Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somna, på Js fsk säger de ibland förvånat att hon bara ätit en portion, hon äter alltid 2-3
    Gröt lagas alltid på 1½dl havregryn men gör vi mer äter hon mer.
    Idag har hon iofs inte ätit så bra till lunch men frulle var stor portion gröt sen mellis 1 banan, ½ äpple och en näve vindruvor. Tror jag gav mellis lite för nära lunch så hon kommer nog vara hungrig när hon vaknar.
    Gissar att det är tillväxtperioder .

• Barbabok

Jag blir lika "arg" varje gång han nekar mig att vara sjuk Jaja, det ordnar sig väl med tiden.

På tal om prat, J är en riktig storbabblare, och sjunger gör hon mer än gärna och ofta Pippis visa, En sockerbagare, lilla apa, alla lucialåtar och introsången till Hello Kitty går mest.
     Det är inte alltid vi förstår vad hon säger, roligaste ordet jag inte fattade var att hon ville ha lullukk till frukost. Efter ett bra tag insåg jag att jag erbjöd ju gröt, yoghurt eller smörgås, det var ju yoghurt hon ville ha
    Det är oftast 2-3-ordsmeningar som kommer, och fort går det! Talet verkar segra över den mindre vackra motoriken hihi, hon brås på mor sin, två vänsterfötter

• Barbabok

Läste om frukt. På Js fsk får de inget mellan frukost och lunch, men då äter de frulle 8 och lunch 11.15. Mellis 14.30.

• Barbabok

För Js del är det nog lagom för äter hon mellis före lunch äter hon mycket sämre, men å andra sidan så här hemma får hon frukt om hon säger att hon vill ha, jag skjuter lite på lunchtiden bra

• Barbabok

Oj Sara, vad säger man? Grattis till mannen men ärligt, hur har den där s.k. chefen kunnat bli chef? Inte rätt person på rätt plats iaf.

• Barbabok

Anna, way to go, jag tycker du gör helt rätt och jättelycka till nu! För info, det är helt smärtfritt om det är DI du ska göra

Fiji, tummar för en tjänst du vill ha!

Fick hör apå fsk att J är så rädd ute nu när det är halt (hon är vettskrämd för att halka), att om vi ville kunde vi köpa lekhjälm men att fsk kräver det inte. Bara ett annat barn har det. Vad tror ni, ska man köpa en, och i så fall vilken storlek? Mössplats under liksom? Såg en på Barnens hus idag, 49-56cm, är det lagom eller ska den vara mindre? Hon blir 2  i mars.

• Barbabok
    Mrs Firren skrev 2011-01-11 20:22:41 följande:

Barbabra - Här har alla barn lekhjälm ute nu på fsk. Jag tror det är storleken du beskriver som vi har till D. Mössan får plats bra och hjälmen sitter fast ordentligt. Jag tänker att han kan ha hjälmen framöver också när det blir mer aktuellt med ordentlig pulkaåkning och lite mer action. Vi funderar även på att köpa en att ha hemma, det blir ju glashalt även på gården framöver...

Ja det kan ju vara bra senare med förstås. Ska kolla för vet att de hade likadana på Maxi förut, säkert billigare än de på barnens hus.
  • Barbabok

Fio, jag tror de sandat (ska kolla lite imorgon) men det är verkligen glashalt ute här nu Det har varit någon plusgrad och sen frysit på.
     Svärfar har sandat hela vår uppfart, tur att man har en sån hjälpsam en (ibland f ö r hjälpsam men det är en annan story)

Juni, haha ja det kanske är stort, jag fick inte riktigt prova på henne idag då hon blev skitsur. Fanns så många leksaker att titta på istället för att prova hjälm.

Jag köpte en verktygslåda till henne i present som motvikt till alla "tjejiga" saker hon har. Hon tyckte den var jättekul och hammaren heter förstås inte hammare utan Pang som i Händige Manny

• Barbabok
    Piggley Wink skrev 2011-01-11 23:11:42 följande:
    Barba: Men hjälmen var väl från 49 - då borde den väl funka nu med, hon måste ju ändå ha mössa under!
    Jag hann bara sätta den löst över henne, inte spänna, men ja jag tror nog det blir den storleken ändå. Har inte en susning om hur stort huvud hon har haha

Vad jag däremot vet är att fötterna växer asfort! Köpte vinterskor 14cm invändiga i höstas, då hade hon 12cm fötter, nu är de redan 13cm Jag har som tur är ett par stövlar till som är 14,5cm så hon har iallafall nåt att ha på sig.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13