Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

N älskar flytande panodil så vi brukar varva det med ipren när han är extremt dålig. Det funkar att dricka från sånt där mått med sked som man får från apoteket eller att ge med spruta.

• Resande

skriver med en hand... 

Ela man kan ju ge små mängder vätska med spryta även när de sover har jag för min någon sagt. Hoppas ni kryar på er fort! Kram!

Kate kram till dig med. Trist med surgubbe på intervju. Man undrar ju om någon bekant sökt jobbet så han skiter i övriga kandidater... 

• Resande

Ela- fy fan alltså! Jag tycker så himla synd om er. Nu måste ju både kräkor och bajsandet ge med sig! KRAM

• Resande

Måste bara höra om någon av er vet vad som gäller... Vet inte var jag ska skriva om det så jag provar här.

Har en vän som har ensam vårdnad om sin 12-åring. Barnet har umgänge med sin far, men vägrar nu att åka dit. Pappan beter sig allt annat än vuxet och skickar elaka och/eller hotfulla sms till sitt barn på alla möjliga tider på dygnet. Sen varvar han detta med otrevliga samtal där han skriker och gapar på sitt barn, försöker locka med semesterresa för att i nästa sekund hota igen och även slänga på luren i örat på barnet.... Pappan hotar också med att begära ensam vårdnad av sitt barn trots att han aldrig delat vårdnad på 12 år. Det tog slut mellan föräldrarna när barnet var under året och pappan bor i en annan del av landet. Vet någon vilka skyldigheter mamman och barnet har? Vet inte hur jag ska formulera frågan riktigt men måste barnet hälsa på sin pappa?

Hade pappan varit normal hade istället ringt och sagt att han saknar barnet och vill träffas, kanske t.o.m kommit på besök så att barnet inte behöver åka från resten av sin familj en hel helg... Istället bråkar han och försöker ge barnet skuldkänslor och lägga ansvaret på denne för att umgänget inte blir av. Kanske bör tillägga att mamman aldrig någonsin pratat illa om barnets pappa och aldrig nekat barnet att åka, tvärtom uppmuntrat och sett till att umgänget blivit av så ofta som möjligt... 

• Resande

Tack för alla era svar till mina funderingar! Min vän ska kontakta en jurist. Familjerätten är inte mycket att hänga i julgranen där hon bor men hon ska nog ställa frågor till dem också. Jag tänkte ändå slänga in frågan här för man brukar få så kloka råd. Kram alla!

Måste rusa till jobbet. 

• Resande

Anna- barnet ska till BUP pga detta och en lärare som "mobbar" (som skolan kämpat med i något år nu). Vet inte när det blir av men förhoppningsvis snart. Jag har också sagt att jag tycker att polisanmälan borde göras eftersom det är såna trakasserier men vet inte om de vill/vågar. Usch, hoppas pappan lägger av snart... Visst är det helt sjukt att en förälder gör så mot sitt barn.

Hormonstinn kul att du kikar in och att ni har det bra.  

Lime visst är det en hemskt situation. Jag har hört om dåliga relationer men aldrig mött en människa som beter sig så vidrigt mot sitt barn.  

• Resande

Pysslig- vad jobbigt för din kompis! Det är verkligen tufft för barnen när föräldrarna inte kan skärpa sig. Min väns barn är 13 i höst och hur lätt är det att tvinga tonåringar till något? Vi får se vart det bär hän, ska berätta allt jag fått tips om här inne i alla fall.

Hanya jag tycker det låter mer som en fas än sommartidsbesvär. Men om ni tror att det kanske bara är svårt att somna pga tidsändringen kan ni ju prova att väcka tidigare för att se om det blir lättare att lägga till kvällen. Kanske även dra ner något på dagssömnen, om det verkar som att hon får för mycket vila på dagen...

Somna om man inte ätit middag så är det ju ändå godare med choklad nu.

Ela vad skönt att höra, att du är bättre.  

• Resande

Somna jag blev också helt förvirrad nyss. Kunde ine minnas i vilken av 30+trådarna jag läst och skrivit... Jag behöver nog gå och lägga mig nu och läsa när jag är piggare.

• Resande

Juni jag försöker också vara noga med att inte outa något från samlingstråden i de andra trådarna. Skulle jag skriva något galet så får ni vara så snälla och anmäla mitt inlägg så det tas bort!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13