• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Spännande tjejer! Tänka att denna veckan kommer vi nog få se fler plus på listan! Tänker på er och håller mina tummar. Klarar du verkligen att hålla dig tills på fredag BabyW?? Det skulle ha kliat bra i mina fingrar om jag var i din sits :P

• Limpan 83

Trist att mensen kommit för en del :(  Men bra att ni verkar ha tagit nya tag och ser fram emot nästa BIM!

MiAmore: jag kan inte säga säkert men jag tror inte det går att se någonting. Vet att när jag skulle ringa för tidigt VUL nu när jag var gravid så sa de att kommer du förtidigt kan man endast se en förtjockad slemhinna. Så kanske kan man se det på dig. Men tror det är för tidigt för att se hinsäck o gulkropp... tyvärr :(

• Limpan 83

Hm.. ja det är svårt det där. Vet bara att när jag ville komma upp och göra ett tidiht VUL sa de bara att det var för tidigt för att se något och då visste jag ju ändå att jag var gravid och hade passerat BIM. Men något kan man kanske se... Som sagt, det blir ju verkligen en glad överraskning om det är så :)

• Limpan 83
    DazHamster skrev 2011-04-06 23:03:54 följande:
    hehe de e nice de! Vi måste ju va fin åh smärt om vi ska orka bära runt på våra bebisar åh för min skulle är de jätteviktigt då ja redan nu har problem med ryggen :S kan ju inte käka tradolan då ja e gravid :/
    Äter du Tradolan nu? tabletterna från helvetet! har du läst om dem?
  • Limpan 83

Åhh babyW, har tänkt på dig hela helgen och var tvyngen att kika in här en snabbis bara för att se hur det går för dig!! men ett streck, det låter ju onekligen väldigt lovande!!! Duktig du är som kanske håller dig enda tills på måndag! Men det är nog klokt! Jag håller återigen mina tummar här och tror faktiskt att det tagit sig för er!

Stor kram

• Limpan 83

Trist att höra BabyW, jag trodde verkligen att det tagit sig för er. Men men, finns inga garantier. Kanske blir skönt nu med ett avbrott så att presse lägger sig lite? Hoppas att operationen går bra så fr du ta nya tag till nästa månad istället.

Hur går det för er andra? Ingen med BIM i dagarna va?

• Limpan 83
    SoMa72 skrev 2011-04-12 08:48:07 följande:
    Ingen BIM för mig förrän runt 21 apr (om jag nu verkligen fick äl efter missfallet)

Hur mår du, skruttan?  Var länge sen jag såg till dig... (och har du nyligen skrivit här o jag missat det, så ber jag om ursäkt)
    hehe vad söt du är :) Jo jag mår väl sådär.. spyr som en räv just nu. Trodde det skulle vända i v. 12 men har snarare blivit sämre. Ska testa en ny medicin och hoppas att dden hjälper lite. Hur mår du själv vännen?? Kram
  • Limpan 83
    BabyW skrev 2011-04-12 15:27:43 följande:
    Skönt att du mår bra, men trist att du fortfarande kräker. Har du provat Postafen? Det stillade illamående lite för mig när jag väntade sonen, men hjälpte inte ett smack när dottern låg i magen. Men har du inte provat är det kanske värt ett försök, menar jag...  Skrattande

Lycka till och hoppas det snart blir bättre!!  {#emotions_dlg.flower}
    Tack för tipset! Jag har testat Postafen och det fungerar inte :( Tog Lergigan ett tag med de hjälper inte längre. Ska börja med Pimperan som jag åt förra graviditeten. Det hjälpte mig då iaf. Men det kan ha varit för att det ändå var på väg att ge sig. Vi får se, jag ska göra ett försök. Blir så slut av att inte få behålla någon mat. Är rädd att hamna på sjukhuset med dropp igen!

Hur går det för dig? har mensen kommit igång? tagit något mer gravtest?

Kram
  • Limpan 83
    MiAmore skrev 2011-04-18 10:30:32 följande:
    Jag behöver ert råd tjejor!! Utefter en 28 dagars cykel bör jag ha äl imorgon. Fick pos äl-test nu precis. Vet att det betyder att äl äger rum någon gång inom 24-48h. Så det skulle kunna stämma isf att äl sker imorgon. Frågan är, vilket tror ni är bäst. Att försöka få till det idag eller imorgon? Tror tyvärr inte min man kommer orka (eller ha lust) att ha sex både idag och imorgon. Så det är liksom antingen idag eller imorgon som gäller. Vad tycker ni?
    Nu när jag blev gravid sista gången så hade vi inte sex på den dagen jag fick utslag på älk-stickan utan dagen efter. Hade haft sex någon dag innan också. Men bäst är väl om du kan ha på båda dagarna :)
  • Limpan 83
    SoMA: Åhh hoppas att det är ett svagt plus! Jag blev ju gravid direkt efter missfall! Enligt min barnmorska är det vanligt, det är som att kroppen vill kompensera för missfallet. Jag håller mina tummar så hårt jag kan. Tror nog att det kommer bli starkare om någon dag :)

Lycka till ni som har Äl.. hoppas att ni får till det ;)

ACJL: har du också BIM nu i dagarna?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!