Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Nä inte vid läggning, men ibland är det stora trotsen som kickar in, och då jäklar är det fel både med äpplen å päron! En riktig dramaqueen! Hon låg på golvet på Lindex igår i säkert en kvart och skrek medan jag pratade lugnt, detta då jag inte ville bära henne runt. 2 steg, sen ner igen, 3 steg -bäja mamma!?!... nej, du får gå - iiiiih pladask på mage... osv

• Barbabok
    johlinn skrev 2011-04-16 23:01:17 följande:
    och fikorna man väl hinner med har en helt annan refräng - Nej E. inte ta koppen, nej E. inte kasta skeden, nej E. inte sand på bordet, nej E. inte boll på bordet, nej E. det är mammas kaka du har egen kaka, nej E....
    åh som jag känner igen det där!
  • Barbabok

Gah, irriterad. Jag köpte en ny Villervallamössa till J i lördags. Hon använde den lö-sö. Sen stoppade jag den i luvan till hennes jacka. Maken har uppenbarligen satt på henne jacka och en annan mössa och åkt (åker moppe) till fsk och tappat nya mössan, den finns inte att uppbringa i hela huset
    Det är märkligt att det alltid är han som gör såna saker.... det händer lite väl ofta. Blir så dyrt.

• Barbabok

Fisk, du och jag kör visst samma taktik, få men "tvingande" regler. Detta har lett till att J vet att jag menar allvar (men visst hon protesterar) och det blir som jag säger, medan hon med pappan kan gallskrika hur länge som helst medan han trugar

• Barbabok

Om dill önskas kan man besöka vårt soldäck. J stal en påse dillfrön och svingade runt påsen så alla frön flög ur! Jag blev tvungen att spola bort dom då det var uppblandat med blöt jord, så där trappan ner från däcket ska vara kommer det att växa mycket dill. Vilken tur att den är flerårig dessutom Obestämd

• Barbabok

Pysslig, synd på sängen, J har en sån och den är jättebra Vi köpte en täcksida till högskåp (kök) som har samma svarta färg, den ska skruvas fast i bakkant och kapas lite bara. Vi köpte en 9cm skumgummimadrass till så att det blir någorlunda ok för oss att ligga bredvid.

• Barbabok

haha Ela, men då får du äta dom själv, jag är vegetarian   Jag kan stå för dill å potäter förstås

• Barbabok
    Barbabok skrev 2011-04-24 21:34:15 följande:
    haha Ela, men då får du äta dom själv, jag är vegetarian   Jag kan stå för dill å potäter förstås
    haha tänkte nog fel där, tänkte sill och potätet, vet faktiskt inga som äter potatis till kräftorSkäms 

Lite bröd kanske vore bättre?
  • Barbabok

Just ja, hon är verbal den lilla rackaren. På fsk hade hon stått på nåt högt i "dockrummet", troligtvis i en docksäng eller nåt, och plötsligt hör personalen nån som skriker -hjämp (hjälp), jag får paniiiik!

Hon kan fler ord än vad som kanske är lämpligt, dags att vakta sin tunga.

Eller som när hon tappade nåt från soffan hemma, -oh kära nån!

Såna uttryck använder inte vi men hon snappar upp direkt haha

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13