-
Men fy! Vad är symtomen på leukemi? Är väldigt dåligt insatt. Men jag håller alla tummar att det verkligen inte är det!!! Skickar massa positiva tankar till dig! Förstår att det måste kännas som en jobbig väntan nu tills eftermiddagen komme och han ringer. Återkom så fort du kan! KRAMAdora1 skrev 2011-12-02 13:26:33 följande:Dagens ångest: Var hos doktorn igår och visade upp blåmärken som kommit "spontant" . Han sa att det kunde faktiskt vara helt normalt (vissa kvinnor som är bleka kan det synas på och man kan vara i perioder när man lättare får blåmärken) men även såklart tecken på leukemi. Han ska ringa i eftermiddag med provresultaten. Har minst sagt grym ångest nu..........................
-
Adora: åhh underbara nyheter!! Har tänkt på dig hela dagen. Fy för att gå och vara orolig för något sådant! Nu får du ta hand om dig och andas ut ordentligt. Maajsi: håller med, riktigt bra tråd detta med många fina och stöttande människor. Vad skönt att du varit och pratat med en kurator. Det kan vara så skönt att få prata med någon utomstående.
-
Ja visst är det härligt när så många av oss som faktiskt fått plus stannar kvar för att stötta och peppa! Så ni som inte fått plus än, stark av er att stanna kvar här och dela med er. Hoppas att ni känner att ni kan skriva av er och dela med- och motgångar!!
Angående vagn så köpte vi en Brio Sing begagnad på nätet. Är supernöjd med den förutom en STOR nackdel, fjädringen!!! När jag kör på kullersten inne i stan så vibrerar hela vagnen och jag tror stackarn ska få hjärnskakning :P Men annars är den lättkörd och "lagom" stor. Inte för liten och inte för stor. Hjulen är svängbara därfram men går att låsa och de är ganska stora. Får se hur det blir att ta sig fram i vinter.
Var till bBVC i tisdags. 5 veckor och 5 dagar gammal väger nu min lilla Samuel 4720 g och är 57 cm lång! Börjar bli en liten knubbis :P Haha han kissade ner halva rummet två ggr när han skulle vägas. Bvc sköterskan fick slänga sig för att rädda sin stol från att bli drängt i kiss. Jag skämdes ihjäl!! - Vilken stråle han har var hennes kommentar, haha!!! -
Haha underbart!! De väljer sina tillfällen välAdora1 skrev 2011-12-08 12:04:49 följande:Limpan83: Hi hi, roligt!! När vi var på BVC sist bajsade Agnes ner nästan hela sköterskerummet, aldrig sett så mycket babybajs förr tror jag ... Tur det hände på BVC så vår BVC-tant kunde hjälpa mig
för det var verkligen ett "tvåmanna-jobb"... Ja!! -
Adora1: Nu har ju inte jag 2 barn men jag kan känna igen mig i hur du känner! Min sambo är iofs mer förstående för han blir trött efter att ha haft sonen själv i ca 1 timme! Men just det där med tiden. En timme sextra själv hemma kan kännas som en evighet. Jag är tex inställd på att han slutar jobbet strax innan fem och är hemma till fem. Ringer han då och säger att han ska förbi affären, sin mamma eller vad det nu kan vara så blir man riktigt less. Det ÄR jobbigt att gå hemma med allt varje dag!!!
Jag älskar min son mest av allt men han och jag är ju med varandra 24 h om dygnet! har man dessutom sovit dåligt på natten är man ganska så trött när kvällen kommer. Ska sambon då bort hela kvällen är det klart att man vill veta när man får hjälp och stöd igen!!
Min sambo åker bort hela helgen!!! Han är skitledsen för det och har mått dåligt över det i flera veckor :( Men kunde inte säga nej då hans bästa vän fyller år och han har flyttat till en annan stad. Men nu ångrar jag mig nästan....
Har funderat på att ta hit någon men det blir nästan bara jobbigare. Sonen vill ändå bara äta typ konstant hela tiden och är väldigt gnällig kvällstid. Då blir jag bara nervös över att ha någon annan här. Så vi blir nog själva. Fpr ta mig ut på dan istället så tiden går fortare.
Jag tycker du ska lämna mannen med barnen över ett dygn!! Efter det kommer han nog vara mer förstående. Det är nästan enda sättet.... -
haha JAG är skitledsen för det, inte han haha
-
Babydreamer: Underbara nyheter!! STORT MEGA GRATTIS!!!!
-
Men oj, ja du ser :) Grattis!! Hoppas att det var något som ni ville? Skönt att veta att kroppen har återhämtat sig. Nu har ni ett nytt litet liv att fokusera på :)Maajsi skrev 2011-12-19 13:00:47 följande:Jag är gravid igen trodde verkligen inte att det skulle gå så här fort. Hade inte ens samlag vid äl (enligt mina uträkningar), men tji fick jag för det.
-
Min lilla Samuel är nu 7 veckor gammal! Tiden går verkligen fort! Han har redan börjat använda kläder i strl 62!!! Men så väger han ju ca 5 kg nu och var 57,5 cm lång vid sista mätningen. Han har börjat vara med mycket mer nu, tittar verkligen på en och vill prata och berätta saker på sitt lilla vis :) Han ligger gärna i sitt babygym och flaxar med armar och ben. Ibland lyckas han liksom smälla till någon leksak som hänger ovanför hans huvud eller så får han tag i någon av en slump. Det ska bli kul sen när han kan göra det medvetet. Han är bara såååå underbar och ni som nu är gravida har något alldeles fantastiskt framför er! :) Allt illamående och allt kämpande är sååå värt det i slutändan när man får något så fint
-
Vad kul för er!! Vilken fin start på det nya året!!Maajsi skrev 2011-12-19 13:07:24 följande:Jo, det är lika välkommet för det :) men, hade räknat med att det skulle dröja till nästa år åtminstone. Därför vi inte riktigt har försökt än. Men det behövdes tydligen inte.
-
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!
-
Hoppas verkligen inte att det är ett missfall! Så svårt att säga. jag har blött utan att det blivit missfall men även blött och det slutade i missfall. Du kan liksom inget göra för att påverka utgången. Men bra att de kollar upp dig! Jag håller tummar och tår för att det som är därinne stannar!! Och du, ge upp kan du inte göra! Du har en underbar dotter(?) redan som behöver sin mamma och du kommer bli mamma igen! Om inte nu så senare!!Maajsi skrev 2012-01-08 13:08:26 följande:Började blöda lite igår så åkte upp på akuten. Läkaren tyckte sig se ett hjärta som slog men att jag inte är lika långt gången som jag trodde. Nu blöder jag ännu mer och har en extrem värk. Hoppas att allt är okej. Känns som att allt bara går emot en. Läkaren bad mig ringa imorgon och be om en tid oavsett om jag fortsätter blöda eller inte. Är det ett missfall s¨å vet jag inte vad jag gör. Ger nog upp..
-
Agnes; Grattis!!! VAD KUL!! Vet du vad det blir för kön?
Maajsi; stor kram till dig!!