Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

martini bianco skrev 2010-12-18 13:10:41 följande:
    skruttnorpan
    Vilka bra faser!! skrivit den sjäv?
    jo, men visst! Men är det inte kosntigt att man fungerar lika dant VARJE månad?! och att vi alla verkar känna exakt lika dant! Någonstans i vårt undermedvetna måste det ju nästan finnas ett universalt medvetande, haha.
    annelibengtsson80 skrev 2010-12-18 16:20:18 följande:
    Jag har en hormonsjukdom som gör att äggen inte lossnar (ja ni vet säker vad jag menar =) ) och det var denna månad som jag fick hjälp med äggen. Jag var säker på att jag var gravid... kände ju så många teckan, men i veckan kom mensen och jag trodde inte det var sant. Hur ska man orka gå igenom detta månad efter månad.

förstår hur jobbigt det måste kännas. Fick min första ÄL och mens i september, lyckades inte i oktober men blev gravid i november- detta efter att ha krigatmed att försöka bli gravid sedan dec -09. Detta slutade i MF, men jag blev gravid i alla fall!! Försök att se det som att det är NU din rökning börjar, det är NU du har en ärlig chans att bli gravid och du har verkligen alla odds på din sida! Hoppas stenhårt på er!

Malika- ja, ibland kan man undra om det är någon som vill ge en en liten knäpp på näsan för att man hade tagit det här med barn för givet. Hur kunde jag vara så dum att gå omkring och säga till folk att "nä- men det är ju bara skönt att jag inte har mens, den kommer tillbaka när jag slutar träna och då kommer jag bli gravid direkt!". Nu ångrar jag mina ord ordentligt och, som sagt...det finns INGA dåliga dagar för barn i min kallender längre...
    Hoppas du får till det med högre dos av pergo...har du mått konstigt av den? Ska få min första dos i jan...gissar att de börjar med lägsta... har hört att man kan känna av hormonerna ordentligt, stämmer det??

MiAmore skrev 2010-12-18 17:05:06 följande:
    Jag måste få fråga er.. Ni som lyckas få till det var annan dag i en hel vecka (och mer?), hur lyckas ni? Vi kan få till det var annan dag i tre dagar (alltså tex måndagen och onsdagen), sedan orkar inte min man mer på några dagar

Ja- asså...efter ett års konstant sexande då jag inte haft en aning om när Äl kan vara så måste jag säga att tom sambon börjar lessna...det känns som att man MÅSTE ha sex och då är det ju aldrig kul. Det är en avgörande faktor till att jag nu kör ÄL-stickor så att vi kan ha sex när vi KÄNNER för det resten av månaden och ligga i lite mer kring rätt dagar...hoppas det kan få tillbaka glädjen i det hela igen...

• skruttnorpan

Malika- Ja, ibland får man igen för något man trodde var bra, men visade sig vara motsatsen Glad Skumt ändå att vissa, som typ malin ewerlöf är toktanig och tränar som en elitidrottare även om hon slutat och hon har inte haft några problem med att få fram tre små fina stjärnor...en annan tappade mensen utan att ens se särskillt tanig ut. Som sagt- alla är vi olika och tur är väl det!Flört
    Roligt, det du berättar om att bli sjuk i samband med kuren. Den gång jag blev gravid blev jag tokförkyld mellan ÄL och BIM och jag brukar verkligen inte åka dit på några sånna grejer. Har tom undrat ibland om jag har ett FÖR startk imunförsvar som tar kål på alla simmare innan de når ägget, haha.

Hoppas du slipper att må lika dåligt denna gång! Kroppen kanske har vant sig lite till denna laddning och inte reagerar lika starkt. Vi kan ju i alla fall hålla tummen för det!
    De varnade mig på kliniken att man kunde må ganska taskigt i samband med Pergon och att det är därför de börjar på låga doser. Hoppas du inte behöver göra sista stegringen uan att det tar sig på nästa!
    Jag är bara otålig, vill hoppa på behandligen nu, men de har julstängt fram til l10/1...Menmen...kroppen kanske fixar det på egen hand innan dess! *hoppashoppashoppashoppas*

Brooklyn- så var det faktiskt för mig när jag blev gravid, snustortt efter ÄL fram till bim, den "vita fasen" försvann lixom bara. Det är ju olika för alla, men vi kan ju hoppas!

