30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Idag när vi handlade på ICA Maxi slog vi till på en extraoverall därifrån, inte särskilt tjock men helt ok. 299kr. Duger som extra om den andra är nedpinkad, och så har vi fleeceställ inunder.
Idag när vi handlade på ICA Maxi slog vi till på en extraoverall därifrån, inte särskilt tjock men helt ok. 299kr. Duger som extra om den andra är nedpinkad, och så har vi fleeceställ inunder.
Jag brukar Tradera men har misslyckats med storleken för många ggr nu. Vi ärver overall normalt som jag då tar som extra men den var för liten. Kusinen är född i maj men J i mars och större än den tjejen var!
Perfekt att "hitta" kläder man glömt
Pysslig De kan dom små! J är likadan, alltså kanske inte den mest motoriska jag sett. Får inte, vill inte, måste, mamma fixa!
Vi var i en barnklädesbutik idag. Expediten där ville ge J en ballong. Visst, vilken färg? Rosa säger hon. Jag säger-ja hon är i nån rosa period nu och suckar... -Ja det ligger ju i generna säger k*rringen! Jag hade god lust att säga att J heter Janne just då. Hon var klädd i bruna skor, jeans och en svart luvtröja och rosa nagellack.
Jag börjar ledsna på potträningen. Fortfarande är det att inne funkar det oftast, ibland ngn olycka, ute i trädgården och hos grannen/lekparken bakom huset så är det 100% olyckor. Iväg hos andra och stan typ håller hon sig oftast. Hos mormor går hon på pottan. På fsk vägrar de låta henne vara ute utan och samma vid vila, så där funkar det oftast inne med. Men vi har ju tragglat i flera månader nu. När ska poletten trilla ner?
Mig/oss gör det inget att vi får tvätta kläderna, men hon borde väl själv vilja slippa det blöta? Vi gör ingen big deal av det utan byter mest bara kläder.
Häer blev det nr 3 på listan, plus en på rea på ICA Maxi 299kr som extraoverall. De är ändå ite ute om det är kallare än -10.