Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somnat skrev 2011-02-20 22:01:20 följande:
    En annan av helgens höjdpunkter var när Fiolina i kväll ringde och sa att hon inte kunde komma på middagen som var igår. Hon är söt, Fiolina.
  • Resande

Pucha det låter som V och N har precis samma. N har också haft hög feber sen i torsdags som nu verkar ha gett med sig. Hostan är riktigt hemsk och han är även snorig. Vi brukar ge Mollipec eller hur det nu stavas för det är vad vi har hemma. Jag ger även nezeril när han ska sova och har högt sängen väldigt mycket. Han har även vatten i sängen som han dricker vid hostattacker. Aptiten är putsväck sen i torsdags men han dricker rätt bra.

• Resande
    Kate det är alltid skit när man får svart på vitt att försöket inte gått vägen. Skönt att ni fått frysisar, hoppas nästa tar sig! Frysförsök är ju sååå mycket lättare när man slipper hela karusellen runt om. Även om man kör stimulerat så är det en fis i rymden jämfört med fullt IVF. Men först måste man tillåta sig att sörja det som inte fungerade. Stor kram till både dig och frun. 

Gullet är också avis på AW. Hoppas vi kan hänga på inom en snar framtid. Kul att se dig, kram!

Anna oj, lite tufft för sambon nu.  

Pysslig välkommen hem!

Somna har letat handdukar alla lediga stunder idag men inte hittat något som ens påminner om det jag tror du ev vill ha. Fanns några randiga hos Himla men de var helt fel färg och ränderna var nog också åt fel håll tror jag. Du får nog vänta till sommaren när det kommer gladare färger. 

Johlinn skönt att E mår bra och att han är sig själv på dagis.

Marge hoppas S är bättre och att han var ok under natten också.

• Resande

Persefone jag var i dina trakter just när det snöade som värst. Jätte mysigt att gå på de glashala gatorna, speciellt vid trafikljus där bilarna bara fortsatte glida istället för att stanna när man skulle över... Men det såg fint ut med snön när man sen satt inne.

• Resande

Persefone jag hade ju med mig sjuklingen så det var inte läge att träffas. Men nästa gång är vi friska och då slår jag en pling innan så vi kanske kan få till en fika eller nåt. 

Krya på er/sig alla sjuklingar! 

• Resande

Är trött efter en lång dag på jobbet så skriver bara lite snabbt.

Krya på er alla sjuklingar! Tråkigt med magsjukor och förkylningar.

Angående blöjor så funkar inte pampers här. Det läcker medan Libro klarar en hel natt. Så olika det verkar vara.

Barb här blir det hysteriska utbrott flera gånger om dagen för att vi inte fattar exakt vad han vill (ibland tror jag inte han vet själv heller...). Det är värsta dramat med gråt i upp till 20 min med världens krokodiltårar. I de lägena fungerar inget. Sen är det ilskna utbrott för att t.ex pusselbiten inte lägger sig rätt med en gång osv. 

• Resande

Ela min bihålsinflammation brukar försvinna när jag använder nässkölj tre gånger om dagen och kortisonnässpray. Nässkölj har jag en flaska för som jag fyller med koksaltlösning (vet inte hur mycket man ska ta av salt om man blandar själv). Krya på dig!

Assar  

• Resande

Men åååååh ni kan ju inte snacka glass! Jag blir så vansinnigt sugen nu ju och vi har inget hemma. Inte orkar jag åka och handla heller.

• Resande

Somna låter ju verkligen mums men tyvärr har vi varken grädde eller choklad hemma. Inte blev jag mindre sugen nu. får nog hålla mig härifrån några dagar.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13