Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

lhea1979 skrev 2011-01-08 10:30:15 följande:
    Nu får man börja att bygga upp sig själv psykiskt inför stora test-dagen imorgon. Jag förstår att det inte är säkert att dte blir Plus men man vill ju så gärna och jag kan bara tänka mig vad besviken jag kommer att bli om det blir ett tråkigt och fult Minus.

Jag hoppas såklart på positiva besked, imorgon kommer det at vara BIM dagen och 9 dagar sedan jag tog ett "kunde inte hålla mig test" som var negativt.

Jag kommer säkert att behöva en del stöd imorgon från er goa tjejer om det blir tråkiga testbesked. NÅGON MER SOM VÄNTAR PÅ ATT TESTA JUST IMORGON?
    Åh, vad starkt att du har hållt dig hela vägen! Hoppas du belönas med ett + för det Skrattande
    Ska inte testa imorrn...ska vänta en tre dagar nu tror jag...då kommer jag att h apasserat BIM och kanske till och med fått mensen.
    Ska bli SUPERSPÄNNANDE med din uppdatering!!

Måste fråga er som varit gravida för...
    Kan man bli känslig för salt under en graviditet? Käkade middag tillsammans med några igår och värdinnan hade gjort en gräddfilssås med vitlök och örtsalt. Jag KUNDE INTE äta den! Det var sååå salt! Frågade sambon när vi kom hem om han reagerat och han hade inte tänkt på det.
    Ja- som ni ser...efter som pluset uteblev idag letar jag fanatiskt efter annat som kan berättiga att jag fortf hoppas, haha...

ska nog ta mig ut i verkligehten nu istället så jag tänker på något annat!

Håller tummarna lhea!!!
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-08 10:45:24 följande:
    Kommer kanske plus snart då! BIM-2 visar inte alltid nåt, med dottern plussade jag inte förrän BIM+-0.

Tidigt i min graviditet (före BIM) tyckte jag salt var sååå gott som aldrig förr...Åt bl a chips och dog nästan av njutning. Kommer ihåg att jag tänkte "Jag är nog gravid för så här gott har det aldrig varit med salt mat"...Sen viftade jag bort det...
    Håller tummarna för dig!!
    Vad go du är, ska hålla hoppet uppe ett tag till! Skrattande
    sommar skrev 2011-01-08 11:06:08 följande:

Skruttnorpan, var bra sugen på att testa i morse men lät bli. Ska tvinga mig själv att vänta. Lite spännande att vänta ändå. Jag kan inte minnas att jag var sugen på salt under min förra graviditet. Kan dock avslöja att jag åt p-piller och fick pencillin som slog ut pillerna och det resulterarde i en graviditet. 

STARKT TJEJEN! Håll ut bara! Så penicellin slår ut p-piller...spännande! Då slapp du hela den hör nervös-snurran sist då??Tungan ute
    Det är inte det att jag är sugen på salt utan allt salt smakar JÄTTESALT!
    Tog en matlåda ur frysen nu- en rätt jag har gjort själv och vet att jag tycker är god...och den smakar SALT! Verkar ju dock som att man ska bli sugen på salt som gravid så det beror nog på något helt annat...men skumt i alla fall!
  • skruttnorpan

Men HALLÅ!!! Jag missade ju att läsa en hel sida!!! TACK för alla fina beskrivningar om hur ni har haft de, BabyW, Elle och Adora!! Hoppas det betyder nåt för min del...annars har jag väl fått akut diabetes, haha!

BabyW- GRYMT att du kollat med en ny gyn, tror det är heeeelt rätt!! När skulle ni få svar på mannen prover, i nästa v eller??

Majmamma1984 skrev 2011-01-08 12:36:50 följande:
    Under min förra grav. så åt jag varken pizza, hamburgare ller chips föra tt det var alldeles för salt. =) Sambon köpte saltade nötter i går som ajg inte kan äta av nu heller..brukar annars vara en riktig sucker för salt.
    Jag brukar extrasalta ALLT utan att ens provsmaka innan...men från igår kan jag inte med det...det smakar SJUKT mycket. Hoppas att de salta nötterna talar för ett positivt besked för dig! När är det dags för dig att testa??

Sommar, du är SUPERSTARK! Tycker så sund om dig i situationen! Hoppas du vet innerst inne att do gjort allt för din lil´le och att du innerst inne är hans trygghet

Stor kram
  • skruttnorpan
    BlirSnart85 skrev 2011-01-08 16:33:29 följande:
    Hej tjejer!

Jag kommer lämna alla tråder nu, fick ett nytt missfall idag och orkar inte mer! Så om ni vill nåt skicka bara till min inbox eller gästbok!

Lycka till vidare alla kämpare!!! Kram
    Massa kramar och varma tankar! Ta hand om dig själ och din kille tills ni orkar ladda om! Lider med er!
    Stor kram
  • skruttnorpan
    Limpan 83 skrev 2011-01-08 21:54:04 följande:
    Tog ett nytt test nu ikväll och det visade ganska så fort ett streck!!! Ett svagt streck men ändå ett streck :) Vad tror ni? Vågar jag nu lita på att det är positivt? Ska ta ett imorgon bitti för säkerhetsskull.
    Hur går det för er andra? Några fler som ska testa sig imorn?
    GRATTIIIIS!!! Ett svagt plus på icke- morgonurin låter ju riktigt bra!Skrattande Stor kram
  • skruttnorpan

leha- jag HOPPAS att du har fel och att pluset kommer om någon dag! Det kan hända!

