Inlägg från: Sarahkka |Visa alla inlägg
  • Sarahkka

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Sweetie: tack, det gick tydligen bra eftersom de ringde upp idag och sa att jag hade gått vidare till slutgallrningen :-P Så imorgon kl. 9 är det dax för en sista intervju. Tror att det är 3-4 st som har gått vidare så det känns kul att ha kommit så här långt

En av himlens änglar har landat hos mig
  • Sarahkka

Moppen: vi har varit i den situationen rätt läge till och från. De ska inte behöva ha mat på natten så för mig har det varit lite kluvet det där. Vi har gjort som så att vi har gjort allt för att få henne att somna utan. Vissa ggr ha det inte gått alls och då har hon fått flaska. Men efter ett tag lyckades vi och hon sov bättre. Vet inte om det var att hon förstod att det inte var ngn ide.
    Vi hade det bra ett bra tag och sen hamnade vi i samma sist igen, så nu håller vi på igen. För det mesta sover hon men ibland är vi tvugna att ge henne flaska.

Juni: vilken tur att du såg honom! Tänk om det hade hänt ngt? Fy fan!

Ego: jag fick jobbet!!! Det är ända fram till mitten av jan men eftersom det är hos ett bemanningsföretag så lär jag säkert få ett annat uppdrag. Bättre än a-kassa!

• Sarahkka

Tack alla för alla grattis!

Hormon: stort grattis till den lilla friska pojken

Mrs fisk: vilket skit! Så där kan de inte hålla på! Men hur man ha en sådan test?

Johlinn: kram, inte lätt alla ggr

Assar:

Ela: mysigt!

Ego: Själv förbereder jag mig mentalt för att börja jobba heltid nu på måndag, vilket jag inte gjort på vääääldigt länge, och även hemmet, rent och snyggt. Kommer att jobba 2 olika tider, den tidigaste inte så kul för då måste jag upp mellan 4.45 och 5, puh! Men nu är man glad att man har jobb så det lär det gå bra

• Sarahkka

hormon: visste inte heller att det fanns såna, bra att veta.

juni: stackarn Hoppas att det bara är skråmor och att rädslan försvinner snart.

Ego: Nu är jag senil så jag vet inte ens om jag har berättat redan, i såna fall ber jag om ursäkt :-P Vi var på BVC i veckan, på 18mån kontrollen och det gick jätte bra. Hon har gått ner i sin kurva igen och det är bara bra för henne eftersom hon nu är super nära normalkurvan. Väger 12.220 och är 84cm lång. Hon klarade av alla tester utan problem, stapla klossar, rita och hin skulle kunna minst 10-12 ord. Sjuksköterskan blev förvånad över att hon kunde 30 ord Nu ska jag poängterna att orden att alla ord är inte helt rätt, men hon kopplar det till rätt sak iaf, det borde räknas eller?

• Sarahkka

sweetie. fullt ös medvetslös! Jag hinner ännu mindre än tidigare hahaha. Måste köra in mig lite på de nya rutinerna. På det nya jobbet går det riktigt bra och min arbetsledare har sagt att han är mkt nöjd med mig än så länge, så det känns bra. Amanda trivs bra på fsk så det känns tryggt. Lite kaos kring rutinerna nu när det är en massa olika tider som ska passas, och även när det gäller maten, för min del, är det lite si sådär. Får ta helgen nu och lägga upp en plan
    Vi räknar med 1,5cm  till godo

• Sarahkka

Jag läser lite hastigt men hinner inte kommentera. Matlådor ska lagas och just nu däckar jag innan 22.00 :-P

• Sarahkka

Galia: A har alltid följt sin kurva jätte fint, men har alltid varit ovanför den "normala" vikten, lite rund helt enkelt. Så att hon går ner från sin kurva gör inget eftersom hon närmar sig mera en normal vikt, vilket hon ska göra enligt sjuksköterskan, alltså nu när hon rör på sig så mkt. Hon går upp det hon ska gå upp och blir lång som hon ska, vilket resulterar att hon tappar det där hullet hon ska tappa. Rörde jag till det? :-P

Juni: jag skrev till galia just om det. Men stackarn! Är hon bra nu?

Blomster: tack tack Hmmmm kanske bra att kolla upp det. Så såg det också ut när vi sökte och vi fick plats utan problem. Hoppas att det löser sig för er med.

Pyssling: tack tack ja, så gör vi också, vi räknar högt. Idag är det sista dagen hon ska ha morgon och kväll och från och med imorgon är det bara kväll och enbart F då. Det som är trist är att hon blev förkyld igår igen, så nu rinner näsan och hostan är tillbaka. Vi får se om rosslandet kommer tillbaka.

Nu måste jag väcka Amanda från siestan. Återkommer senare

• Sarahkka

Blomster: känner igen det där med arbetslöshet och plats på fsk. Hoppas att det löser sig till det bästa.

Hormon: stackarn, hoppas hon blir bra snart.

Galia: Vi har inte haft problem med tandborstningen egentligen men de senaste 2 veckorna vill hon gärna borsta själv vilket skapar lite problem för hon vill inte låta sig borsta. Så det får man göra rätt snabbt och sen låta henne göra det.

Här kan man läsa lite om fluor: www.sourze.se/Vad_din_l%C3%A4kare_inte_ber%C3%A4ttar_f%C3%B6r_dig_Del_1_10663874.asp

Ego: Idag är det sista dagen vi ska ge A medicinen morgon och kväll. Fr.o.m. imorgon så är det bara på kvällarna. Men tyvärr så har hon blivit förkyld med hosta igen!! Så har vi otur få vi fortsätta att ge henne 2gg om dagen. Kan hon inte bli frisk ngn gång!

• Sarahkka

Någon som vill titta på min sida? Super super hemligt! Inget på FB för då är jag rökt :-P

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13