Inlägg från: Annaloo |Visa alla inlägg
  • Annaloo

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mer AW åt folket!!! Den där satt fint vill jag lova, och jag måste erkänna att det nog var första gången jag lyckats få i mig tre hela glas vin sen K kom till Jag var duktigt lullig när jag kom hem, men som tur var så sov herrarna

Oyra: Jag hoppas jackan klarade sig!

Kate: Trist att du fick så mycket vin på dig, men det var nog tur att du hjälpte mig att skjuta upp starten 10 minuter

johlinn: Vad härligt att höra!!! Samma här!

• Annaloo
    Istapp: Välkommen in! Vad kul att höra ifrån dig!!! Vi pratade faktiskt lite om dig på AWn i fredags, undrade hur du har det och så

Ela: Jag brukar försöka ge K 5-10 minuters förvarning, säga att snart måste vi göra det här pga det här. När det sen är dags säger jag att nu ska vi gå, och föreslår att han ska göra vad-det-nu-är-han-pysslar-med en gång till eller en minut till, och sen säger jag att nu går vi. Ibland blir han jättearg i alla fall, men då lugnar han sig på under minuten.

Cissi: Det låter som MYCKET spännande elupplevelser

Assar: Heja G!
  • Annaloo
    johlinn: Vad underbart härligt!!! Duktiga E!!!

Ela: Jag VISSTE VÄL att jag borde gått husesyn!

Apropå Solsidan så måste jag erkänna att jag faktiskt bara sett just det senaste avsnittet och tyckte det var rätt kul med mammagruppen Min mammagrupp var faktiskt väldigt bra på just det där, förmodligen delvis pga att det var två st andragångsmammor med (nyinflyttade) som sas tog ner oss andra på jorden Dock var det en tjej som var uppriktigt förbluffad över att inte alla bebisar kan resa sig med stöd och säga mamma, pappa och lampa vid 6 månaders ålder - hennes bebis gjorde ju det!?!?! Kasper har för övrigt betydligt större ordförråd än hennes dotter numer... *nickar* Han ska förresten tala i FN nästa vecka...
  • Annaloo
    juni: Vad skönt att du mår bättre och att de hittade något på VC! Med tanke på att de har serverat semlor på kafeer i flera månader så måste det ju vara ok att spara sina semlor ett par veckor till!

Cissi: Men de firade iaf något! Ks förskola är tråkig. De gör ingenting. De gjorde pyttelite julpynt men inget som skickades hem före jul, de hade lite luciafika och småbarnen fick titta på storbarnen när de lussade, och så hade de tomtekläder under sista veckan före jul. Kusinens förskola hade luciatåg för alla, och julavslutning, de har pysseldagar, maskerader, utflykter osv osv osv. Jag tycker det är trist att det är så olika samtidigt som jag förstår att det krävs att personalen tycker det är roligt för att det ska hända något.

Ego: Igår bakade jag och K semlor. Jag är allergisk mot mandelmassa och varken jag eller sambo gillar grädde, så jag gör alltid egna men brukar köpa semmelbullarna. Vi kom hem och jag sa "vi går till köket och rör ihop degen före middag" och K gick och hämtade sina pussel och satte sig i köket. Jag visade vad jag rörde i och K tittade pliktskyldigast. Jag frågade om han ville hjälpa till att röra och han kontrade med att jag skulle hjälpa honom med 6-bitarspusslet
    Efter maten knådades degen och bullar gjordes, och K tittade en liten liten stund men ville inte vara med. Sen gick han iväg och parkerade bilen i stället.
    Åt gjorde han iaf och bad om påfyllning - fast bara av vaniljkrämen i mitten
  • Annaloo
    Hanya: Vi hade en spruta - en sån som de använder för att ge hundar och katter medicin. Vi slutade dock med flytande och gick över till supp när K kaskadkräktes och vårdguiden sa att det är en ganska vanlig biverkning av flytande alvedon för små barn... Obestämd K är väldigt duktig när det gäller att ta supparna (fast han har inte heller feber särskilt ofta så det är nog drygt ett år sen sist...) men visst känner man sig hemsk och på gränsen till övergrepp när man trycker i de där... Det är lättare om han sas ligger på knä - på mage med benen uppdragna under sig.
    Fosterställning på mage kanske man kan kalla det
  • Annaloo

Angående att ge någonting efter medicinen som belöning...

När jag fick penicillin när jag var liten (mååååååånga gånger mellan ca 1 och 4 års ålder) fick jag nästan alltid en bit mjölkchoklad efteråt. Så länge jag kan minnas har jag känt en viss avsmak mot ren mjölkchoklad...

K stackarn tyckte för övrigt jättemycket om penicillinet första gången han fick det, men andra gången (någon månad senare) hade han gått upp i vikt och fick därför en annan styrka. Då var det givetvis en annan smak på det... Vi försökte byta tillbaks, men då var han tvungen att ta såna mängder att det bara inte gick

• Annaloo

Gullet: Tack detsamma!!! K frågade efter A när jag kom hem och sa att jag hade träffat dig

• Annaloo

Mrs Fisk: Bra att han talar om vad han vill!

Somna: Kan du inte färga barbapapa blå? Eller brun? Det är ju en bra pojkfärg om man får tro klädesbutikerna...

• Annaloo
    Limefrukt skrev 2011-03-21 20:12:15 följande:
    Anna och Somna: Barbabajs... då blir det ju "Babba" i Babblarna!
    Jag har för mig att vi bordlade den diskussionen i lördags... Den började för övrigt med diskussionen om vad Bibbi egentligen har för form...
  • Annaloo
    Somna: -:D *skrattar så jag gråter*

Ela och Juni: En paraplydrink hitåt, tack! Cool

Lime: Jag vill inte förstöra dina drömmar, men... Bara för att de kan prata betyder det inte att de slutar kasta sig på golvet och vråla ursinnigt när de inte får som de vill Drömmer

Pyttis: Åååååå vad härligt!!! Och det är sååå kul när de börjar skämta!!! Ks första skämt var "mamma heter [pappas namn]"
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13