Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Idag när vi handlade på ICA Maxi slog vi till på en extraoverall därifrån, inte särskilt tjock men helt ok. 299kr. Duger som extra om den andra är nedpinkad, och så har vi fleeceställ inunder.

• Barbabok

Jag brukar Tradera men har misslyckats med storleken för många ggr nu. Vi ärver overall normalt som jag då tar som extra men den var för liten. Kusinen är född i maj men J i mars och större än den tjejen var!

Perfekt att "hitta" kläder man glömt  

• Barbabok

Pysslig De kan dom små! J är likadan, alltså kanske inte den mest motoriska jag sett. Får inte, vill inte, måste, mamma fixa!

• Barbabok

Vi var i en barnklädesbutik idag. Expediten där ville ge J en ballong. Visst, vilken färg? Rosa säger hon. Jag säger-ja hon är i nån rosa period nu och suckar... -Ja det ligger ju i generna säger k*rringen! Jag hade god lust att säga att J heter Janne just då. Hon var klädd i bruna skor, jeans och en svart luvtröja och rosa nagellack.

• Barbabok

Jag börjar ledsna på potträningen. Fortfarande är det att inne funkar det oftast, ibland ngn olycka, ute i trädgården och hos grannen/lekparken bakom huset så är det 100% olyckor. Iväg hos andra och stan typ håller hon sig oftast. Hos mormor går hon på pottan. På fsk vägrar de låta henne vara ute utan och samma vid vila, så där funkar det oftast inne med. Men vi har ju tragglat i flera månader nu. När ska poletten trilla ner?

• Barbabok
    Älgen skrev 2011-10-02 19:36:21 följande:

Barn mognar olika fort. En del blir torra fort andra tar det lång tid. Kanske är det "bara" rutinerna som gjort att hon hållit sig torr fastän hon inte är mogen? Bara en tanke, jag är inte duktig på potträning.

Alla input är intressanta. Hon vill ju själv inte ha blöja, det är det knepiga. Vägrar! Det är trosor som gäller.
  • Barbabok

Mig/oss gör det inget att vi får tvätta kläderna, men hon borde väl själv vilja slippa det blöta? Vi gör ingen big deal av det utan byter mest bara kläder. 

• Barbabok

Häer blev det nr 3 på listan, plus en på rea på ICA Maxi 299kr som extraoverall. De är ändå ite ute om det är kallare än -10.

• Barbabok
    Ela skrev 2011-10-03 22:52:25 följande:
    Jag är bara 95% säker, men det där verkar vara ett inlägg från en Iphone.

Bra gissning, tänkte att där blev det nog fel...
  • Barbabok
    Annaloo skrev 2011-10-05 12:03:57 följande:
    Fiji: Visst känner man sig som världens sämsta mamma när man tappar kontrollen och bara gapar på dem, men jag försöker trösta mig med att så länge man ber om ursäkt, förklarar varför man blev så arg, och sedan blir sams igen så handlar det ju om att lära dem att hantera ilska och motgångar. Om man aldrig gör några fel som förälder så tror (eller inbillar ) jag att man skapar en känsla av otillräcklighet hos barnen eftersom de inte klarar av att vara så perfekta som sina föräldrar. Kort sagt så tror jag att man gör barnen en otjänst om man aldrig visar att även mamma kan göra fel.

Tack!

Många kloka behövliga ord.  
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13