Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Halloj! Hoppar gärna in här med!
    Fick min första mens efter missfall idag. Hade hoppats på att det skulle ta sig direkt, men icke!
    Har kämpat ett år med att försöka bli gravid och har fått besked om att jag har svårt att bli det av div anledningar. Väntar egentligen på hormonbehandling, men kliniken stänger över jul och nyår så nu är det bara till att vänta. Tänker ändå hålla hoppet uppe och ge kroppen EN chans till att klara det här på helt egen handGlad.

I min vänskapskrets har de flesta fått sin första eller är gravida och INGEN har haft besvär med att bli gravid. Därför känns det bra att kunna dela lite tankar med fler som hoppas på lyckan nu i januari Skrattande

Babydreamer- Jag siktar också på ÄL-stickor nu. Beställde storpack på nätet Tungan ute Har du använt det förut?

Hjärta Hjärta

BIM-listan

Laref  -  ÄL ? / BIM 31dec-2jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr 
     -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Frejja - ÄL 17 dec/BIM 3 jan.
    LetUsDoNumberTwo  
    -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a fösöket)
    Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (4:de försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec/BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81
      -  ÄL ? / BIM 6 januari (2:a föraöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    Skruttnotpan - ÄL 24-27 dec/BIM 10-14 jan (12e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 30 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    LilyRose - ÄL 31 dec/BIM 12 jan

Hjärta  Hjärta

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-13 18:15:13 följande:
    Beklagar verkligen ditt mf.... Gråter 

Trevligt  att du ville/orkade komma med här iaf.  Glad Minns dig sedan tidigare tråd. Håller tummarna för ett fint + för dig!! Kanske kan "tilverka" en bebis på julafton, rentav...  Flört

Ja, jag reagerade på ditt namn också, kul att stöta på dig igen- även om jag önskade att det var i en tråd om gravsymtom och mammabyxor...men det kommer snart för oss båda!!Glad
    En v kvar till ÄL...tänker du köra med stickor eller går du på känsla?

Jo-det var lite för bra för att vara sant med min graviditet, den var lite mot alla odds. Men hoppet finns kvar; mirakel sker ju på julnatten- det vet ju varenda unge!Skrattande Helt plötsligt längtar man efter julafton på samma sätt som när man var liten, haha.

• skruttnorpan

BabyW- Ja, men då förstår jag Skrattande jag har tröttnat på att gå och undra när det är dags då jag har helt oregelbunden mens så från och med nu ska jag köra stenhårt på tetserna för att kunna vila mentalt resten av månaden.

systertillknorr skrev 2010-12-14 21:28:34 följande:
    Tack så mycket =)
    det är just det, vad är värst att det hittar ett fel som går att åtgärda eller inget alls? Det löser sig säkert =)
    Förstår hur du tänker, men oavsett vad som händer under gynbesöket så kommer du att vara ett steg närmare en liten! Jag fick ett besked om att det fanns ett problem och därmed också hjälp med planering för att hjälpa kroppen på traven. Visar det sig att du inte har något som ser konstigt ut så kommer ändå besöket i sig vara något som får många att kunna slappna av mer kring det och därmed förbättra chanserna. Och...oavsett om de hittar något eller ej så kommer de göra en uppföljning om ett par månader så du är inte utelämnad helt i alla fallGlad
  • skruttnorpan

Kul med en liten undersökning i om stickorna funkar bra för oss! Jag har också investerat i sånna där billiga, men tänkte vänta ett tag innan jag körde igång. Sitter nu med första mens efter MF och både ÄL och mens var superintensiva med massa symtom. Gick ju inte vägen nu första gången, men hoppas stenhårt på att lite höga hormonnivåer kan hjälpa till på traven denna månad Glad

JoWiAn- råkar se att du är i samma sits som jag, är det ok om jag frågar hur du mår? Hade du kommit långt i grav?
    Stor kram hur som hellst!

• skruttnorpan

någon som vet hur länge man har ÄL?? eller...snarare hur länge man är fertil?? förra ÄL testade jag neg på morgonen men fick jättetydliga ÄL-flytningar runt lunch. Testade sedan positivt på e-middagen och flytningarna var helt borta dagen efter. Var iof första ÄL efter MF så allt funkade kanske inte som det skulle...men...var det inte en väldigt kort ÄL?? mina stickor var slut och jag kunde därför inte testa dagen efter om jag fortf hade, men alla tecken på det var heeelt borta dagen efter...Hur brukar ni ha det?

• skruttnorpan

MiAmore och Lyckligalängtan; TACK för mycket bra svar! Hel vetenskap, det här med ÄL.

