Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Brooklyn skrev 2010-12-31 10:04:27 följande:
    BIM idag eller imorgon, men inget denna månad.. minus idag, inte äns en tillstymelse...så tanten kommer nog imorgon senast..
    Hur känns kroppen då? Har du något som tyder på en grav?? Håller med Ihea, än är det inte kört!! Hoppas för dig, tjejen!
  • skruttnorpan

Passar på att önska ALLA goá kämpar här inne ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!Skål

Nu gör vi massa 2011-bebisar!!!

kram

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-31 14:44:40 följande:
    Jo det gör det nog. Hänger på kvinnan alltså!! Glad  Men självklart kan vissa säkert dela i "onödan" om hennes man inte är så intresserad och engagerad... Tycker det är en grej man är två om oavsett om det är roliga eller mindre roliga saker att dela.  Drömmer
    skruttnorpan skrev 2010-12-31 14:31:39 följande:
    Passar på att önska ALLA goá kämpar här inne ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!Skål

Nu gör vi massa 2011-bebisar!!!

kram

Roliga eller mindre roliga...jag kan komma på en hysteriskt rolig grej som jag fick sambon att dela med mig i alla fal, haha!! Men det gjorde han så gärna...Bäbis2011- tur att grabbar som du finns!

BabyW skrev 2010-12-31 14:44:40 följande:
    Ja GOTT NYTT åR till alla goa tjejer här inne också så klart! Tungan ute Ja, fram för en MASSA 2011-bebisar ska det bli!!! Åtminstone en var...  Flört 

Kramar

Jag kan nog tänka mig 2-3stycken på en gång, haha...nä, skämt å sido...en av orsakerna till att jag så gärna skulle vilja lyckas utan behandlingarna är för att man blir lite nervös för ökad chans till tvillingar i samband med det...men hellre 3 än 0 vilken dag som hellst, så är det behandling som krävs så blir det det...jag har ju tjyvtränat, haha!

BabyW- hoppas SÅÅÅ att du känner rätt!! Tror inte du behöver äta upp orden...känns som att du kan din kropp vid det här laget...klart det är dags nu!!

kram

• skruttnorpan

Var det någon mer än jag som råkade ta ett glas för mycket igår??Obestämd Hatar dagen efter...helt vidrigt! Hamnade på en fest där en 38årig kvinna gravid i 6e månaden med sitt första barn satt och berättade om att det hade gått sååå lätt och de hade inte en s börjat försöka på riktigt utan det bara bleeev...Tänk att det kan vara så olika för folk...Ett par glas slank nog ner bara för att jag skulle dämpa orden lite, haha!

Bäbis2011- GRATTIS!!! Hoppas verkligen inte att det är rester, utan en ny liten stjärna som hälsar på! Håller tummarna för er!

• skruttnorpan
    Daniela01 skrev 2011-01-01 10:58:50 följande:
    Åh vad spännande!! Hoppas hoppas på ett pluss.. Det hade varit en riktigt bra start på året Plus
    Bim var nu igår, men tyvärr kom mensen. Men januari är inte slut än, får hoppas på slutet av månaden Skål
    Skall på äl-spolning och äl-stimulering, så det ska bli spännande Glad
    skruttnorpan skrev 2011-01-01 10:51:59 följande:
    Var det någon mer än jag som råkade ta ett glas för mycket igår??Obestämd Hatar dagen efter...helt vidrigt! Hamnade på en fest där en 38årig kvinna gravid i 6e månaden med sitt första barn satt och berättade om att det hade gått sååå lätt och de hade inte en s börjat försöka på riktigt utan det bara bleeev...Tänk att det kan vara så olika för folk...Ett par glas slank nog ner bara för att jag skulle dämpa orden lite, haha!

Bäbis2011- GRATTIS!!! Hoppas verkligen inte att det är rester, utan en ny liten stjärna som hälsar på! Håller tummarna för er!
    Suck ja det är lite halvtrist när de säger så, det bästa är när de lägger till den extra kommentaren "men varför ska inte NII ha barn, det är ju sååå underbart med barn, och jag njuter sååå av min graviditet.."
    vem vet, vi kanske oxå blir sånna bitchar sen Flört hehe..
    Haha, ja- men förhoppningsvis har den här tiden med ihärdiga försök och tester fått en att bli lite mer ödmjuk och kanske vakta tungan något i situtationer när barn kommer på tal. Har svårt att se mig själv ta den frågan i mun på ett bra tag framöver, haha.

