Har haft en bortslösad förmiddag, förutom att jag haft förmånen att få umgås med D då.
Skulle på hörselkontroll med D och när vi väl kom fram var det första jag såg en lapp som sa "Har du anmält dej i receptionen två trappor ner?". Det var bara det att vi hade passerat den receptionen och det stod inget om vilken mottagning de servade. Idiotiskt. Hur som helst hade vi redan anmält oss i huvudreceptionen men jag hann svära en liten ramsa...
När vi väl träffat läkaren, den undersökningen gick bra, skulle en audionom göra en hörselkontroll på D. Det första de säger är: "Ni skulle egentligen ha blivit bokade hos en barnaudionom en ons el tors, men vi kan ju göra ett försök."
Vi gör ett försök och instruktionerna för tester som 2-årige D ska göra är: "När du hör ett ljud, lägg bollen i hinken". ?? Min tvååring skiter i ljud, frågan är om han ens vet vad ett abstrakt ord som "ljud" betyder, att sen släppa ifrån sig en boll frivilligt är jag skeptiskt till. Testet misslyckades. No shit.
Vi ska få en ny tid men jag tänkte ligga steget före och ringa till mottagningen för att inte riskera att få en tid vid lunchtid eller mitt i sovningen. Får tyvärr svaret "våra telefontider är slut för idag".
Behöver jag säga att öronmottagningen inte står högt i kurs just nu.
David var som vanligt fantastiskt tålmodig och läkarundersökningen gick superbra. Han är så himla duktig och medgörlig.