• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • BabyW
    systertillknorr skrev 2010-12-09 20:29:33 följande:
    Tack =)
    Ser fram emot en riktig plussar månad i januariSkrattande

Jag är lite osäker på hur vi ska göra i fortsättningen, börja med ältester igen efter typ ett halvårs uppehåll eller bara ta det lugnt och njuta av varandra? Hur gör ni?
    Jag menar att man gör sim man vill, beroende på om man kanske ändå känner av sin ÄL eller ej. Tycker att om man myser ofta och hoppar över ÄL i den mån man kan, så slipper man kanske även den pressen och de prestationskrav som annars lätt kan uppstå... Ska ju vara kul att skaffa barn, tycker jag (trots alla tårar mellan varven när minuset dyker upp). Mindre press och mer kärlek och mys!! Tungan ute Tycker jag i alla fall... But that's just me...
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Hoppar över ÄL-tester menar jag naturligtvis... Skrattande

• Babydreamer

Välkomna alla! Vad roligt att vi har BIM så nära varandra hittills Nu SKA vi ha plus! Något annat går inte för sig

Hihi, ja ser fram emot en jul med mycket mys och "mys"

Kör ni på extra hjälp i form av läkemedel, ÄL-test och dylikt?? Här har vi inte börjat med det ännu, vill inte börja med alla hjälpmedel förrän det har gått några försök... Håller med dig BabyW, det ska vara roligt att skaffa barn och inte bli för mycket stress över det hela.

Jag är inte helt 100 på min ÄL, ibland får jag riktiga ÄL smärtor och ibland känner jag ingenting... men om några månader om det inte tagit sig (men det är ju klart att det tar sig nu till jul eller hur )så blir det väl till att börja kolla lite med ÄL test eller använda mig av Fertility Friend för att få bättre hum om min cykel...

• systertillknorr
    BabyW skrev 2010-12-09 21:10:01 följande:
    Jag behöver inte ÄL-tester för jag får tabletter på vissa dagar samt spruta på en speciell dag i min cykel för att verkligen få ÄL. Men vi har inte kört med ÄL-tester så många gånger inan, för vi har sex 5-6 dagar i veckan så vi lär pricka in det ändå! Tungan ute Dessutom kan jag inte ta miste på när jag har ÄL. Det känner jag tydlgt! Glad
    SofiaO skrev 2010-12-09 20:34:47 följande:
    Ställer mig i raden....
    Mensen kom idag och jag är nu RIKTIGT less.....

ÄL 21-23 dec / BIM runt 8 januari (5:e försöket).....

Vet dock inte hur jag lägger in mig på listan...?
    Ok! Funkar det bra? Har du pco? Ska till gyn nästa vecka för att kolla om jag har äl och så. Hur länge har du medicinerat för att få äl? Skönt att du känner tydligt =)

Vi myser också ofta och jag vill att det ska kännas bra och inte stressat allt samma så vi kör nog på =)
  • dellz

hej! hänger gärna mer er =) vi är på 3:e försöket sen ma i sommras å länga så efter ett barn. Min sambo har en son på två år å nu vill vi ha ett gemensamt. Jag har bim runt 4-7 dec då min cykel varierar lite. nu håller vi tuarna tjejer för många pluss i januari =) bra start på nya året =)

• SofiaO
    BabyW skrev 2010-12-09 21:10:01 följande:
    SofiaO skrev 2010-12-09 20:34:47 följande:
    Ställer mig i raden....
    Mensen kom idag och jag är nu RIKTIGT less.....

ÄL 21-23 dec / BIM runt 8 januari (5:e försöket).....

Vet dock inte hur jag lägger in mig på listan...?
    Det fixar vi till!!

Hjärta  Hjärta

BIM-listan

Laref  -  ÄL ? / BIM 31dec-2jan (5e/6e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (Försök 12)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:e fösöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM (6-)8 jan (15e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 9 jan (2:a försöket)

Hjärta  Hjärta
    Tack!
  • AMC80
    Hjärta  Hjärta

BIM-listan

Systertillknorr 
    -  ÄL ? / BIM 1 jan (12e försöket)
    LetUsDoNumberTwo 
    -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (Försök 12)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)

Hjärta  Hjärta

Jag skrev fel så jag justerar min BIM med en dag
  • myrran81

Hejsan!!

Jag vill jättegärna kliva in här och vara med....jag vet bara inte hur jag lyckas lägga till mig på listan :)

Jag har bim runt den 5:e januari och det här är 2:a försöket för oss. Nu hoppas jag verkligen på ett litet liv här i magen, förra bim var jag övertygad om ett plus, men ack så fel jag hade.

• BabyW
    myrran81 skrev 2010-12-10 07:42:08 följande:
    Hejsan!!

Jag vill jättegärna kliva in här och vara med....jag vet bara inte hur jag lyckas lägga till mig på listan :)

Jag har bim runt den 5:e januari och det här är 2:a försöket för oss. Nu hoppas jag verkligen på ett litet liv här i magen, förra bim var jag övertygad om ett plus, men ack så fel jag hade.
    Lägger till dig med såklart!! Skrattande

Hjärta  Hjärta

BIM-listan

Systertillknorr 
    -  ÄL ? / BIM 1 jan (12e försöket)
    LetUsDoNumberTwo 
    -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (Försök 12)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6e januari (2a föraöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)

Hjärta  Hjärta
  • babymoon

hoppas gärna på här och i BIM listan!

Jag har ÄL runt 30 dec och BIM runt den 14 Januari....det kommer att bli vårt första försök!

kram på er o lycka till!! 

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!