Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

sommar- Jag har fått berättat för mig att man efter ett missfall har lite bättre förutsättningar för att bli gravid då det hormonpåslag som varit under graviditeten förberätt livmodern på att bära ett barn. Har graviditeten gått en tid rekommenderas att man ska undika att bli gravid innan man haft en mens mellan men att man sen ska försöka ganska tätt inpå om man orkar mentalt. I och med att det hände så tidigt för dig så är det inga problem för dig att ge dig på barnaverkstan direkt igen...men vi hoppas på att kroppen är redo nu!
    STOR KRAM TILL DIG!

• skruttnorpan

Ändrar bara mina datum...tror jag hade druckit lite för mycket glögg när jag skrev in 24e som ÄL...positivt tänkande som tusanTungan ute Tror 27-29 är mer rimligt...suck

HjärtaHjärta

BIM-listan

Daniela01 -  ÄL 16 dec /BIM 30 dec - 1 jan (2 år)
    Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec-2 jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Jaspis78 - ÄL 20 dec /BIM 7 jan (2:a försöket)
    Zophy - ÄL 22 dec /BIM 7 jan (5:e/6;e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Limpan 83 - ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Linnsi 
    -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (12:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr - ÄL ca 29 dec/ BIM 12 jan (4:e försöket)
    MiAmore 
    -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (6:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)

HjärtaHjärta

• skruttnorpan

Åh, avis på alla ÄL-are! Vill också ha nu!! Testade idag, men det va inte ens tillstymmelse till ett teststräck så det känns som att det är ett tag kvar...
    Förstår helt klart din frustration, Limpan! Vi får kampera ihop i "i väntan på ÄL-fasen" ett tag tillGlad

• skruttnorpan
    Chokladmuffins skrev 2010-12-23 08:05:25 följande:
    Jag är också avis.. Känns som EVIGHETER tills ÄL.. Fast eftersom mina cykler har varit konstiga så kanske jag får ÄL tidigare än jag tror... Så tänkte börja med stickorna i slutet av nästa vecka..

Ja- vi hoppas på det! Började med stickorna i förrgår, men vet egentligen inte alls när det infaller...kan vara allt från24-30, men det känns som att det snarare lutar åt 30ehållet...Brukar få lite ont i brösten och annorlunda flytningar lite innan och inget av det har visat sig än...

vaknade upp med en tung känsla i morse...har varit rätt positiv ett par dagar och haft tillit till att det är dags nu...men helt plötsligt var den känslan borta...Rädslotankarna om "hur lång ska den här resan bli" och "varför skulle det helt plötsligt gå nu" har kommit tillbaka och jag vill bara gråta. Jag börjar bli så trött av detta väntande nu, kunde aldrig tro för ett år sedan att jag skulle sitta här utan liten.

Sorry för deppet...ska ta mig till klättercentret och avreagera mig lite så brukar allt bli bättre sen.

Brooklyn skrev 2010-12-23 08:50:56 följande:
    Om en vecfka tänker jag börja testa.. eftersom jag är testnarkoman..hehe..
    Gaaahhh vad jag längtar...

God Jul på er alla!

Testnarkoman är väl aldrig felFlört Hellre missbruka ÄL och Gravtest än droger, haha. SJälv är jag lite omvänd...är så rädd att få - att jag drar mig i det längsta med att testa, haha.

• skruttnorpan

Välkommen Tina84!

GOD JUL allihopa! Stora kramar och lycka till om det är ÄL under julhelgen!

• skruttnorpan

MiAmore och Limpan, HÄRLIGT med ÄL! Då är ju hoppet på topp nu! Själv har jag nog ett par dagar kvar, känns det som. Har börjat märka av förändringar i flytningarna, men inga ömma bröst än...gissar på en 3-4dagar kvar...
    Denna väntan!!!

Håller tummarna för er nu, tjejer!!

• skruttnorpan
    MiAmore skrev 2010-12-25 23:57:19 följande:
    Du vet att du inte har äl förens 24-48h efter pos äl test va? Så fortsätt sexa till det någon dag till
    Själv tror jag att jag haft äl idag. Fick till det med guben både igår o idag så nu är det bara att vänta o hoppas
    Det är tur att du har sagt det, för det har jag heeelt missat...har trott att när den glada gubben är där så är det dags....ska sexa gärnet en v efter pos ÄL-test denna gång, haha!

