GrönaDruvan skrev 2010-12-09 21:37:38 följande:
Bara läst TS.
Om du är beroende av lösgodis, så kan jag berätta att mycket godis innehåller djurrester.
Färgämnet E120 (det som är rött) är gjort på torkade honlöss...
Låter det gott?
Jag var sååååå beroende av lösgodis, åt varje dag... ända tills jag läste detta. Visst har man vetat att gelatin är gjort av djur, men att det finns torkade löss i godiset, där gick gränsen.
Har nu inte ätit lösgodis sen i påskas.
Jag blev tyvärr beroende av choklad istället, men det kändes liiite nyttigare, eftersom det är mer naturliga ämnen, men sen hjälper ju inte det att äta det om man har problem med vikten...
Kakor o bullar äter jag sällan.
Ett tips jag har är att inte sluta helt med godsaker. Gör man det så känns det genast svårare, och jobbigare. Ha en dag i veckan som du får unna dig godsaker. Tillslut ska du se att suget kommer bli mindre och mindre. Men att sluta helt tror jag inte på. Att ha förbud är bara löjligt, man lever bara en gång och ska väl ändå få njuta lite. Sen slutar det oftast med att man bryter sina löften eftersom man inte klarar av det någon längre tid.
Godiskram
Hmm nja lösgodis äter jag inte så mkt det blir mest choklad och chips (kanske godisberoende är fel ord, men snacksberoende då)
hmm ja det finns väl löss i sega råttor å sånt det visste jag iaf(finns löss i läppstift med;))
Ja det där med förbud tror jag inte heller på, men just nu i början tror jag att man måste motstå helt för att kunna hitta normal balans med godisätandet efter ett par veckor....men men det är bara vad jag tror haha:)
Chokladkram till dig :)