Inlägg från: Annaloo |Visa alla inlägg
  • Annaloo

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ela:

Lycklig: Fy vad läskigt! Inte konstigt att han gärna äter mjukt bröd nu. Man får hoppas att han lärt sig nu!

Ego: Sambo kom precis ner med en K som ville ha mer välling... Nu har han (K alltså) plockat fram sin IPAD för att "visa pappa något" och prata lite med katten... Jag tror bestämt att det är någon här som inte vill sova
  • Annaloo

Är det någon som har hört av Cissi den senaste veckan?
    Jag fick ett SMS för en vecka sen om att de blivit inlagda igen och skulle få åka hem när vikten stabiliserats, men sen har jag inte hört något. Jag har skickat SMS men inte fått svar. Det är säkert så att de bara har fullt upp, men man funderar ju... *orolig*

• Annaloo

Jag fick precis ett SMS från Cissi att de mår bra och är på väg hem!

• Annaloo
    Cissi: Vad skönt att ni är hemma igen och att G mår bra och gör sitt jobb!

Marge: K gick direkt till hyllan och valde ut "Vi letar konstiga bilar" (som hos oss heter "Nya fina traktorboken" trots att den numer mest består av tejp) när han och sambo var i en bokhandel för första gången. Ett bra val, även om han mest vill läsa "sista uppslaget" (där det bara är bilder på olika fordon och ingen text)

Ego: K springer runt i kalsonger. Inte för att han säger till när han behöver kissa, men sambo har fått för sig att det är lättare att potträna på det sättet Alldeles nyss blev K jätteledsen när vi ville ta hans nerkissade kalsonger ifrån honom Drömmer Nu blir det blöja OCH kalsonger
  • Annaloo

Ks första födelsedag firades enbart med släkten, och då endast två barn (syssling ett år äldre och kusin 5 mån yngre). Min släkt är rätt stor och de flesta kunde faktiskt komma, trots att K fyller mitt i juli Vi hade massor av ballonger i "paket"-snören, och sambo hade byggt en gungställning under natten Jag hade gjort ett par blåbärspajer och kladdkakor och K fick smaka lite dagen till ära
    Tvåårskalaset blev ungefär likadant, förutom att jag beställt tårta av Mae, och den var helt fantastisk!
    Eftersom K fyller år mitt i juli så bestämde jag mig för att börja laborera med lämplig tidpunkt för barnkalas redan nu och konstaterade att söndagen före skolstart INTE är en optimal dag Fast det var trots allt 5 stycken jättehärliga ungar med lika härliga föräldrar som dök upp ett blandat gäng från mammagruppen, gamla kollegor, släkt och FL-hjältar

• Annaloo

Kate: *Kraaaam* När vi hade IVF-samtal sa de att de brukar räkna första ET och första FET som ett försök eftersom det av någon anledning tycks ta sig oftare på första FET (än på ET). Om det var baserat på siffror eller känsla vet jag inte, men läkaren vi träffade var väldigt säker på saken.

Marge: Hoppas S mår bättre idag. Du har fått många tips (jag gillar verkligen solfjädern och skorna ) och jag tycker att det där med att berätta om "förra gången" känns som något som kan funka. Även om du är lugn så har jag svårt att tänka mig att de inte skulle fundera en gång till om du säger "är ni VERKLIGEN säkra den här gången, förra gången blev vi inlagda 5 timmar efter att ni hade sagt det.."

Somna: Vad skönt att du inte har så specifika krav på dina handdukar... God Jakt!!!

AW på fredag låter bra, ska bara få ok här hemifrån... Det brukar inte vara något problem, men just idag så har jag berättat att jag kanske måste börja jobba heltid den 1 mars... Jag la upp det jättefint med förslag att svårmor kanske vill hämta ett par dagar i veckan, men det föll inte i så god jord ändå K skulle behöva vara kvar på dagis 30 min längre de dagar jag hämtar, och eftersom han aldrig vill gå hem som det är så är jag inte så orolig för hans del, men sambo ogillar det. Dessutom så är det ju så att om han protesterar så innebär det att han måste erkänna att jag gör uppoffringar för att få vår vardag att fungera, och i vårt förhållande är det ju han som står för uppoffringarna... Drömmer  Han har det lite tufft just nu helt enkelt

• Annaloo
    Gullet: Heeej! *kraaaam* Hoppas allt är bra med er och att saker å ting går framåt! Trist att du inte kan, vi får fixa det på nåt sätt!

Oyra: Klart du är välkommen! Jag tror att senaste gången jag träffade dig var F i "jag kan stirra ner vem som helst"-stadiet och någonstans runt 4-5 månader...

Somna: Men det ÄR bra att veta vad man vill ha!

Hade tänkt kommentera mer men nu går ögonen i kors - natti natt!
  • Annaloo
    Persefone: Du har druckit Coccilana! Erkänn!
  • Annaloo
    Älgen skrev 2011-02-22 15:03:24 följande:
    Om man kunde ha vinter och ändå gå i flippflopp så skulle livet vara super!
    Yep!
    Håller med om att det ser vanvettigt mysigt ut när man sitter inne och tittar ut. Vet inte hur ni har det inne i stan, men här ute har vi -15 och blixthalka
    Jag har sagt det förut och säger det igen - jag är sååååååå nöjd med mitt beslut att byta till dubbdäck!
  • Annaloo
    StockholmsAW
    Bord bokat på fredag kl 18, 7 personer.
    Kolla samlingstråden eller inboxa mig för plats
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13