Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Assar stackarn om du blir sämre nu igen! Nu räcker det tycker vi. Krya på dig! Härligt händig kille ni har hemma.

Johlinn vad underbart att läsa om din fantastiska son!!

Ela vilka godingar du har.  

Juni stackars liten med magont. Hoppas det går över snabbt.

Olimpia vilken mysig lördag! Hoppas du får en bra resa med både god sömn och lite strosande på stan.

Cissi vad härligt att vara hemma. Klart storebror vill vara riktigt nära både mamma och nya familjemedlemmen.  

Pysslig snäll du är som stryker skjortor. Här får maken göra både och. Jag undviker köket mesta möjligt för närvarande så maken får stå för middagarna.
  • Resande
    Kate lycka till idag! Tror det är klokt att äta innan så man inte behöver tugga där och inte får allt för lågt blodsocker. Huvudet lär väl rusa ändå hehe. Vad jobbigt att personen som driver stället svävar ut för mycket och dessutom är klumpig. Hoppas de lärt sig något från förra mötet och att andra föräldrar backar upp dig. Heja, heja! Jag sitter här i soffan hemma och skickar peppande tankar om att du ska få folk att lyssna och att du hittar ett bra sätt att resonera. Stackars frun som blivit så uppsvälld av behandlingen och dessutom är förkyld. Hoppas hon tillfrisknar fort och att allt flyter på bra med era försök.

Marge låter som ni har väldigt mycket just nu. Skickar en peppkram! 

Anna dåligt av svårmor! Kan inte fsk säga till henne att K måste komma i tid eftersom de behöver planera verksamheten? 

Gullet stackars A som blivit magsjuk. Hoppas han kryar på sig fort och att ni klarar er. Kram! 

Fio vad tråkigt att det är lite tuffare att gå till jobbet. Känner igen det där, vissa veckor är inga problem och andra något tuffare.  

Ego fick förlängt på jobbet till aug men de vägrar ge fler timmar eller ändra till månadslön. Det innebär att jag får fortsätta med min sunkiga timpeng, inte har ett riktigt avtal och dessutom inte får ihop tillräckligt med timmar per månad för att vara berättigad till a-kassa sen(man måste komma upp i 80h per mån för att uppfylla arbetsvillkoren). Tjohooo- not. Kul att få jobba men tråkigt när man inte kan få ett riktigt kontrakt. De vill satsa på mig för jag är inskriven på diverse utbildningar men samtidigt så ger de mig ingen chans att lära mig mer för när jag jobbar så hinner jag inte ens kolla mina email... Suck säger jag bara! Det blir till att söka efter annat. 
  • Resande
    Johlinn är också så impad av ditt lugn och förmågan att vända situationen. Jag har en tendens att själv hamna på en 2-årings nivå och det brukar aldrig sluta väl. Japp, slavjobb it is. Det var ok för att få in en fot men så himla fult för de sa att det borde inte vara några som helst problem att få fler timmar och månlön inom en mycket snar framtid. Jag borde förstått för mina kollegor har gått på vik i 2-2,5 ÅR!!

Kate de har anställningsstopp för femtielfte året på rad. Chefen och kollegorna vill ha kvar mig (säger de) men jag har sagt att jag kommer söka efter annat. Får väl jobba på tills jag hittar något. Det är synd för jag trivs bra och tycker det är kul att lära mig mer. Jobbet är på bank... 

Anna vet inte om jag vill jobba inom mitt eget område, är nog för känslig numera. Får väl fortsätta kolla om det dyker upp något lämpligt jobb. Hatar att skriva ansökningar och springa på intervjuer men man blir väl bättre med tiden, kanske.  
  • Resande

Vill också fika. Funkade inte den här veckan bara med N på dagis tis-tors. Får hoppas vi kan hänga på inom en snar framtid. 

• Resande

Jag vågar inte skriva upp mig på AW eftersom dagsformen får avgöra om jag orkar ta mig till stan efter jobbet, eller veckoformen kanske man ska utgå från. Kan ni inte säga till när ni spikat och var det blir så ska jag försöka ordna så jag kan hänga på?

• Resande

Assar jag har många gånger bjudit på enbart köpta godsaker. När inte tid eller ork finnes prioriterar jag viktigare saker än att imponera på familjen. Om man tycker der är roligt att baka förstår jag att man gör det för egentligen går det ju väldigt fort, åtminstone när man kan.

Juni hoppas ni slapp magsjuka.

Vinkar till alla också. Har en väldigt sjuk kille här hemma som bara hänger på mig. Han orkar inte ens höra saga eller kolla på tv mer än ett par minuter. Igår sov han till och från större delen av dagen (på mig) utom när han hostade eller grät. :( Så här på morgonen är han alltid lite piggare tack och lov så nu kräver han lite äpple av mamma. Bäst att ordna det. Typiskt att mannen är iväg på herrgårdsweekend just nu (med spa, massage, afternoon tea, 3-rätters middag, sovmorgon, ostörd sömn osv ).

• Resande

Assar ingen lyxig w/e inbokad. Maken och hans bror tog med sin mamma som fyllt 60. Tycker du gör helt rätt i att ignorerea den inre pressen, svårt men värt det. Resten av familjen bakar alltid typ 7 sorters kakor och fantastska tårtor så man får liiite ångest när man själv inte orkar. Men s#i# i det.

• Resande

Kate fy vad tråkigt om IVFn inte fungerade. Hoppas ägget kanske fäst något sent så ni får ett plus inom kort. Kram!

Marge stackars S! Vad jobbigt att vara så sjuk. Stackars er också att behöva oroa er och se honom så dålig. Jag kan inte ens ana hur jag skulle vara i samma situation. N har haft hög feber, hosta mm sen i torsdags och igår var han knappt kontaktbar. Övervägde att åka till akuten med honom men eftersom han inte har problem med andningen så blev vi hemma. Har inga bra tips på hur man ska bete sig mer än berätta hur det sett ut och vilka kontroller ni anser han behöver. Kram!

Jag kan inte hänga med på fika eller AW på fredag. Ska på AW med jobbet för första gången...

Måste gå och lägga mig men ville swicha in lite snabbt. God natt! 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13