Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Puchahontas skrev 2011-03-31 11:54:34 följande:
    Ett snabbt inlägg i sömndiskussionen.
    V lägger sig 19-19:30 på kvällen, då är han trött. Vaknar ca 6-6:30 och sover max 1 timme på dagen. Har sett ett TYDLIGT mönster: det är dagssömnen som påverkar hur tidigt han går upp. På kvällen är han alltid lika trött oavsett. Det är snarare så att om han sover länge på dagen så slutar det med att han är grinig både kväll och förmiddag - nej, vi skippar det! Har precis fått dra ner dagssömnen igen, nu är det max 1 timme på dagis och 30-45 min annars (lägre tempo kräver mindre sömn).
    Nu har jag sagt att hon får sova hur länge hon vill på fsk, men undrar om inte er metod är bättre? Från och med imorgon är det heltid 06.30-16 som gäller, får se om det ger med sig eller om vi ska prova.
  • Barbabok
    Resande skrev 2011-03-31 20:27:08 följande:
    Vad kul att läsa om allas funderingar kring kroppen. Visst är det fascinerande hur det ändras under åren!

Jag har också 28 dagars cykel och förr mensvärk från #"&" men efter att ha fått N så har jag inte alls lika farligt.

Barba tror det är klokt att dra ner lite på sömnen på dagis. Gjorde det med N och även om han var lite tröttare första tiden så gjorde det susen. Han kan sova 3-4 timmar på dagen om man låter honom.  
    Mmm, det kan nog hon med. Imorgon är det lite körigt (ska till sjukan), men ska nog införa en kortvila från och med måndag, maken trodde också på det.
  • Barbabok

Led av mensvärk innan, nu är det också förjävligt men bara någon timma. Det värsta är att jag inte får äta typ Ipren längre pga koliten och Alvedon hjälper inte mycket alls. Bara att bita ihop.
    Det var skönt att den höll sig borta dryga året pga amningen iallafall. Nu är det mycket mindre (åldern?)

• Barbabok

Jag fick sovmorgon Nästan iaf., hon ville inte upp förrän 7.30 men var vaken tidigare.

• Barbabok

Jag bakar. Kladdkakemuffins med lemoncurdfrosting, citronmuffins med kiwifrosting, Sugarpastetårta med chokladapelsinkrokantfluff, lyxmarsan och smörkräm. Jag blir mätt bara jag tänker på det.

Snart vegoburgare med pommes och Cola från Max (BK hade slut). 

J fick nya strumpor idag med Spindelmannen 5-p, hon blev jätteglad. -Åh så fina, tack! sa hon med eftertryck Mockasinerna med Cars var det svalt intresse för däremot.

• Barbabok

Ela

Hmm jo jag fyller typ år imorgon. Tänka sig, 25 en gång till

Marge, huh det var tidigt!

• Barbabok

Man tackar

Fisk, jag har läst och letat, och tydligen ligger inte bonusen med, utan den slås på vid slutskattebeskedet där jag förmodar att den rutan finns. Man ska alltså kunna deklarera som man brukar, och sen lägga/plussa på den bonusen för den har egentligen inte med deklarationen att göra, men den hamnar på skattekontot och betalas ut samtidigt (billigare administrativt).
    Så t r o r jag att det är efter mycket letande. (men lovar inte att det är så).

• Barbabok

Tack för alla grattis, fyller inte jämt än på ett par år men oj vilka presenter! Bl.a. en välbehövlig plattång

Lycklig, njae hon ligger inte gärna kvar, men hon har varit rätt mammig och tankar lite gos på morgonen om hon får chansen, jag tackar å tar emot

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13