Inlägg från: Annaloo |Visa alla inlägg
  • Annaloo

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Sara: K sa sin första 2-ordsmening när han var 19-20 månader ungefär, men sen lossnade det ganska snabbt och han kunde berätta utförligt om hur han hade blivit ledsen när pappa lämnade honom på dagis, men att han visste att mamma skulle komma och hämta honom, för mamma kommer varje dag, när han var strax över två år. Jag tror att han är relativt tidig i talet, mycket för att han har lärt sig grammatiken snabbt och har ett stort ordförråd... En pojke i mammagruppen sa sin första två-ordsmening vid 8 månaders ålder men pratar inte mycket bättre än K nu när de är 2,5. Det är oerhört olika...
  • Annaloo

Ela: *kraaaam* Hoppas ni haft en bra natt och mår bättre idag - allihop!!! När jag har vätskebrist (=huvudvärk för att jag glömt dricka) brukar jag dricka saft med lite salt i, tänker att det måste vara bättre än vanligt vatten även för barn

• Annaloo
    Ela: Fy vilken pärs!!! *kraaaam* Hoppas verkligen att det är bättre nu och att ni får vara friska läääänge! Kan det inte vara så att T bara åt för mycket för snabbt för att hon är hungrig? Jag hoppas det!

Vi missade oxo Earth hour igår, ch det var ingen som påminde
  • Annaloo
    Fiji: Stackars barn Mamman har skyldigheten att underlätta umgänget med pappan, men barnet ska inte behöva träffa en förälder som misshandlar det. Jag som mamma skulle personligen vända mig till BUP för att få hjälp med att hjälpa dottern hantera misshandeln, och fråga dem hur man går tillväga för att låta dottern slippa åka dit. Jag skulle även polisanmäla SMS och telefonsamtal. Det är INTE OK att en förälder behandlar sitt barn på det sättet!!!

Ela
    : Skönt att ni är på benen igen!
  • Annaloo

Hoppar in med en snabbskål (de delar ut vin i Economy Extra - klart man tackar å tar emot - lagom stora för en person är de oxo )
    Skål för April och skål för en riktigt bra helg för alla, och så en extra skål för Elas helg, och en extra för att Marge ska hålla sig borta från akuten!

• Annaloo
    Ela skrev 2011-04-02 20:48:23 följande:
    Vi har så märkliga konversationer numera jag och maken.

Jag: Man undrar ju lite varför det ligger en halvtuggad fläskfilébit i soffan.

Maken: Jo, men vad bra att du hittade den redan ikväll.

Jag: Ja, ju förr desto bättre!

Och sen pysslar man liksom bara vidare.

Barba: Grattis på 25-års dagen!!!
  • Annaloo
    Marge: Vad snällt av dig att hålla tand för tunga! Vi kör på Fijis variant här - fodrade galonkläder varje dag.
  • Annaloo
    Somnat skrev 2011-04-03 22:10:59 följande:
    Närå. G älskar Totte. Så pass att när jag tog undan de två böcker som det är dags att lämna igen till bibblan letade han rätt på dem och ville läsa.
    Vänta här nu....Menar du att du lånar barnböcker på biblioteket? Som G läser och du sedan kan lämna tillbaks!?!?!?!
    När K "läser" sina favvoböcker ramlar de i bitar...
    "Totte bygger" var en storfavorit som skulle scannas för att ha många kopior, så vi har bara pärmen kvar av den
    "Vi tittar på konstiga fordon" eller "nya fina traktorboken" som den heter hos oss är mer än dubbelt så tjock som i början pga all tejp som använts för att sätta tillbaks sidorna...
    Att låna böcker på biblioteket till K känns rätt främmande faktiskt...
  • Annaloo
    Mrs Fisk: Vad skönt!!! En oro att lägga åt sidan!

johlinn: Ibland undrar man hur de tänkt att man ska kunna förstå... När jag (som ändå är rätt tekniskt lagd) skulle sätta ihop nya sulkyn så fick jag inte dit hjulen. Instruktionerna sa bara att man skulle trycka dit dem, men jag tryckte och tryckte och slog lite försiktigt med gummiklubba men var aldrig i närheten av att få dem på plats. Efter säkert en halvtimme - inkl förgäves letande på nätet efter tydligare instruktioner - upptäckte jag att man kunde vända på en pryttel, och då plötsligt var det bara att snäppa fast dem Skäms Murphy, my friend!!!
  • Annaloo
    Hanya: *kraaam* Fy vad trist

Olimpia: K fick diagnosen "torr hud" när han var några månader gammal och vi kom in med jordens eksem. Jag trodde hon skämtade först, men så fort vi började smörja in honom försvann det. Slarvar med att smörja in honom så får han eksem. Vi har fått Miniderm på recept som vi smörjer morgon och kväll på vintern och en gång/dag under sommaren. Vi har även fått ngn kortisonsalva, men den har vi aldrig använt.

Fio: Magen brukar ju kajka ur lite när man är sjuk, men om det är ett symtom eller ett resultat av symtom vet jag inte... Så länge han kissar och får i sig vätska tror jag inte du behöver oroa dig. Hoppas han kryar på sig snabbt nu.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13