• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW: Jag bor söderöver, mellan Ekeby och Landskrona skulle man kunna säga. Är du ledig något mitt i veckorna?

Jag behövde aldrig sjukskrivas för min foglossning, men å andra sidan började den inte bli riktigt jobbig förens lagom till att jag gick hem på havandeskapspenning *ler* Jobbar inom äldreomsorgen, så därför gick jag hem på hp. två månader innan bf. Lär jag nog göra denna gången också. Eventuellt att jag jobbar ett par veckor längre, så att jag bara går hem 1½ månad innan. Men får se, det beror ju på hur jag mår då och hur stor o otymplig jag är då *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-13 12:00:49 följande:
    Okej. Då vet jag på ett ungefär.  Skrattande  Ja, jag är ju tyvärr sjuksrkriven för mitt knä, så jag är för tillfället ledig hela tiden...  Rynkar på näsan

Jag hade stillasittande arbete då, men blev ändå sjuksriven för till slut visste jag inte hur jag skulle sitta, stå eller gå... Ja, är man stor och otymplig blir det säkert värre. Gick som sagt inte upp med än 9 kg med min dotter men hade ändå väldigt ont, och kände mig "orörlig" och "klumpig" iaf p g a smärtan. Det är ett elände det där med foglossning.  Rynkar på näsan  Gör SÅ ont men det syns liksom inte utanpå som förklaring till varför man går som en "pensionerad anka", trots att man inte kommit långt i sin graviditet.  Obestämd
    Kanske ska försöka ses en veckodag då? Tror att det blir enklast, för att jag jobbar var annan helg.

Skönt att du inte gick upp mer än så. En annan gick upp runt 19 kg, och allt kom i slutet i princip.
    Nej foglossning är inte att leka med. Har hört om dem som tom. blivet så dåliga att dem fått sitta i rullstol
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-13 12:42:22 följande:
    Ja absolut!!  Skrattande  Enda problemet är att jag inte har tillgång till bil...  Rynkar på näsan  Har du?

Ja, jag hade det rätt bra i min andra graviditrt. Gick dock upp 26 kg med min son (min första graviditet) men som tur var var det mesta vätska. Var nere på matchvikt igen efter 2 månader.  Tungan ute  Amningen gjorde susen på vikten också faktiskt!! Hoppas jag har tur att kunna amma vid en kommande graviditet också. Lyckades med det med båda mina barn. Skönt!!  Glad  Var iofs rätt ung när jag fick barnen också och då har man väl lättare för att tappa vikten efter en graviditet, tror jag...
    Jag ska in till Helsingborg på måndag, men jag tänkte ta tåget för att slippa betala dyr parkeringsplats. Men annars har jag tillgång till bil ja..

Jag kunde bara helamma sonen i ca 3 v. Han strulade jättemycket och jag mådde inte bra. Delammade sedan till han var ca 3 månader. Jag gick ner till min startvikt på bara 2-3 veckor. Hoppas man gör det nästa gång också, med eller utan amning
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-04-14 08:27:56 följande:
    Vi ska till BUP på måndag. Det kommer ta slut på all min energi...  Skäms  Vad synd! Du får säga till nästa gång du kommer till stan så kan vi träffas då!!  Skrattande

Vilken tur du hade som tappade din vikt ändå!! Jag har en väninna som gick ner ca 12 kilo efter förlossningen och ett år efter so släpade hon fortfarande på resterande 10 kilo efter graviditeten... Måste vara jobbigt! Då hade vi tur, du och jag.  Skrattande
    Ja det var ju synd, men det går fler tåg

Ja Milo vägde en hel del (4,3), och jag hade väldigt mkt vatten i kroppen också pga havandeskapsförgiftningen. Så när väl Milo, moderkaka och allt vattnet var ute, så försvann ju säkert mer än hälften av det jag gått upp redan vid förlossningen, och bara ett par-tre veckor efter förlossningen vägde jag tom. 2 kg mindre än jag gjorde innan jag blev gravid Men tyvärr gick jag upp nästan båda dem 2 kilona igen ett knappt år senare. Men, nu sedan jag gick med i vv väger jag 7 kg mindre än jag gjorde när jag blev gravid med Milo för lite mer än 2 år sedan. Helt ok,
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Åh vad jobbigt.. Jag har redan nu fått en sk. äl-flytning, men jag ska inte ha äl ännu på några dagar (tagit äl-test - neg). Den månaden jag blev gravid med Milo var det samma sak, att jag fick äl-flytningar några dagar innan jag hade äl. Det som jag tycker är jobbigt är att eftersom att det var så den månaden jag blev gravid med Milo, så har jag redan nu börjat hoppas en massa på denna månaden. Och jag vill inte börja hoppas denna månaden. Inte för tidigt iaf. Det är så jobbigt om sedan mensen kommer, när man börjat hoppas så här tidigt.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har inte här varit ovanligt lugnt dem sista dagarna? Hur går det för er? Jag har fortfarande minus på äl-testet, men det är inget jag oroar mig över. Bör inte ha äl förens runt tisd, så bör inte få utslag på äl-testet förens tidigast imorgon. Har lite konstiga känningar i magen, haft det nu dem 2-3 sista dagarna. Tror att det är en blandning av penicilinet och glandinet. Vem vet, kanske är penicilin och glandin en bra blandning? Penicilinet gör att infektioner o liknande håller sig väck och glandinet gör att jag får tjockare slemhinna "down there". *skrattar* Hoppas kan man ju. Har haft äl-flytningar i ett par dagar redan, och känner mig lite småkåt nästan varje dag.. *flinar* Så äl är nog på G alltid

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Brooklyn: Visst verkar det vettigt. Jag o maken kör också var annan dag nu ungefär. Äl bör vara runt tisd

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag behöver ert råd tjejor!! Utefter en 28 dagars cykel bör jag ha äl imorgon. Fick pos äl-test nu precis. Vet att det betyder att äl äger rum någon gång inom 24-48h. Så det skulle kunna stämma isf att äl sker imorgon. Frågan är, vilket tror ni är bäst. Att försöka få till det idag eller imorgon? Tror tyvärr inte min man kommer orka (eller ha lust) att ha sex både idag och imorgon. Så det är liksom antingen idag eller imorgon som gäller. Vad tycker ni?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Limpan 83 skrev 2011-04-18 10:56:14 följande:
    Nu när jag blev gravid sista gången så hade vi inte sex på den dagen jag fick utslag på älk-stickan utan dagen efter. Hade haft sex någon dag innan också. Men bäst är väl om du kan ha på båda dagarna :)
    TROR att vi väntar tills imorgon. Igår var testet så neg det kan bli så.. Vi fick till det både o torsdags och i lördags, så vi har ju dessutom täckt upp det ganska bra redan..SVÅRT beslut, vill ju så gärna att det ska ta sig nu..
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!