Hoppas ÄL-stimuleringen fungerar bra för er! Själv hoppas jag på plus om 10 dagar, men annars blir det hormonstimulering och insemination i slutet av jan...Sätter mina förhoppningar till det...och på sikt IVF som vi köar för och har tid i oktober. Funkar inte första inseminationen (av tre) tänker jag ringa och utkräva vårdgarantin så man får IVF inom 3månader. Det finns en gräns på hur länge man orkar kämpa med glädje...den gränsen börjar komma väääldigt nära Tungan ute
    Hur länge har ni försökt??
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-01 15:15:12 följande:
    AAArrgghhh...Störigt med de som ska basunera ut att de minsann är "såååå kompatibla" för det tog "innan de ens hade börjat försöka" när man själv längtar och hoppas och väntar....Förstår att du tog ett glas extra!
    Haha, ja...man är väl RÄTT känslig för detta efter det här året. Tragiskt nog sitter jag redan och har dömt ut att jag nog inte blivit gravid, trots att jag hade fullt utslag på stickan för 3 dagar sedan...tycker att östen redan ömmar mindre efter ÄL och när jag var gravid höll de i sig från ÄL till BIM...och fortsatte...Menmen...det är ju bara till att vänta och se...igenTungan ute
    Hade du ett bra nyår??
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-01 18:27:15 följande:
    Ja, jag och mannen och dottern åkte ut på landet. Somnade i soffan kl 21 ha ha...Men hann äta gott och dricka vin först så det var så bra så !

Håller tummarna för dig, ge inte upp hoppet fast det är så lätt hänt...Bergochdalbana verkligen det där barnagörandet!

Låter ju SUPERMYSIGT! Hur gammal är dottern?
    Jo, visst är det en berg och dalbana...enda skillnaden är att när man åker den på tivoli önskar man att det aldrig ska ta slut...barnagörandets berg och dalbana får gärna vara över snart, haha

SysterAnna; Vilke fin kille du har, vill verkligen vara delaktig!! Har du varit gravid tidigare? När plusade du då i sånt fall?? Testa kan man ju göra, bara man inte förväntar sig för mycket...Känner du av något i kroppen eller är allt som vanligt?

• skruttnorpan
    SysterAnna skrev 2011-01-01 22:13:45 följande:
    Ja, det är jättekul att han visar att han vill vara delaktig och vill att jag ska säga till om saker jag funderar på så att han också vet vad som ska göras.
    Nej, har inte varit gravid tidigare så allt är helt nytt... Känner inget särskilt, tycker mig känna lite värk till och från i tjejmagen men jag vet inte. Tror att allt är mest som vanligt :-/
    OK, men det behöver ju inte betyda att det inte blivit något Glad Blir spännande att se när du väl testar, har du bestämt hur du ska göra?

Jag funderar också lite på när jag ska testa...har rätt många dagar kvar, men kan inte bestämma om jag ska vänta till BIM eller om jag ska smygtarta. Om cykeln ser ut som förra månaden har jag en lite kortare lutealfas- typ 11 dagar efter maxutslag på stickan. Vet ni om man har svårare att visa ett tidigt + om man har kortare lutealfas?
    Hehe...efter den här prcessen kan man nästan bli barnmorska, med tanke på alla detaljer man snokat reda påTungan ute
  • skruttnorpan
    laref skrev 2011-01-02 09:39:43 följande:
    testade med rfsus tidiga tester den 30e och idag med CB o båda var positiva
    mensen skulle eg kommit fre-sön så  BIM-1 - -4
    GRATTIS laref!! Härligt! Har du känt det på dig, eller har allt varit som vanligt??

BabyW, har du testat än??
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-02 11:06:53 följande:
    Skruttnorpan - jag har fått negativt i torsdags, igår och i morse... Det skumma är att jag har inte ett enda PMS-symptom som jag brukar och känslan säger ändå att jag är gravid... Mina bröst har blivit supertunga och liksom dragit sig söderut en del och ökat 5 cm i omkrets. Jag fattar inget!!
    Har varit låghormonare med båda mina barn och och inte fått plus förrän över en vecka efter BIM, men fick plus på BIM-2 i våras (som slutade i mf i v 12)...
    Så nu ger jag upp!! Tänker inte testa mer för jag blev så jä-la ledsen imorse. Orkar inte se ett enda negativt test till!! :'( Och min man frågar med enorm entusiasm VARJE morgon om jag testat och fått nåt plus än... Skiter i allt nu!!
    Men BabyW! JAg går efter principen: Boobs don't lie! 5cm är en ganska redig ökning! Håll ut och testa om en vecka! Jag tror stenhårt på att du är gravid...intuitoinen och brösten...jag tror på ett + för din räkning!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!