Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Någon som känner igen detta.
    J har några dagar på raken haft röda märken på benen. Jag trodde i lördags att det var utslag på jordgubbarna hon vräkte i sig, men idag har hon inte ätit det. Igår hade hon också. Det har sett flammigt ut plus någon fläck som sett mer ut som myggbett, lite runt och upphöjt 1½cm i diam. Jag har kollat på mig men nä. De verkar inte klia heller. Försökte fota men det går inte. De försvinner rätt snabbt så det har alltså kommit nya märken.

• Barbabok

Kanske det, eller jordgubbarna fast hon inte ätit det idag. Jaja hon verkar inte lida av det iallafall. Vi är hemma idag med men imorgon får hon allt gå. Skrällhosta och mammighet är nog inte skäl nog för VAB.

• Barbabok

Oj, vad gör man åt såna då? Eller smittar det förresten? Låter ju som att det kan vara nåt sånt.
    Idag var jag dum och lät henne leka med grannens dotter som också vabbas, hon hade dålig aptit och spydde upp sin frulle, men de såg varandra och direkt blev det tjat om att få leka. Det är kanonväder här och båda stack till sandlådan med den andra tjejens pappa. 50m bakom våra hus.

• Barbabok

hrm, jodå här höjs rösten ordentligt ibland, men inte till att börja med utan när det absolut vägras... ibland struntar hon i det ibland blir hon ledsen vilket då alltid tröstas fortfort för det är ju inte meningen...

• Barbabok

Sara, hon hade utslag idag med sa syrran som sett dom (jag glömde kika) men var på fsk idag och jätteglad för det! Sen har hon lekt hela em i trädgården och lekplatsen här bakom med granntjejen som är 3, de trivs så bra ihop

• Barbabok

Krya på alla sjuklingar

Här är lillterroristen äntligen i säng. Det är inte min gullunge därinne, hon är kidnappad och utbytt till vet inte vem. Slåss, spottar, kladdar, vägrar, ritar på sig själv, slår katterna, fyll i valfri negativitet här....

Fick glada nyheter idag, då de gjort om semesterperioderna för oss (bolagsbyte internt) så har jag plötsligt inte bara 25 semesterdagar utan 44 att ta ut  Man tackar! Sen att våga begära ut dom är en annan femma... Skulle vilja vara hemma några veckor före jul, och min kollega säger säkert ok, men han räknar ju med att jag ska jobba julen som jag lovat, innan jag visste att jag var gravidObestämd Tänker gå hem fr.o.m. v51.

• Barbabok
    Piggley Wink skrev 2011-05-14 13:11:49 följande:
    Barba: kan inte din vikarie jobba över jul ;-?
    haha den vikarien är ett skämt! Vi fick ju en men han har fått så många sysslor att han inte avlastar oss alls, snarare belastar då han pratar utan dess like!!! Finns det avstängningsknapp på såna? En annan kollega nu mammaledig kommer tillbaka efter jul så antar att de lämnar julhelgen åt sitt öde, men hon är å andra sidan en sån som presterar ca 5% på en hel arbetsdag så.. de kommer inte att få det kul. Inte mitt bekymmer dock.
  • Barbabok

Åh Assar, vill ha *dreglar*

Jo mitt jobb är knepigt, men jag är så glad att jag har ett så... vad gör man. De flesta kollegorna är superba och själva jobbet är också helt ok!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13