Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cilla67 skrev 2011-01-12 14:27:08 följande:
    Somna, jag tror det är någon inom lättmajonnäsindustrin som ligger bakom de reglerna! Är inte en av Belgiens vanligaste måltider pommes med majo? Jag anar en konspiration!

Ojojoj, här går det vilt till med trasiga stolar mm Stackars Kate som aldrig får sitta

Skönt Elsis att ni äntligen kom ut!

Vi har varit och badat, N tyckte det var skitfräckt och H älskar det ju såklart som vanligt. Hon både hoppade från kanten och åkte rutschbana utan att jag tog emot henne. Hon "simmar" jättebra med sina puffar nu, ska försöka fixa simskola nästa säsong tror jag!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Anna: Jobbigt att ni står på så olika platser i livet. Jag är imponerad av hur du tar tag i vad du vill, och faktiskt har vågat ta reda på vad DU vill. Du är min idol!

Olimpia: Hrmm, min osteopat är utbildad i England, undrar om han vill behandla Nils om det behövs? Idag är dock allt frid och fröjd. Funderar på om det är choklad som är boven?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: N är två månader på söndag.
    Två dygn verkar ju också jättelänge! (min längsta var typ 10 timmar från första värk)

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Gladhannapanna skrev 2011-01-12 22:15:40 följande:

När barnmorskan inspekterade bröstvårtorna under graviditeten för att se om de skulle funka bra att amma med!

Och hur sak de vara då?
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jossan: Vi har en Acta Graco Duologic och en Cosmic Comfort, men funderar på Acta Graco BeLogic som nästa stol. Den har fått bra i plustestet (svenkt frvilligt test som är tuffare än EUs), dessutom tar den inte så mycket plats i början, men sen flyttar man ut den när barnet behöver mer benplats. Verkar smidig tycker jag. http://www.ntf.se/Tidning/default42822.asp, här är NTFs marknadsöversikt http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hanya: Det ser säkert ut

Ojojoj, vad många bilstolsmodeller vi har erfarenhet av här i tråden, och de flesta verkar nöjda med sin! Det känns bra inför nytt inköp, Vi behöver en till i vår så jag läser med stort intresse hur ni resonerar. Vi har ju två V70, så de flesta bilstolar får ju gott om plats... Dock vill jag att det ska finnas "nackskydd" så att barnet kan sova gott i stolen, vi har nu en utan och två med, i den utan så trillar ju huvudet åt sidan - inte alls bekvämt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Härligt Hanya! Italienproblemet blir ju iaf ett kärt bekymmer... Vem (alltså vilken funktion) är det som håller mötena? Vilken nämnd ska det upp i? Jag har ingen kolla alls, försöker bara förstå hur det fungerar...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13