Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ellan 73 skrev 2012-01-30 14:34:36 följande:
    Jag är rejält nyfiken på om det går att "bestämma" kön genom valet av ställning.. så om ni känner för att svara kan ni göra det här..och det går ju vara anonym om man vill:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63279925.html

Mina båda är tillverkade i gynstol och det är en tjej och prel. en kille. Nu menar jag inte kinky utan med insemination
    han kommer i juni
  • Barbabok

Och jag ääälskade laritskonfekten men vet inte vilka som innehåller gelatin och det äter jag inte, misstänker de med blå kornen på som visst är läskiga! Måste nog ringa Malaco/Leaf? och fråga så det blir ordning i godisätandet igen!

han kommer i juni
  • Barbabok

Har någon köpt en balanscykel/springcykel och kan rekommendera? Helst under 1000-lappen men inte Biltemas heller. J ska få en i 3-årspresent

han kommer i juni
  • Barbabok
    Stramalj skrev 2012-02-07 19:16:43 följande:
    Barba - vi har en sån här
    www.traotto.se/artikel.php?kid=89&id=2126&Spr...
    fast köpt från krabat tror jag, så det står Krabat där fram på styret. Den är bra, vet inte riktigt vad som kan vara dåligt med en balanscykel. Och det kanske är ett kvalitetstecken, att jag inte kommit på vad som skulle kunna vara dåligt?  
    Jättefin! Hon skulle (suck) nog vilja ha den rosa som iofs är billigare, men har plasthjul, inte lufthjul. Undrar om det är stor skillnad på dessa?
    han kommer i juni
  • Barbabok
    Somnat skrev 2012-02-07 20:24:38 följande:
    Vi har inte utrymme inomhus för en balanscykel ich jag har alltid tänkt att G ska få en i stål att ha ute. Är det dåligt på något sätt?
    Näe inte vad jag vet. Nu måste jag erkänna att Biltemas inte var så tokig, vi ska iaf åka och kolla. Klart prisvärd iallafall.

http://biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Utomhus-sommar/Fordon-och-skate/Ovningscykel-12-14317/
    han kommer i juni
  • Barbabok

Här har ju napp och välling ratats från början så det "problemet" har inte uppstått. Men, hon har en helt tokig bröstfixering istället. -Mamma, jag ser din tutte, -mamma jag kände på din tutte osv... hoppas det ger sig innan bebis kommer annars kommer hon nog att bli sotis.

han kommer i juni
  • Barbabok

Vi ska prova vagnar i affär på söndag, fast vi kommer att köpa en begagnad. Ska specifikt kolla på Bugaboo och UJ.

han kommer i juni
  • Barbabok

J får äta fritt med fika (då äter vi det inte ofta hemma, men på kalas och liknande). På fsk får de ibland popcorn till lucia och sånt. Glass får hon rätt ofta.

Godis får hon mest på lördagar, oftast bara choklad, typ Palle Kulingstorlek. Ibland halsband, Pez eller remmar. Inget med gelatin så urvalet är begränsat. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Vi har favoritpottan från Maxi (ICA) som har ryggstöd (Star baby?), sen har vi 4st från IKEA, ratas pga hård kant, hon sätter sig om måste på tvären, toaringar har vi två, ingen av dem är bra men hon klagar inte, mer att de var av mindre bra modell och gled snett. Nu sitter hon helst utan ring.

han kommer i juni
  • Barbabok

Jag gillade Everest skalkläder, i år har jag tänkt ha samma som i höstas, Fix, men hur blev hon så stor? Jackan som precis funkar nu är visst 92  
    Hon drar minst 104 nu. Jag var och köpte överdragshängselbyxor nu på H&M för 199:- som jag hade tänkt ha till den tydligen alldeles för lilla jackan, och måste nu hitta en jacka också. Jag gillar Kappahls blå med snirkelblommor men det verkar inte hon göra när jag visade bilden. Helst ska förstås allt vara rosa, men jag föredrar rött, blått, grönt osv..

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13