Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

*muttrar* dumma pizzeria som inte svarar fast de stänger först 22, får bli chipspåse och jordnötter då

• Barbabok

Älskar min salva från Bodyshop, gjord på hampa. Den har jag även använt på J när det behövts men hon äter helst den. Eller tja, hon älskar att äta all salva.

I morse efter banan och clementinfrulle (pre-fsk-frullen) gick hon till bänken och sa, äta tårta nu. -Varför då? frågade jag. -Mamma fylla år, säger sötisen.
    haha nä den gick inte, men vi har snart födelsedagar igen, i maj, så då får hon väl äta tårta igen.

• Barbabok
    Piggley Wink skrev 2011-04-09 07:49:27 följande:
    Hur man gör för att inte bli väckt på morgonen: Låt mormor köpa en ny dockvagn åt barnet så har barnet inte tid att väcka föräldrarna nästa morgon utan leker själv en stund
    Eh, nej. Hon har två men då skriks det kocka sitte ass.. (om den fastnat) eller bangen ass... (när hon kört fast)... osv..
  • Barbabok
    cilla67 skrev 2011-04-09 20:16:19 följande:
    Vårdguiden skrattade och trodde inte heller att det var farligt. Det värsta som kunde hända var väl om inte hela trådbiten kom med i bajset så jag skulle få hjälpa till och dra ut den...
    Hoppas verkligen du slipper det! Minns när min ena katt hade nåt (snöre?, minns inte) ut ur rumpan, jag drog och jäklar vad han krumbuktade, jag riktigt led med den hur otäckt det verkade vara!
  • Barbabok

Vi har varit på lokala skojstället för barn, typ lekland tillsammans med syster och äldre kusin. J var ledsen och kinkig innan vi åkte men det ändrades fort. Definitift efer både godis (Palle Kuling) och glass
    Nu väntar jag snart besök av hennes andra kusin, skoj, hon är bara 3 mån och supersöt!

• Barbabok
    Namaste72 skrev 2011-04-11 21:31:07 följande:
    Känns tryggt med en tråd som heter " 30+ med första barnet 1-18 år, del 34567"

Absolut, taget! haha
  • Barbabok
    Namaste72 skrev 2011-04-13 13:03:27 följande:
    Släng ut tv:n!
    hehe den används inte så flitigt, datorn däremot
    Nja det var ett program om hur mycket kemikalier som finns i människan, hur vi påverkas av alla konstiga material vi skapar, ftalater, PCB, DDT och sånt. Inte för att man kan göra så mycket åt saken men det är skrämmande. Bl.a. den ökade frekvensen fertilitetsproblem nämndes
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13