Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag jobbar alla ickeröda dagar. Maken är ledig mellandagarna med J.

• Barbabok

Snart är det jul, julklappsfrågan är den stora frågan. Vad köper ni/önskar ni till er skrutt?

Jag har önskat lego till J, sen är fantasin slut. Jag har hittills köpt ett memoryspel med Barbapapa. Tänkte hitta en bongotrumma som hon ofta nämner. Gissar att hon spelar det på samlingen de har på fsk. Sen då?  

• Barbabok

Ja docksaker har J ett överflöd av, pga farmor som gillar "prinsessor", så jag försöker kompensera lite åt andra hållet.

• Barbabok

Kylskåpsmagneter kan vara en hit, bra idé  Här är det utbyte till barnpulka som gäller, snowracer är hon för "feg" för gissar jag. Det andra har hon nästan allt av, utom CD-spelare som fallit bort faktiskt, mormor skulle köpa sist med det blev nåt annat.

• Barbabok

Ja just ja, stafflierna ser kul ut, har sett dom. Frågan är var jag skulle få plats med ett, hennes rum är överfullt på golvet. Hmm.Tåls att tänkas på faktiskt.

• Barbabok

Vad är det förresten för en period J går igenom, hon vrålar hysteriskt om vi sätter på vissa saker på youtube, som denna
    ">

eller denna  
    ">

som jag för båda ser endast som roliga och barnvänliga. Hon vrålar och springer iväg och skriker nej nej nej...?

• Barbabok

cissi, jag köpte också barnsaxar, hur svåra som helst, helt skeva Okej jag köpte billigt men ändå.

Js önskelista innehåller hittills en fågel och en mus? Vet inte hur hon tänker där för vi har katter.  

• Barbabok

J fick en jättestor (typ 1½L) saltdeg av mormor, den hittade jag fasttryckt på köksväggen en dag, på tapeten! Ren tur att det inte blev någon fettfläck.

• Barbabok

Då jag snöat in på en tråd om grönt spänne och hjälmar måste jag fråga. Från vilken ålder måste barn ha hjälm när de cyklar? När de börjat med 2-hjuling eller? På fsk har de ju inte hjälmar till 3-hjulingarna?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13