• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Många dagisstarter idag. Här har vi tre veckor kvar av sommarlovet.

Mrs Fisk - Klart man ska hoppa om det uppmanas till det!

Barn är inte bara bokstavliga utan även väldigt logiska. Idag skulle T vattna balkongblommorna och skuttade glatt genom vardagsrummet med vattenkannan. En ganska stor mängd vatten råkade hamna på pusselmattan och golvet efter hennes framfart. "Oj då. Jag råkade visst glömma om att påminna om att sätta tummen för pipen." sa pappan lite uppgivet. T svarade med ett väldigt tröstande tonfall: "Men pappa. Det FINNS mer vatten. Vilken tur!".

Så mycket bättre...
  • Ela

Man undrar ju varför en familj med gångavstånd och årskort till Junibacken väljer att gå dit en dag med dåligt väder under turistsäsong. Det gör man ju verkligen. Ännu mer undrar man varför de tvunget skulle locka med sig sin höggravida granne med tvååring.

Puh! Men barnen hade roligt.

• Ela

Juni - Förra gången hade jag ett naprapatbesök inbokat i en annan del av stan efter lunch och skulle inte hinna hem emellan. Det hade blivit för meckigt för maken att få hem tre barn ensam utan bil (plus att jag känner nu att sträckan tur och retur nog fortfarande är i längsta laget för mina fogar ).

• Ela

Lycklig - Jag tror helt enkelt att du bara ska ringa och sjukanmäla dig på jobbet så bryter de din semester. Det är ju de som "står för" din sjukfrånvaro i början. Det ska ju absolut inte vara omöjligt att vara sjuk de resterande 75 %:en liksom.

• Ela

Lycklig - Men arbetsgivaren har ju vara stått för sjuklön 14 dagar x 25 %. Nu är det de övriga 75 %:en det gäller. Karensdag vet jag inte men jag gissar att det blir det igen eftersom det blir som en ny sjukperiod.

Johlinn - Sekt. Jag skulle bli lite orolig om det fanns sekter överallt.

• Ela

Vara ska vara bara.

*klappar mig på axeln för att jag kom ihåg att det inte går att använda likhetstecken på telefonen*

• Ela

Johlinn - Jag blir alldeles svettig när jag läser om er promenad hem. FY vad jobbigt!

Angående hårtvätt blir R fullkomligt panikslagen när det står på programmet. Jag minns att T var likadan i ungefär samma ålder men sedan gick det plötsligt väldigt mycket bättre. T är inte överförtjust nu heller men har koll på läget och vet hur hon ska göra för att inte få i ögonen etc. Hoppas att det går över för R (och alla andra som har det jobbigt) snart med!

• Ela

Men vad skönt, Fiji, att N hade en bra dag på dagis! Vad glad jag blir!

• Ela

Kan varken citera eller klippa och klistra från telefonen men om jag hade kunnat det hade jag citerat Somnas första mening i senaste inlägget och skrivit "Gilla!" (för det har jag ju förstått att man kan göra trots att jag är en superhemlig FB-vägrare).

Tjet - Vi måste ses snart helt enkelt för det slår ju både FL och Fb!

• Ela

AW utan barn. Dubbel-gilla på den!

Fb - Nääää.

Grammet -

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13