30+ med första barnet 1-3 år, del 13
johlinn: okej så då behöver jag inte ha bråttom mao :-P Det är just det där med tålamodet, jag orkar bara en måltid om dagen med kladd de andra styr jag gärna upp
sara: det är lite grann den visionen jag hade om när de börjar äta med fingrar resp bestick.
cissi: A äter också majskrokar själv men de tär det enda. Resten mosar hon i handen och slänger på golvet. Så hon verkar inte vara intresserad än.
fiolina: det där med gaffeln är ett bra tips men jag är lite rädd att hon ska träffa ögat. Kordinationen är inte den bästa än Jag matar henne med en annan sked än den hon har, annars blir hon tokförbannad om hon inte får ha en egen hehe
pyssling: det verkar om att snacks är ngt som de flesta börjar med. Är fortfarande lite rädd för bitar. Krokarna är det enda hon får än så länge. Hon börjar bli lite modig och vill gärna stoppa i lite för stora bitar.
lime: okej då verkar det vara ung samma föralla med skeden. Får låta henne träna på äta bitarna själv. Men de tär ite svårt när hon inte har så mkt tänder att tugga med.