• skruttnorpan

Hej alla fina! Kul med många nya att stöttas av och stötta i vintervädret! Ni ska veta hur mycket ni har betytt för mig under denna vecka! Heelt galet, det är EN vecka sedan mitt första inlägg och det känns ändå som att man börjar få koll på vilken fas folk här inne är i; vem som fått pergo, vem som försökt ett tag- kanske tvingats genomgå MF och vilka som än så länge är rätt så nya i ÄL- och gravtestsdjungelnSkrattande

MiAmore och Zophy- skriver också under på den känslan! Grannen har just fått en liten och vi började 2010 med att prata om hur vi ville ha barn och hur roligt det skulle vara om vi fick dela upplevelsen. För henne gick det 2mån efter avbrott med p-piller innan +et var där...för mig blev det utredningar och neg besked.
    Kan inte låta bli att slinka över titt som tätt och hälsa på den lille, men gråter nästan varje gång när jag kommit hem för att saknaden gör så ont.

Har också köpt upp mig på ÄL-stickor den här måndaden också och ska försöka ligga kvar i sängen så länge det går under ÄL-veckan i alla fall. Har en HIMLA positiv känlsa kring den här cykeln. Andra efter MF och folk säger ju att man har bra hormonpåslag efter en graviditet så jag sätter min tro till det. Tror jag hoppas så mycket för att det är sista chansen innan behandling och insemination påbörjas och någonstans i hjärtat vill jag nog att det ska gå på naturlig väg. MEN!! Gör det inte det är jag såååå tacksam för att hjälpen finns en månad bort...

Asså- MiAmore! SNÄLLA, lura i honom zinket...GUD vilket praktical joke!!!Cool Fatta om det har världens effekt på honom och han inte får veta förr än efteråt! Hysteriskt roligtDrömmer
    Nä, men skämt å sido...du äter väl antagligen folsyra för att öka oddsen för ett friskt pyre och varför inte dra en liten vit om att zink har motsvarande syfte för män?? Han lär känna sig mer motiverad till att ta det och förhoppningsvis blir det lite mer action i sänghalmen!

Stor Kram och Glad Advent till alla!!

• skruttnorpan

Välkommen Daniela01! 2år är en lång tid att kämpa...STOR styrkekram! Nu är det din tur att få ha mage!

• skruttnorpan

Martini- sunt att lyssna på kropp och psyke! Stor kram och hoppas allt går bra för dig!

Ja-a du Malika, vet du om man kan ha för aktivt imunförsvar?? Vet iaf att immunförsvaert attakerar spermierna och att det är en av barriärerna som simmarna måste igenom...Ska sluta träna helt i sånt fall och bar aäta skräpmat så att jag kassar ihop systemet, haha...

• skruttnorpan

vet att diskussionen har varit uppe förut, men vilken tid på dygnet ÄL-tetar ni? Är det superviktigt med att inte ha kissat på 4h innan??

• skruttnorpan

Tack för alla svar om ÄL! Får försöka hålla mig ordentligt och testa på em. När jag testade förra månaden blev det neg på morgonen och positivt vid 16tiden så det bör väl passa mig bäst antar jag...

SoMa72, kul att stöta på dig här också Glad Har inte tänkt på det tidigare!

Ett stort varmt VÄLKOMMEN till alla nya kämpar!

BabyW- förstår om det tar emot lite...tänk dock på att det krävs bara att EN enda liten simmare klarar sig hela vägen fram för att din dröm ska bli verklighet! Skrattande

• skruttnorpan

Limpan 83- STOR KRAM och välkommen i gänget!
    Ett varmt välkommnade även till dig, Jaspis!
    Siktar på dagligt sex kring ÄL och har precis dragit igång med ÄL-stickerutin...vad gör man inteFlört

• skruttnorpan
    MiAmore skrev 2010-12-20 23:50:30 följande:
    Har ni sex 2-3 gånger OM DAGEN hela den fertila veckan?! Förvånad Jisses, hur orkar ni? *skrattar*
    Haha, jag kan lugna dig med att jag var på killen i går kväll och ville mysa. Hans reaktion blev: "är det ägglossning nu?". När jag svarade att det är ett tag kvar tyckte han helt plötsligt att engelsk fotboll var hysteriskt intressant (han förljer annars italienska ligan) så det blev inget. För oss blir det en gång om dagen runt ÄL i bästa fall och kanske varannan-var tredje dag annars. och vi har inga barn som tar tid och energiFlört
  • skruttnorpan

Sommar- STOR KRAM! Hoppas du är på banan snart igen och att du han få ett litet hormonpåslag så att kroppen är lite mer mottaglig för grav sen! Många tankar och ha en fin Jul!!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!