Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cissi: Stackars liten! Hoppas han var nöjd med boken sålänge så får han väl ha kalas en annan dag istället... grattis till stoar killen iaf!

Pysslig: Håller helt med Ela i Barbiefrågan

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Å vad härligt att träffa gamla vänner Olimpia! N och jag var ju "på krogen och tog en öl" i torsdags, så himla trevligt att träffa vänner. N är ju flexibel än så länge Det är lite svårare att ge sig ut med H eller med två barn.
    Stackars svärmor som "fått svininfluensan", hoppas hon är frisk tills det är hennes dagar med M den här veckan. Själv fick jag tvinga min pappa att ringa vc idag för han har så ont i knäet att han knappt kan gå

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Limefrukt skrev 2011-01-17 11:23:19 följande:
    Varför har inte FL någon app till android grrrrr..... Skrikandes
    På tal om det... Fyller 23 imorgonoch önskar mig en ny mobil, vilken är bäst? iPhone eller någon annan? Varför?
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-17 12:54:08 följande:
    Ungefär där befinner jag mig också i tankarna men jag kanske har kommit lite längre eftersom jag är inne på att jag kanske inte BEHÖVER men nog FÖRTJÄNAR en ny (smart) telefon.

Min telefon fungerar oftast men glappar lite här och var så nog BEHÖVER jag en ny telefon Dock vet jag inte riktigt vilken... Videosamtal känns ju inte så akut, men å andra sidan brukar jag ju ha mina telefoner rätt länge så då kanske man ska satsa på det senaste så har man allt när man väl behöver det. Videosamtal kan ju vara kul med barnen i ett senare skede... Tar gärna emot mer input!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kate: Ja, jag har ju egentligen bara provat iPhone, maken fick en när han bytte jobb i somras. Men det verkar ju inte som nån pratar sig varm för nåt annat här heller .

H tittar också gärna på bilder/film (på sig själv ) på makens, det är ju helt självklart hur det funkar att bläddra och zooma

Milla: Är han nöjd med sin Xperia?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Anna: Bra taktik att låta jobbet ge dig telefonen, men stora kramar och många tankar till dig om privatlivet! Förstår han äntligen att det är på allvar nu?

Mrs F: Precis så säger min mamma (specialpedagog med extra utbildning i tal), Tecknen främjar språkutvecklingen. Dessutom sänker de frustrationen eftersom barnet kan kommunicera med dem.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Anna: Jag förstår precis att du blev hysterisk och behövde en time-out! Jag tycker du är stark som verkligen tar tag i detta! Persefone och Pyttis har tyvärr helt rätt i att det gäller att stoppa innan man blir bitter, jag ångrar att jag inte gjorde det med mitt jobb jag mådde dåligt av. Hoppas nästa veckas rådgivning ger resultat i någon riktning!

Såg den hät notisen http://nyhetersto.se/nyheter/visa.asp?ID=1382. En pappa som var och handlade med sin tvååring, men han var så narkotikapåverkad att han däckade på golvet i affären. Undrar hur den stackars tvååringen mår Gråter

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13