Stort VÄLKOMMEN till Malika och Lolisa86! Alla kämpar är välkommna Glad

Måste berätta om min fika igår...Träffade en tjejkompis som är lite äldre än vad jag är, tror hon är straxt under 35. I höstas övertalade jag henne att sluta äta p-piller i och med att jag fått erfara att det ibland inte är så lätt att bli gravid. Nu hade hon inte blivit gravid på 2 menstruationer, men funderade på om hon inte skulle skjuta på verkstaden 2 mån då hon har ett jobb där hon har två flygresor inbokade under sensommaren och då kan hon inte vara i 3e trimestern.
    Så hon PLANERADE att bli gravid i mars istället. Det var inte optimalt, enligt henne, då hon igentligen ville ha ett barn fött tidigt på året så att det har större chans att bli en bra idrottare...men i och med att hon ville ha barn i närheten av mig och att jag försöker så kunde hon tänka sig att bli gravid i mars.

Jag insåg hur långt man har kommit tankemässigt  med den här processen. Hade nog ockås tankar om när som var bäst att vara höggravid-mammaledig-bästa tiden för barnkalas, mm...Nu ligger tankarna snarare vid att -när som hellst är ALLDELES strålande! Julafton-nyårsafton-midsommar - DON'T CARE! Så länge det blirGlad 

• skruttnorpan

Ja, kan inte tänka mig något som skulle göra mig lyckligare än att få fullfölja en graviditet. Fick jag välja på 10mille på lotto eller en kula på magen så är valet självklart; MAGE BLIR DET Skrattande Något som skrämmer mig är dock att alla i min omgivning har haft lätt at bli gravida och alla har haft lätta graviditeter och fått välskapta barn. Jag har fått det svårt att bli gravid...och tänk om det också är så att det ligger på min lott att få ett sjukt barn...
    Vet att man inte får tänka så...men det går så himla bra för alla andra...det skrämmer mig...Skäms

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-18 10:38:54 följande:
    Usch... Förstår precis hur du tänker. Men sjuka-barn-tanken får man inte tänka... Visst kan det hända vem som helst, men tänk inte så. Hoppas på en bra graviditet och ett välskapt barn istället. Det är såna positiva tankar man tillåts ha, tycker jag. Om/när högre makter väl tillåter oss att få bli gravida !! Jag har kämpat mycket och länge för att få mina två barn men nu har jag ju en ny man och han vill sååå gärna... Han längtar lika mycket som jag - ja alla vi tjejer här inne! Och mina barn frågar hela tiden när vi ska få en bebis i familjen. Dom längtar massor! Det blev ett hårt slag för mina små älsklingar när vi fick mf både förra hösten och nu i våras... Stora sorger att bära för en 11-åring och en 13-åring. Negativ jag blev igen. Sorry...
    Men fram för positivt tänkande igen och tillbaks med alla hopp!! Nu ska vi göra allt för att få våra främsta julklappar!!! :P
    Men GUD, klart du får falla in i lite neggo ett par rader! Inte konstigt med tanke på den press som vilar på dig juh! Jag tycker att det känn stungt bara att ha sambons sorg och frustration att hantera och att då tänka sig in i att dessutom ha 2 barn/ungdomar att länna ansvar för också går nästan inte! Släpp ut lite sorg i bland och påminn dig om att et finns INGENTING du kan göra och det är INTE DITT FEL att det har hänt! Försök att tänka på en extrema lyckan ni alla kommer dela när väl den stora dagen kommer!
    Massa kramar!!

MiAmore- Januari är DEFINITIIIIVT en kanonmånad att bli gravid i- garanterat!Skrattande Om bara det kunde vara ägglossning snart...vill bara upp på banan igen...

Välkomna alla nya tappra! Visste ni att januari är en KANONMÅNAD att bli gravid i??Flört
  • skruttnorpan

Jo- men visst är det så!! Satt ju här i måndags när mensne kom och kände verkligen som att luften gått ur- som att jag ville lämna svergie- börja något nytt långt här ifrån och aldrig mer ge ÄL-stickor och +önskningar en tanke. Men nu- 5dagar senare-- känns allting lite ljusare (mycket tack vare er tjejer!!) och tron på framtiden börjar åter spira. Vet inte om det var i denna tråd eller en annan jag tog upp de tre olika faserna?? Kan se om jag hittar den i något inlägg och kopiera in den här...får se om ni håller medFlört

• skruttnorpan

Här är den lilla fas-indelningen...häftigt hur sinnet fungerar ändå...

1. MENSEN
    En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.

2. ÄGGLOSSNINGSTID
    Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!

3. VECKAN INNAN BIM
    En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...

Nu ska jag vila sinnet med lite basketspel. Skönt att man i alla fall har några oaser i vardagen där man faktiskt inte tänker på sin lilla verkstad alls Glad

STOR KRAM till er alla!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!