Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Galia skrev 2011-11-18 13:41:22 följande:
    MrsFisk: Det kan vara rätt mysigt också att vara på föris såna dagar. Färre barn och färre personal och man hinner pyssla, umgås och mysa på ett annat sätt även där. Behöver ju inte alls vara negativt.

Nä, så tänker jag också. Dilemmat är bara ifall de stänger vår förskola och klumpar ihop flera fsk på ett annat ställe. Och det vet de förmodligen inte förrän folk lämnat in sina lappar. Och jag vill egentligen inte ta ställning förrän vi vet hur det blir. Moment 22. Jag ska höra på fsk hur det varit tidigare år. I o m att julen ligger dåligt till i år inbillar jag mej att många inte kommer vara lediga alla dagar, men det kanaske inte alls stämmer.
  • Mrs Firren

Tack för input om mellandagarna! Tog ett snack med en av pedagogerna för att höra läget, så nu bestämde vi oss för att köra på schemat vi bestämt. Ska höra med farmor bara ifall hon vill ha någon David-dag.  

• Mrs Firren

johlinn - Bra att grejerna passar och jag håller med - kan man ta i för mycket? (Sa hon som köpte overall i stl 110...och sen fick köpa en till. )

• Mrs Firren

Blomster - Då resonerar vi på samma sätt om jul/fsk. Jag ids inte läsa såna trådar för jag tycker alltid tvärtom mot den stora majoriteten.  

• Mrs Firren

Är det några fler som har barn som är mycket intresserade av skräp? Här har vi en skräpfantast av stora mått. Skräp ute, skräp inne. På golvet, på diskbänken, överallt. Nu står han med skräpskrapan och lyfter skräp från slasken till återvinningen. Han är nöjd och det blir inte alltför slaskigt på golvet, jag är nöjd.

Go'morron förresten!  

• Mrs Firren

Barbabra - Här är listan till D än så länge... Han kommer definitivt inte att få allt.

CD-spelare/radio

Böcker – sångbok (har silvriga)

Snowracer

Smålego som man kan bygga något specifikt av

pussel m kant

barnsax

bollar

förkläde

ritpennor, tjocka som går att vässa

kylskåpsmagneter m bokstäver

• Mrs Firren

cissi - Kaninmössa. Jag tänker direkt på en mössa som en av pedagogerna hade på vår förra fsk. Det var en jättefin hjälmmössa (vit) som hade långa öron på sig. Hur cool som helst. Tror dock inte den hade "tofs".

• Mrs Firren

johlinn - Men blä vilken natt och dag. Tänkte precis som Cissi, att du får passa på att sova om E sover på dagen. Men han gör väl inte det, har jag för mej? Håll ut, håll ut. Finns det något du kan göra som inte tar så mycket energi men som håll E nöjd? Gå ut och gå långsamt med E i vagn? Hoppas på snabb bättring för lillkillen och flera goda nätters sömn för dej.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13