Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ojojoj, tur at H fick ärva en winther då. Första barnet som hade den tog studenten förra året H är fjärde tror jag.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

johlinn: Well done!

Anna: Bra med dumlekolan! Det tipset ska jag till mig

Barbabra: Kollade du guppi? Det var alltså Didrikssons skalställ jag menade, inte galon... Fanns på deras rea i vintras, tror de har lite rea kvar i nätbutiken.

Fiji: Verkar ju jättekonstigt att skriva in dig på kurser om de inte kan ge dig en fast anställning. De måste ju fatta själva att du inte blir kvar i längden om de inte ger dig det

Somna: H har galonvantar både från lokala billighetsaffären och från Stadium (Everest). Enda skillnaden är att Stadiums är gladare färg på, båda funkar kanon! Men han kanske har varit megaprickig färdigt nu och får två koppor precis som H fick Om det nu verkligen var vattkoppor, men prickarna såg precis ut så.

God natt alla!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kate: Jag hade också blivit chockad om personalen sagt så till barnen! På Hs avdelning är de extremt medvetna, en av pedagogerna driver kommunenes genusprojekt så de är verkligen i framkant. Det är rätt intressant, för jag har liksom inte funderat så mycket på det innan. H är ju rätt töjig så det är skönt att hon får lov att vara sig själv och inte behöver känna sig tvungen att bli mer flickig. Dessutom tror jag att barnen redan från början måste lära sig att ta för sig, men med respekt för andra individer.
    Stackars Mysbrallan. Har ni egen tvättmaskin i lägenheten eller hur gör man vid kräksjuka om tvättstugan är bokad? Här har vi ju mina föräldrar som grannar så när det kör ihop sig använder jag deras maskin också .

Annaloo skrev 2011-02-09 09:40:26 följande:
    De kanske har fått samma utbildning som designerna på Lindex?
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H började dagen som en gräslig trots-H. När hon skulle hämta nån så frågade jag om hon kunde hämta den lugna och mysiga H som inte slår sin lillebror också. Efter en stund sa hon "Men det finns ju bara jag". När hon kom tillbaka hade hon iaf lugnat ner sig så vi kunde mysa lite ihop alla tre. Hon älskar ju att krama och pussa lillebror men när hon är för vild så blir det ju så hårdhänt... Tänkte på johlinn i morse och höll mig lugn, tack för det!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

johlinn: Jag tänkte när de lyckas kräka ner bäddmadrass osv, den har af inte vi så många av Jaja, allt går ju!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

johlinn. H lyckas ändå, även om vi har plastad frotte på det medsta, men det är klart att man kanske blir bättre på att rädda sakerna om det är besvärligare att tvätta...

Kate: Det är nog en blandning av att vara tre år och att få en lillebror... det började ordentligt strax innan N kom, men å andra sidan så började det ju pratas extremt mycket om syskonet då så man vet inte riktigt. Skönt att ha tillgång till tvättstugan när det kör ihop sig!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Kate Lynn skrev 2011-02-09 13:28:34 följande:
    Staaackars Ela, både städhjälp och lite shopping Jag lider med dig! En dam måste ju få sina praliner trots allt.
    Håller helt med Men det försa jag ska beställa när jag börjar jobba är jus städning!!!!
    Kate

Ela: Var du tvungen att köpa praliner på stan och bära hem dem själv då

Anna: Helt sant! De är väl deet enda som skulle ala emo städhjälp också då Men JAG VILL HA det ändå!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Olimpia: Jag har också funderat mycket över det där med organisationer. Under skoltiden var jag engagerad i allt! Men nu har jag liksom ingen ork. Under min uppväxt har ju mina föräldrar varit mycket engagerade i föreningarna kring mina och min systers fritidsintressen. De har lagt många ideella timmar varje vecka i olika föreningar. Jag funderar på hur det ska bli när N och H växer upp, kommer vi orka det? Eller kommer vi fortsätta som nu och försöka få ihop tid till våra egna intressen också? Den där vinsten som Kate skulle få på 80 miljoner, man man få en egen sån så man skulle kunna jobba deltid men ändå ha råd till städhjälp och hästskötare?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kate: Jag tänker att man kan jobba lite lagom mycket för att få sitt mentala behov tillfreddsställt (självklart ett intreeeant och givande jobb med bra chef och arbetskamrater), städhjälp, hemkörning av maten (man borde ju kunna få det även här på landet om man betalar rejält?), någon som fixar allt man inte hinner med hästarna så att man kan rida men inte behöver fixa med foder och hagar och sånt. Då skulle ju livet vara toppen! Barnen på förskolan en lagom stund på dagen så man hinner jobba och rida, sen kan man mysa med dem utan att känna att man MÅSTE hinna städa och handla. Vad tror ni?

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13