Elle och Limpan- GRATTIS! Limpan, ditt kommer- var så säker Skrattande

SomEnÄngel- Välkommen hit!! Kul att ÄL är på G, se till att hålla dig nära din kära...vinnande koncept, haha Tungan ute

Här har det börja mola nere i tjejmagen...återstår bara att se om det är bra eller dåligt...första dagen som mensen kan tänkas komma är imorrn och som senast på torsdag...SJUKT nervös, nästan rädd att gå och lägga mig för att jag inte vill vakna upp till rött på pappret i morron...*suck*

• skruttnorpan
    83Lovika skrev 2011-01-09 22:18:08 följande:
    Testade nyss!!
    Vad säger ni?
    Jag litar inte fullt på dem men både sambon o jag var ju med o läste bruksanvisningen
     Blir till att köpa ett CB digitalt om nån dag. Sen kanske man vågar tro på det? =)
    GRATTIIIIS!!! Gud vad härligt!!
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-09 21:36:27 följande:
    skruttnorpan skrev 2011-01-09 20:34:35 följande:
    leha- jag HOPPAS att du har fel och att pluset kommer om någon dag! Det kan hända!

Elle och Limpan- GRATTIS! Limpan, ditt kommer- var så säker Skrattande

SomEnÄngel- Välkommen hit!! Kul att ÄL är på G, se till att hålla dig nära din kära...vinnande koncept, haha Tungan ute

Här har det börja mola nere i tjejmagen...återstår bara att se om det är bra eller dåligt...första dagen som mensen kan tänkas komma är imorrn och som senast på torsdag...SJUKT nervös, nästan rädd att gå och lägga mig för att jag inte vill vakna upp till rött på pappret i morron...*suck*
    Jag blir TOKIG på den jävla appen  nu!!!  Demon

Vad jag skrev i sin helhet var nåt i stil med;
    Måste köra med RMI (= Rätt Mental Inställning), annars funkar inte de stora önskningarna!  Flört  Håller självklart alla tummar och tår. Ska du testa imorgon..? Eller ska du vänta nån dag?
    Keep us posted!!!  Tungan ute
    Haha, ja-a...tur att du kom med förklaringen, hade inte en aning om vad RMI var...men jag ska försöka boosta om och ha en positiv inställning...ska försöka vänta ett par dagar...testade kring helgen då jag ville veta om det var ok att ta ett glas vin om stunden krävde det...nu när det inte blir aktuellt förr än nästa helg så ska jag försöka ha is i magen...
    Babydreamer skrev 2011-01-09 23:13:50 följande:
    Fortfarande ingen tillstymmelse till mens här :D
    Har senaste veckan varit superkänslig för beröring. Har räckt att karln har petat lite försiktigt på mig så har det nästan gjort ont :s dessutom har jag fortfarande lite värk till och från i området vid tjejmagen. Hoppas mina test kommer hem imorgon :) har börjat få finnar och humöret svänger en hel del. Hoppas inte att det är försenad PMS utan att det är bebis :)
    Hoppas testen dimper in imorrn!! Och Hoppas du får ett lika fint plus som Lovika Skrattande
  • skruttnorpan
    mysloppan skrev 2011-01-10 06:43:01 följande:
    Godmorgon! Idag fick jag min mens och det är så jag kan tjuta! Det är tur att vi redan tagit första steget till en utredning så man känner att man kanske kommer få barn någon gång snart! Det här var då alltså vårat 18:de försök och vi kommer tyvärr inte få göra något 19:de försök eftersom jag ska iväg till en läkare och få göra en spolning. Är det någon utav er som är i ungefär det skedet? Vi har även fått lämna prover både jag och min sambo. Men jag tycker att det tar sådan himla tid mellan besöken, vi var där i november förra gången och ska få komma dit nästa vecka.....Men jag hoppas att det kommer gå himla bra för er andra denna månad (och även nästa månad med såklart) Hoppas det blir många plus framöver =) 
    STOR KRAM!
    Vi är inne på över året med försök, hade dock ingen ÄL förr än i höstas- visade det sig. Vi har gjort vår utredning under året och jag förstår vad du menar med väntan! Till exempel hade jag min förra mens i mitten av december och skulle ha börjat med pergo då...men de hade julstängt...i 3 veckor! Lika dant i somras, men då var det i 10 veckor! Hoppas din väntan sedan i nov berodde på julhelgen och att du inte behöver vänta så mycket längre sedan...
  • skruttnorpan
    lydiaz skrev 2011-01-10 09:09:25 följande:
    Grattis Lovika83!!!   jag är såå glad för alla som plussat ! ,men samtidigt blir man så ledsen varje månad själv när mensen kommer .. jag har dessutom fått reda på i helgen att flera som jag känner väntar barn . även om man vill vara glad för deras skull så är det lite som salt i såren för en annan ju, men som sagt : hoppet är det sista som dör och vi fortsätter att försöka ! =)
    Vi förstår dig här inne i alla fall...vi vill alla ha vår lilla nu och varje person som kommer och berättar om sin graviditet påminner en ju om vad man inte har...Fortsätt hoppas, tjejen! Snart är det din tur!
    ACJL skrev 2011-01-10 09:38:30 följande:
    Grattis  till alla som har plussat!!Skrattande

Testade mig i morse men det var neg. Lite besviken men jag är fortfarande hoppfull! Sist jag plussade så gjorde jag inte det fören jag var på BIM +9 och idag är jag på BIM+2 så än finns det hopp!!Glad
    Då håller vi tummarna! Här sitter jag som på nålar, trodde att mensen skulle komma idag, men nix...har varit lite oregelbunden så än vågar jag inte ropa hej, men har den inte kommit på torsdag så...all denna väntan! *suck*
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!