Hoppas verkligen ni fick till det nu!
  • skruttnorpan
    MiAmore skrev 2010-12-27 00:15:26 följande:
    Min man måste ha ätigt något väldigt stimulerande eller något sådant denna helgen.. Jag kom hem från jobb för en stund sedan, och då kommer han ner, pigg och glad och ger mig en lång varm kram o säger "jag vet inte varför, men av någon anledning är jag väldigt kåt".. Jag var ju inte sen att haka på så klart Så TRE dagar på raken har vi fått till det nu! (varav det är guben som tagit initiativet till två av dem)  Det lyckades vi nog knappt ens med innan vi fick barn Så nu har vi verkligen täckt upp det ordentligt denna månaden

haha, pratade vi inte om att du skulle blanda något potenthöjande i mannens kaffe för ett tag sedanSkrattande typ zink eller nåt...han kanske har köpt lite på egen hand, haha...
    Hoppas det tar sig nu i alla fall!

Här har ÄL inte kommit än...Men har nästan tappat tron på att jag ska bli gravid på egen hand. Börjar bli så många gånger jag har suttit i den här sitsen och tillslut haft ett minus på stickan så det känns liksom inte som att det KAN bli ett plus. Känns som att det blir insemination eller provrörs i alla fall.

lydiaz skrev 2010-12-27 06:47:53 följande:
    hej hej, här e en till som hade ägglossning ca den 22e ... har försökt 6 gånger nu , men ej lyckats .. hoppas på en väldigt fin start på 2011 =)

Välkommen i gänget! Klart du ska lyckas denna gång! När har du BIM??

• skruttnorpan

BabyW: Kvinnlig intuition är inte att underskatta! Och så rutinerad i "branchen" som du är så är risken liten att du inbillar dig!

SysterAnna skrev 2010-12-27 20:36:44 följande:
    Bim -9/10 idag...Så lååååång väntan. Känner inget ännu och har inte heller så stora förhoppningar om att vi skulle ha lyckats denna månaden heller... På grund av diverse strul och på tok för mycket jobb så fick vi bara till det 2 gånger dagarna precis inpå ÄL (en av gångerna på ÄL-dagen tror jag). Men det är bara att vänta och se. Funderar på hur man skall göra med nyår nu dock. Brukar bli nåt glas vin eller två och champagne, men tänk om man lyckats. Visserligen lever inte barnet på min näring förrän framåt v.6, men ändå. Hur resonerar ni andra?

Jag funderar åt samma håll...har iof inte BIM förr än 10 jan,men ändå...tänker nog dricka ganska sparsamt...ha ett glas och ta en mun då och då, men tömma ut lite i vasken eller på toaletten vid läge. Hoppas verkligen att det har tagit sig för dig nu! Gör det som känns bäst för dig, forskning visar ju att fostret inte lever på dig förr än v 6 så rent teoretiskt gör du ingen skada...men det måste ju kännas rätt i hjärtat också...

Brooklyn: LYCKA TILL!!!
    Malika: Håller tummen för att det går bra nu!

• skruttnorpan

Hej och hopp vad folk skrev i dag! Härligt att alla verkar vara tillbaka från julresorna nu...

Lyckligalängtan: STOR KRAM! Du ska varken känna dig dum över att du är lessen eller ge upp hoppet! Vi vet alla hur du känner och, som MiAmore sa, så är det många som inte känner något så tidigt. Vi håller hoppet uppe ett tag till!!

Måste fråga er som är rutinerade på ÄL-stickor...har testat sedan en  v tillbaka och nu börjar man se ett litet sträck på stickan- inte lika starkt som teststräcket, men jag ser ett sträck...Börjar dock känna av brösten ordentligt och har sådana där flytningar som man kan hålla mellan fingrarna (sorry för äcklet) + att jag är rätt öm i tjejmagen. Får liksom inte ihop det med att jag har symtom som tyder på ÄL men inte får utslag på stickan. Brukar ni få symtom innan ÄL-testen ger utslag? Eller ska jag tolka det som att jag inte har någon ÄL denna månaden? Har fort hopp till att jag ska få positivt i morrn, men annars blir jag lite konfunderad...
    Hur brukar det vara för er??

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!