Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Åh söta E Rätt charmigt tycker jag (som inte bor granne med er )

• Barbabok

EGO

J ramlade baklänges från sin rutchkana idag, smack ner i backen aningens mer kontakt med huvud än rygg först, usch så ledsen hon blev, och jag blev rädd! Den är 5 steg hög så inte helt liten, en sån i plast man har i trädgården.

Det gick rätt bra men såg att hon bitit sig i tungan så det blödde lite, men mest var hon ledsen. Ingen hjärnskakning eller så, men ändå

• Barbabok

Somna, jag höll koll och killade fotsulorna för att kolla henne efter att hon somnat.

Pysslig, ja den står på gräsmattan. Hon ville åka ner i poolen men slant pga blöta fötter antar jag, när hon skulle sätta sig ner, och jag hann inte fram

Hon ha lärt sig säga -inte dla papeter, mamma bli lessen. (inte dra tapeter!)

Åh vad jag inte läst allt ni skrivit, och nu är det för sent för kvällen, jag är såå trött av den här värmen

• Barbabok
    cilla67 skrev 2011-06-12 15:43:37 följande:
    Barba, kan vi sammanföra J med A, så hon kan lära honom att man inte får dla papeter? A har pillat sönder skarvarna på tapeterna vid sin säng, så när han får ny säng sedan så är det jag som sätter upp ett tyg eller nåt som skydd runt om.
    Jag upptäckte det idag, och precis när jag hade gjort det och såg sträng ut säger ungen "hevlet satan inte funka" och trycker på min gamla mobil... Jag var tvungen att hasta ut ur rummet. Samt tala allvar med maken om språkbruket...

hoppla! :-O Mmm inte så säker på att hon fattar innebörden, men att jag blir ledsen är hon med på. Synd att det var den dyra fondtapeten och inte den billigare vita som sitter i resten av rummet.

• Barbabok

Har dumpat mitt FB-konto till förmån för ett LIV, så ingen tar illa vid sig som jag har som vän där Här stannar jag såklart.

• Barbabok

Här kör vi också rumpan bar eller med trosor, men det går väl sådär. Hon fixar det oftast inne men utomhus kissas det här å där, hon glömmer sig när hon är upptagen. Blöja på borta, under vila och natten iallafall.

• Barbabok

Godmorgon, jag har inte sovmorgon

Potta köpte vi förra sommaren faktiskt och ibland använde hon den. Sen har de stått framme hela tiden och nu använder hon den ofta och är överlycklig när det lyckas, -mamma, ja KANN skriker hon!
    Visst har vi uppmuntrat, jag är less på blöjor och rent fysiskt (har jag läst) är de flesta mogna från 18 mån, knipet ska funka då.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13