• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

lhea1979 skrev 2010-12-29 19:38:36 följande:

Jag tänker vänta en vecka till innan jag testar, hade ÄL 22-23 dec. Jag tar det säkra före det osäkra. Man blir så jäkla besviken när man tror att något är på G och så blir det bara tant Röd.

Nu tycker jag dock att jag känner av konstiga grejer igen. Kanske är jag inbillningssjuk? :)
    Igår fick jag så konstiga pulseringar nere i nedre magtrakten. Idag har det molat och sugit lite. Samt varit rejält slemmigt down there.

Hur känner ni andra? Något?

Jag tycker mig också känna en massa "tecken" Går verkligen och känner efter, hehe.  Det moler, ilar och drar långt nere i magen. Men jag har urinvägsinfektion och en cysta på ena äggstocken, så kan ju vara det som spökar Rynkar på näsan Kanske är svårt att bli gravid om man har detta? Någon med erfarenhet?

• Limpan 83

Stort GRATTIS till er som pussat!! Vad kl!!

Har en fråga: Ni som känner av att ni har ägglossning, vad känner ni då? Jag har ont i nedre delen av magen, lite åt vänster. Gör ot nä jag rör mig och sätter mig ner. Kan det vara ÄL- känningar? Fast jag borde iof ha haft  ÄL i typ söndags...

• Limpan 83
    BabyW skrev 2010-12-30 14:53:32 följande:
    Limpan 83 - jag har tydliga ÄL-känningar och har ganska ont på den ägglossande sidan dagarna efter ÄL. Kan även vara toköm vid sex dagarna efter ÄL. Men det går ändå om jag ligger på rygg och han inte kör på för hårt...
    Tack för svar :) Ja men precis så känner jag, riktgt öm och ont långt nere och på ena sidan! Har ju blivit en hel del sexande nu den senaste veckan och det har gjort rätt ont precis som du beskriver. Men tar han det lite lugnt så går det Flört Så då har jag säkert haft min ÄL :) En evig väntan fram till BIM nu då.. suck
  • Limpan 83
    Chokladmuffins skrev 2010-12-30 19:03:05 följande:
    Jag tror att cystan kan påverka.. Jag har också haft det.. Så nu när jag var på cellprov senast frågade jag min BM om det kunde vara så att min cysta har kommit tillbaka och i så fall kunde påverka vår barnlöshet.. Hon sa att ja den kan påverka..

Hon rekommenderade mig att kontakta GYN.. Det gjorde jag och idag fick jag hem papper med en tid för utredning för barnlöshet.. Det gick jättefort så att jag är nästan chokad och supernervös .. Allt inom en månad.. Vi ska dit den 11 jan.. Så det är snart..

Mitt råd till dig är att kolla upp det..
    Ojdå.. det var ju inge bra :(Vad är det för utredning? Vad ska ni få göra?Är det enbart pga av cystan som ni ska utredas ombarnlöshet? Jag ska nog också kontakta gyn nästa vecka och se vad de säger...

Hoppas att det går bra den 11 januari!
  • Limpan 83

Hela min kropp skriker efter att få vara gravid. Jag var ju gravid i v. 21 för ca två månader sedan. Så det är kanske inte så konstigt :( Jag är mer än redo så att säga. Men kroppen kanske behöver tid för att läka.. vad vet jag. Vet bara att jag vill bli gravid NU!! Har BIM mellan 9-12/1 så är ju ett tag kvar.

Det där "testa-tidigt" testen från RFSU, vart i affärena finns de? Jag kunde inte hitta dem på ICA. Måste man be någon i personalen om dem? Har inget tålamod så tänkte nog testa snart. Men har dock inga som helst symtom. Förra gången jag blev gravid blev jag det på först försöket och fick tydliga symtom: väldigt ömma bröst med tydliga ådror, extrem trötthet och tidigt illamånde.

Men men... jag hoppas iaf :)

• Limpan 83

tack för svar tjejer :) Ska kolla vid kassorna nästa gång!

• Limpan 83

varför är det bra med högre temp? Hasr man inte alltid det mellan ÄL och BIM? Eller är jag helt fel ute Tungan ute

• Limpan 83
    MiAmore skrev 2011-01-04 09:55:13 följande:
    Min temp har legat ganska stadigt på 36,7 sen efter äl. Igår gick den upp till 36,8 och idag 37,0. Ju högre temp ju större är chansen att jag faktiskt kan vara gravid. Särskilt som att den som sagt legat ganska stadigt på 36,7 och idag tre dagar innan bim gick den upp till 37,0 för första gången på hela denna temp perioden. Den var aldrig så hög förra månaden heller. Så jag hoppas ju att det betyder något positivt nu och att den håller sig där uppe. Den gick upp till 37,0 o tom. upp till 37,2 har jag för mig, några få dagar innan jag plussade med sonen. Hoppas på samma tur nu!
    Aha då förstår jag :) Jag hade 36,8 för över en vecka sedan. Nu efter ÄL har jag 37,2.. kanske kan vara ett gott tecken då? :P Hoppas iaf!!
  • Limpan 83
    systertillknorr skrev 2011-01-04 10:09:51 följande:
    Stort fint plus imorse! Det trodde jag aldrig! Shit allt känns helt galetSkrattande
    Åhh vad roligt för dig!! Grattis tjejen!!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!