte frisk
    Men vännen! Du har ju nyligen tvingats gå igenom MF! Klart kroppen inte mår bra, för att inte tala om det mentala! Hormoncykeln styrs till en del av närvaro/frånvaro av stresshormon och din situation är minst sagt stressad med tanke på vad som hänt.
    Tror att du ställer stora krav på din kropp just nu, men den är kanske inte redo. Det handlar förhoppningsvis om att du behöver en menscykel till på dig och sedan är allt som det ska.
    Svåraste som finns. jag vet, men försök att inte kräva något av dig själv just nu som du inte kan ge och faktiskt inte heller styra över.
    Många tankar och kramar!
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-05 09:04:57 följande:
    Skruttnorpan - Nope!! Ingen mens i sikte här, än så länge. Fick ett mycket svagt men synbart plus igår och idag, men jag vill se det tydligt för att tro på det. Är så rädd att våga tro efter alla missfall...
    Kitty 82 - Ja ens kropp kan visst f-n spela en spratt! Kan inte ge dig nåt bättre råd än att ta ett nytt test på fredag morgon igen... Då har nog din hcg-nivå stigit så det syns bättre. Jag har själv sett dina plus vid flera olika tillfällen ju.
    Håller tummarna stenhårt för dig nu! Får du hjälp om du blir gravid, med tanke på det förflutna..?
  • skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-01-05 09:10:35 följande:
    Något MF har jag inte haft. Tror du blandar ihop mig nu med nån annan
    ACJL skrev 2011-01-05 09:06:08 följande:
    Hoppas in här jag också!Kitty 82- jag tycker man kan skymta plus på båda testen....
    Jo men bilderna visar ett o samma test igår mitt på dagen/eftermiddagen men idag på morgonen kom ett stort fläkigt minus
    jamenguuud...färväxlade dig med bäbis2011, SORRY!
    Börjar bli många att följa här nuGlad
    Då tror jag nog snarare på att pluset kommer så småningom, då finns liksom inget annat som kan ligga som rest i kroppen...då är det bara det där med tålamod *suck*

TUSEN URSÄKTER! {#emotions_dlg.flower}
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-05 09:23:40 följande:
    Skruttnorpan - Nej min gyn har inte diskuterat några bra hjälpmedel tills när och om jag är gravid... Överväger starkt att byta gyn! Han missar för mycket info som är av stor vikt och är inte särskilt tillmötesgående när man är orolig och frågar något...
    Fick ett tips av en väninna igår, att de gör en studie som man kan vara med i här i Hbg, som går ut på att man får ge sig själv injektioner med blodförtunnande varje dag under graviditeten, tills 2 v före BF. Vi har en gemensam väninna som, precis som jag fått många MF, men fick gjort detta och som för några veckor sedan fick en fin liten flicka! Ska kolla upp om det är något man kan få vara med på. Hade kanske hjälpt!!
    Jo, det låter väl nästan som att du borde överväga ett byte.
    Har följt en tråd med andra som har fått MF/MA och där pratar många av de med upprepade MF om att de ska få medicinsk hjälp under kommande grav så något bör man ju kunna göra i alla fall!
  • skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-01-05 09:21:34 följande:
    Ingen fara Lätt att förväxla personer

Nej jag tror banne mig inte på plus alls mer för mig för det e bara massa spökstreck till o med CB testerna
    Tack för förståelsen!
    Vi håller tummarna, allihop nu! Klart det dyker upp ett plus snart! Kram
  • skruttnorpan
    huggesmamma skrev 2011-01-05 13:39:29 följande:

jaha, då var det kört!

Kärringen kom redan nu. Rynkar på näsan Nya tag till nästa månad!

F-N, vad synd! Många tankar och en stor kram!!!
  • skruttnorpan
    LängtarL skrev 2011-01-05 17:02:55 följande:
    Här vart det inget som vanligt Rynkar på näsan mensen kom som en klocka.... så nån får gärna ta bort mig från listan.
    känns så hopplöst allting... kommer ju aldrig funka...=(
    samma sak till dig, lyckligalängtan; STOR KRAM! KLart det kommer att fungera! Du kommer att få världens bästa bebis vart det lider! Många tankar.
    Många tankar även till dig SysterAnna!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!