Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fio, nä de hade en lapp om att bara barn med löss behövde behandlas, men alltså bara tanken får det ju att börja klia, och J sover i vår säng dessutom! Här ska punktmarkeras lusar Tydligen kan  det cirkulera några veckor så man får väl kamma dagligen

• Barbabok
    Limefrukt skrev 2011-02-23 20:22:25 följande:
    Johanna: Hur många varv silvertejp tror du behövs?

*antecknar* up-and-go-blöjor på natten. Check!

barba: Kul att lämna på dagis när det går både löss och magsjuka.... eller inte!

fio: Vad skönt med sömn! Håller tummarna att det bara var en engångshändelse att han vägrar sova!
    Ja, men borde få vabba och slippa utsätta henne för detta, faktiskt.
  • Barbabok

Är det bara jag som har en obstinat snart tvååring? Hon driver mig till vansinne!
    Ha banan. Ger henne banan. -Nej. Får tillbaka den med en knuff.
    Ha vatten. Ger vatten. Miniklunk. -Nä. Får tillbaka eller så häller hon demonstrativt ut det på golvet.
    Bestick kastas, kritor, katterna får stryk, mamma får puttar, sparkar mm pappa med. Allt tvärt om.
    Sen får man en puss eller kram. Skriker rakt ut!
    Demonstrerar med att slänga sig på golvet, dramaqueen s.a.s.

Suck.

• Barbabok
    Somnat skrev 2011-02-24 19:41:34 följande:
    "Terrible twos"... Fast de är ljuuuvliga emellanåt. (Hade en 2-3 åring under au pair-året)
    Ja hon är ju charmig som få, och pratglad Fsk påpekar ofta hur pratig och sjungig hon är. Underhållaren
  • Barbabok

Aha. En faaas alltså

Fisk, ja när hon "kan själv" och inte kan blir hon tokig och skriker rakt ut och sakerna flyger, men det går över direkt Jag försöker också ta undan saker, avleda, ta undan henne men ibland tappar jag tålamodet och höjer rösten.
    Maken berättade att han vid nattning fått en bok dängd i ansiktet. Då skor han, vrålade rakt ut, sa att han blev arg och inte ville vara kvar. Kom tillbaka efter 10-15min då sa hon bara pappa arg och så fick han en puss och så båååsa där det gör ont

• Barbabok

Fiji, ja pusslet är ett gissel
    Hon gillar det otroligt mycket men blir arg när det inte fungerar, men jag är lite stolt att hon klarar 9-bitars på ett par försök, utan knopp

• Barbabok
    Istapp skrev 2011-03-01 21:20:31 följande:
    Hej!
    E det HÄR ni hänger????
    ...ja det känns ju inte lönt att varken berätta eller läsa ikapp senaste månadernas frånvaro så vi kör på bara....
    Rakel har natthosta och jag har min första vägning på viktväktarna imorgon, gick med förra veckan nu jädrar skall jag orka jaga pigg liten i lekparken i sommar Hon fyller 2. Om en månad. Sanslöst. Hur gick det till?
    Fråga:
    vi har försökt potträna, Rakel är inte impad. Ngn som har sån där toasist och tycker det är bra? 

Nämen HEJ, kul att höra av dig
    J fyller ju 2 om 1½v, helt otroligt fort har det gått.
    Vi har en sån pottsits, J sitter men gör inget alls där. Däremot kommer hon inte ur den själv vilket är ett klart minus, hon får lite panik.
    Hon gillade sina pottor ett tag men nu har det stått still länge, nyhetens behag var det mest.
  • Barbabok

Jag har ju glömt att berätta.
    J har en FRAMstjärt
    Det sa fröken på fsk, att J var röd om FRAMstjärten
    Trodde sånt var borta, orden alltså?
    Detta var igår. Jag blev paff och frågade (läs: ifrågasatte) först idag om detta (annan fröken).
    Skrämmande var att de inte benämner flickornas kön alls visade det sig. Pojkar har snopp tydligen men flickor har inget?  -Var torkar de sig då? frågade jag. Jo pojkar ombeds torka snoppen, flickorna ska torka sig... bara.
    De skulle ta upp det sinsemellan iallafall, de hade inte "tänkt" på det. Gah!

• Barbabok

Ela, trösten är att hon som sa så (framstjärt) var inte utb. fsk-lärare, men det är ingen ursäkt, ALLA ska kunna detta, basic knowledge liksom! Hon som jag frågade var däremot det.
    Hoppas de går igenom detta nu och återkopplar. Js fsk är en som har inriktning matematik/natur men sånt här faller väl inom alla inriktningar som normalt, eller jag trodde det iallafallObestämd

• Barbabok
    Milla C skrev 2011-03-03 19:59:31 följande:
    Skrämmande ! "Snippa" finns t om i Svenska Aademins Ordlista - det gör nog inte "framstjärt"... Jösses, vilke förskola!!! De ska ju fostra och lära barnen inför framtiden ju!!!!
    Ja jag berättade det idag för dom att RFSU haft omröstning osv och att det hamnade i SAOL 2006 (tror jag), och det märkliga var att jag fick frågan, -men vad ska man säga då? Hon som tydligen har en framstjärt kände inte ens om ordet snippa. Man vill ju bara gråta...
     Så pojkar har ett kön men flickor är utan för att det inte finns ett ord, som visst finns men inte tanterna känner till. Jaja, J vet att hon har en snippa iallafall och den är hon mäkta stolt över
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13