Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Galia vad jobbigt att må så dåligt. Hoppas det vänder snart. Spännande med inskolning, hoppas det går lätt och smidigt och att ni trivs med förskolan.

• Resande

Välkomna alla nya!

En liten fråga till er som har svar på allt. Hur tar man hand om alla veck som blir röda och irriterade hos bebisar? Sonen har riktigt tjocka lår och dessutom rejäla dubbelhakor där det alltid är rött och irriterat. Jag försöker tvätta av det, se till att det är torrt, lufta så gott det går men inget hjälper. Innanför blöjan blöder det liiite när man försöker torka bort fukten.  

• Resande

Tusen tack för alla tips! Ska försöka lufta rumpan mer. Lite jobbigt bara som du säger Jemema eftersom han lyckas sparka bort allt jag försöker lägga över snoppen. Blir alltid kiss överallt.  

Assar har inte haft en tanke på att det under hakan inte skulle smörjas, Ska försöka hålla det torrt i forts.  

• Resande

Vi har skötbädd på golvet där vi byter på killarna. Det var en period när N var ca 18 mån som han vägrade ligga för blöjbyten men det gick över. N har helt plötsligt börjat gå på toa. Vi har haft potta till honom något år och i somras satt han på den då och då. Under jullovet ville han plötsligt gå på toa och klättrar själv upp på toaletten. Ibland bajsar han där också, andra dagar vill han absolut ha blöja. Vi tjatar inte utan frågar om han vill gå utan blöja. Han har blöja till dagis fortf men vi räknar med att han säger till när han är redo att gå utan. N är också tre.

• Resande

Chiqita- embryona är inte befruktade vid inseminering. Då sätter man nämligen bara in sperma precis som vid "vanligt" sex fast man ligger i gynstol.

Jemema har för mig att vi hade den där kampen med N också när han blev lite äldre.. Jag minns inte exakt hur vi gjorde men läser gärna tipsen till dig. Det enda jag kan komma på är att fortsätta att lägga ner i spjälsängen, ge napp och kanske hålla lite lätt med handen på henne så att hon stannar nere (kanske inte sätter sig upp om hon känner tyngden av handen?). Eller så hoppas man bara att fasen går över fort.  

• Resande
    cilla67 skrev 2012-01-31 11:53:47 följande:
    Hörni, är det någon som har Maxi Cosi Mobi? Tar den mycket plats?
    Ja. Jag tycker den tar mycket plats i vår bil. Vi har ändå en stor Passat. Den är toppen men har tyvärr en spak på sidan (för att man ska kunna luta stolen om barnet sover) som gör att det är svårt att sitta brevid eftersom den trycker in i låret. 
  • Resande

Stramalj det kan ju vara den där bälteshållargrejen som sticker ut? Något är det som sticker ut på sidan som sticker en i låret om man är två plus stol i baksätet. Jag håller med om att det är guld att kunna luta tillbaka sätet vid långresor. Vi har även en Acta Graco Duoflex (tror jag den heter) som extra stol och den verkar vara betydlig mindre.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13