Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag som trodde VAB var över men nähäpp. Bra bajseri igår, inget idag så vi ringde och friskanmälde till imorgon, sen kom blöjan from hell. Brungrågulgrön sörja som stank apa, fastare än vatten men ändå. Ska ringa VC imorgon, hon började sån i lördags, pigg för övrigt. Karln är också sjuk fast med vattentunna diarréer och har lämnat prover han väntar svar på. Får inte jobba eller laga mat (åt oss). Antagligen bakterie/parasit från underbara Egypten, jag har klarat mig!

• Barbabok
    Namaste72 skrev 2010-11-24 20:33:43 följande:
    Barbabra - det är för att du åt veggiemat
    Ja I wish men det gör hon med, endast
  • Barbabok

Undrar hur folk egentligen mår När vi kom hem från vår semester fick vi besked att en vän tagit sitt liv onsdagen innan, idag fick vi besked att en annan vän (rättare en väns fd tjej men vi träffade henne lite) också valt att sluta sitt liv. Den förstnämnde var t.o.m. på intervju på mitt jobb för jobb där bara för någon månad sen och jag var referens, supertrevlig kille. Inte för att man måste vara otrevlig för att man mår dåligt, men ändå. Social och glad.

• Barbabok

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på de anhöriga. Killen som dog sköt sig, hans mamma hittade honom. Han bror har också tidigare tagit livet av sig. (Jag kände inte honom lika väl som karln min). Stackars mamma.
    Tjejen som dog nu har barn på 21 och 16, lider så med dom. Hennes ex (min kompis) förlorade sin pappa nyligen och har mått rätt dåligt överlag. Allt är så jäkla tragiskt.

• Barbabok

haha då gör G samma sak som J, hon hänger ner underläppen så långt det går och säger man nej en gång till kommer darret, sen storbölet, ett par nej senare ger hon upp "bedrägeriet" och vill ha en kram

• Barbabok

Pucha, vi var i Hurghada.

Här verkar allt bra tills nästa supervidriga blöja gör sig tillkänna, tack och lov en per dag men ack så stinkig!
    Hon verkar inte smälta det minsta. Vi gav pannkaka för att det är lättsmält, men lingonsyltens skal kommer ut hela (hemgjord sylt). Nu får hon potatisbullar och sojakorv, får se om det är bättre, och välkokt broccoli. Aptiten är god men inte returen. VAB en hel vecka blir det visst.

• Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2010-11-26 08:06:16 följande:
    Barbabra: Det råd vi fått från bvc vid magproblem är: Myxket fett och lite fibrer, Alltså pulvermos med extra smör, kokta makaroner osv.
    Ja jag läste det på sjukvårdsupplysningen eller nåt liknande. Det märkliga är att hon bara bajsat 1gång/dygn men ändå är det så löst när det väl kommer. Hon har fått proviva blåbärsdryck nu då det inte skulle vara så mycket socker enl. VC.

cissi, hoppas du får som du vill. Här är jag emot allt som ska vara bara för att hon är tjej. Hon är ffa ett barn, inget annat. Hon måste inte bara få "flicksaker". Hoppas bara svärmor inte kommer med en julklänning ala prinsessa som förra julen, dessutom var den förliten. Ska slänga ut den på Tradera i helgen.
    Här har önskats kök med tillbehör, det vet jag att hon ska få mormor+sängkläder med Hello Kitty (ok, hon är tokig i Kitty), svärmor-gungstol med docka (?)
  • Barbabok

Här dunsade J nyss ner från vår höga säng, gallskrik såklart, jag sprang! "Bara" en gigantisk redan blå bula i pannan. Hon verkar ok. Stackarn, det var ju bara 1½v sen hon slog sig på semestern när hon damp ner i stenbeläggningen. Kanske inte berättade det?
    En mindre grabb stångade henne i magen och hon for baklänges ner bakom en vad jag trodde var vägg men var en plansch och rakt ner i stengolvet (de var på en scen). Jäklar så snabbt jag sprang, hon gallskrek såklart (tack för det) och verkade ok men somnade fort så helt lugn var jag inte. Hur som helst gick det bra det med.

• Barbabok
    chiqita skrev 2010-11-26 23:01:30 följande:
    Haha stavningskontrollen ändrade fullstor till rullator. Hon har alltså fullstor säng och ingen rullator
    det blev riktigt
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13