Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Kate: Jag tror jag förstår precis vad du menar, dubbla känslor och rörigt när de känns på olika sätt

Älgen skrev 2011-01-31 13:55:19 följande:
    Och vi frågar jämt om lillen vill ha sitt, ja vad heter det nu, som man har när det regnar? Balablu, så sött man nästan storknar.

Sara: Ja när alla tre pratar på så blir det nog inte så lätt att få en syl i vädret, här har vi svårt att hitta en mikropaus i Hs pratande så man skulle kunna säga nåt. Man vill ju helst inte avbryta, för man vill ju inte bli avbruten
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lycklig: Vi har björnen sover, skittrist! Man kan ju inte sjunga till den eftersom det är en strof per uppslag så det blir väldigt hackigt. Vi gillar silvriga barnkammarboken mer där det är fina illustrationer och ett uppslag per sång.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Somna: Vi sjöng ur silvriga barnkammarboken varenda kväll i över ett år, H tyckte det var superbra att ha sina föräldrar som jukebox. Hon bläddrade fram en sång hon ville höra och så fick föräldern sjunga. Rätt mysigt sätt att varva ner vid vällingen faktiskt

Hanya: Trist att allt blir fel hur ni än vänder er

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Vi slet ut en silvrig barnkammarbok så H fick ärva kusinens, han gillade inte sin tillräckligt för att slita ut den ,-) Nu har vi den andra som är turkosblått blänk på, den väljer H nästan varje kväll.

Precis som Persefone säger så är det ju en fördel om man själv gillar böckerna, det påminner mig om att slänga "Kapten Snorfinger" för att den är så vidrigt äcklig! Förskökte en annan dag men H hittade den när vi skulle slänga i återvinningen Skäms

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

På tal om sånger, är det någon som kan resten av texten till "Sätt dej på bocken, och håll dej i rocken..."? Jag an inte riktigt tolka alla ord

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Nya Pippifilmer är också toppen när man ammar, när jag ammade H så lånade jag Sex and the city-boxen men denna gången är det bara Pippi och Musses Klubbhus som gäller

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tjet: Håller med Ela i allt! Imponerande att ni fått till allt så bra för E. Som skräckexempel kan jag berätta om en tjej på Hs avdelning som fick gå på två förskolor, varannan vecka

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lime: Japp, varannan vecka här och varavvav vecka fem mil bort

Min enda fundering var hur nya 30+ kommer in, syns trådarna fortfarande för alla? Vi vill väl inte stänga ut presumtiva medlemmar?

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13