Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
Men mina fingrar kliar
Här sjönk tempen från 36,9 igår till 36,8 idag. Men, den är fortfarande hög, så ingen fara. Plus, att jag tempade mig kl.07:30 sommartid. Igår tempade jag mig 07:30 vintertid. Så mao tempade jag mig en timme tidigare idag än igår. Hade jag tempat mig 08:30 sommartid, hade tempen förmodligen fortfarande legat på 36,9. Eller vad tror ni? Känner fortfarande mig väldigt "mensig" fram och tillbaka, mest på förmiddagarna dock. Och det känns som att jag har jätte mycket flytningar, men när jag tittar i trosan är där inte speciellt mycket. Får väl se vart detta leder.
Du har haft fullt upp ja Men du gumman.. Man ska inte jobba när man har feber. Det kan leda till att man blir ännu mer sjuk.. *krama*
Jag har bim nästa sönd, den 3/4. Tack för tummarna
ACJL: Tack för att du plockade fram listan, bra initiativ
Kitty: Ser nu på Bim listan att du inte har bim förens den 28-29 mars. Det är ju inte förens imorgon eller på tisd.. Inte konstigt att du får sådana olika utslag på grav testerna. På dem flesta grav tester får man ju knappt ens utslag på även om man är gravid, när man testar så många dagar innan bim som du gjort. Så du behöver absolut inte oroa dig för dem olika utslagen tror jag. *krama*
Hihi äntligen lite fler plus som trillar in ;) De GILLAS!
Idag har varit en helt fantastisk dag, Började morgonen med att hjälpa karln med en sats som skulle levereras fortast möjligast till min privata barnmorska. Väl hos henne så sitter hon i telefon åh säger till personen i telefon "var god dröj", rycker burken åh springer iväg åh ska kika på dom små krabaterna medans ja frågar hennes assistent om mitt provsvar på köldkörteln hade kommit men hon sa näe medans Ludmilla ropar från ett annat rum joooooo de har dom! Vi kikade på dom åh då säger assistenten att de här ser ju super bra ut =) man ska ligga under 2 åh ja hade 1,6 så de var tydligen skitbra! Sen kommer Ludmilla utspringandes åh gjorde tummen upp åh säger att de va nå riktiga livliga saker åh mååååånga! Fatta vilken lättnad de blev för mig :') hon skulle ringa mig nu på förmiddagen för hon kollade bara lite snabbt så de va ju ett preliminärt besked men sen skulle de skickas iväg på lab åh se om han fått nå bakterier från min slidkatarr men annars är allting jättebra än så länge =) Dock så¨hörde hon inte av sig idag men hon hade väl mycket åh göra så ja ringer henne imorgon.
Senare idag var ja på arbetsintervju som gick jättebra fick skriva massa papper åh kommer även få provjobba så att ja får se om ja kommer trivas åh även om dom trivs med mig sen blir de isåfall att hoppa in extra nu i början åh sen ett vik.
Jag åh karln funderar starkt på att gå med i xtravaganza, det kostar men de får de fan vara värt!! Min karl är inte överviktig han har lite hull på magen men inge mer men han känner att han vill komma i form han med =)
de känns som att ja försöker följa min prioriteringslista iaf även om den kastas om lite huller om buller men skitsamma ja är superglad =)
Babydreamer: Nu ska ja berätta något för dig som kan vara värt att ha i åtanke åh de är att min karl var inte heller redo från början att skaffa barn, ja fick tjata på han i nästan ett år så tillslut så gick han med på att komma in till en barnmorska åh få lite råd åh tips åh även ställa frågor. Ja valde att gå till en manlig barnmorska vi namnet Michael mucca väldigt känd åh omtyckt av många här uppe i sundsvall. Iallafall min karls ENDA stora fråga var "kommer jag någonsin bli redo för ett barn?" Michael svarar honom så här " Näe de kommer du inte, de finns enstaka fall där karlarna tjatar mer efter barn än fruntimmer men en kille kommer normalt sätt aldrig vara redo inte ens då barnet har fötts men andra/tredje dagen då barnet kommit så börjar de sakta men säkert sjunka in att "jag har faktiskt blivit pappa åh jag är världens stoltaste!" Efter det samtalet med barnmorskan så säger min karl till mig " älskling nu går vi hem åh gör barn!".
Nu då de gått snart 1,5 år så är de mer min karl som tjatar nu än vad det är jag ;)
Mitt tips till dig nu om du bor i närheten av Sundsvall be din kille om att få komma till en barnmorska åh få reda ut vart ni står här i livet åh prata gärna med michael mucca men bor du inte här så försök välja en manlig barnmorskan ändå för de är lättare åh känns tryggare för din kille att få prata med någon som talar samma språk. Jag hoppas allt löser sig för er nu, känns jättetråkigt att höra men jag har själv hört dom där orden så ja förstår vilken besvikelse de känns för dig men ge inte upp! Jag önskar dig all lycka nu =)
Har varit iväg på internat med jobb ett par dagar, kom hem igår em. Tyvärr inte med några roliga nyheter. Tempen nere på normal temp i morse och det har känts i kroppen sedan igår att mensen är på väg. Så det är bara att inse att det blir ett 10:onde försök för oss. Hur länge ska man orka kämpa egentligen??
Jo att det i genomsnitt tar 6-12 månader med första barnet visste jag, men trodde verkligen att det skulle gå fortare andra gången. Särskilt nu när jag väger nästan 6 kg mindre. Är säker på att jag får tillbaka kämparglöden snart, men just nu känns det väldigt uppgivet