Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Assar - Attans att LeapPad inte finns på svenska. Men jag ska bearbeta Mr F så att vi kanske köper en padda till oss själva i jul. Inser ju att D kanske ska börja vänja sig vid såna där grejer så att han inte kommer efter redan från början. Han kanske blir superintresserad och duktig trots att vi är måttligt intresserade av allt som har med datorer att göra.  

• Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2011-10-12 09:00:19 följande:
    Fisk: Det finns faktiskt massor av pedagogiska appar där barnen lär sig saker (H räknar tex äpplen och ballonger i knattematte). Vi behöver definitivt en padda i julklapp

Jaaa, absolut! *nickar och håller med*
  • Mrs Firren

Moppen - Jag funderar lite på det som Oyra nämner om gröt. Minns inte när D började nobba välling men vi gick iaf över till gröt spetsat med lite rapsolja på kvällen. Han kanske var 1½ år då ungefär.

Satan vad kort minne jag har, jag minns fasiken inte!

• Mrs Firren
    Mosing skrev 2011-10-12 19:59:16 följande:
    Nu håller vi tummarna... T sover stinn som aldrig förr. Rejält mellis, rejäl (och sen) middag, gröt 45 min efter middagen avslutats, följt av liten smörgås och 1 dl välling. Sen vinglade han fram. Jag rapporterar i morgon om det gav nåt resultat

Ha ha, jag kan se det framför mej.
  • Mrs Firren

Sarahkka - Grattis till jobbet! Vad roligt.

• Mrs Firren

Icka - Jag tror D var 8 mån när han fick eget rum och han var sov väldigt oroligt innan dess och jag minns att vi (jag) resonerade att "det kan inte bli värre". Och det blev det inte, faktum är att flytten till eget rum gick superbra. Jag tror att jag slutade nattamma i samma veva. Allt funkade smidigt och både jag och D sov bättre. Mr F sov redan bra...

• Mrs Firren

Har haft en bortslösad förmiddag, förutom att jag haft förmånen att få umgås med D då. Skulle på hörselkontroll med D och när vi väl kom fram var det första jag såg en lapp som sa "Har du anmält dej i receptionen två trappor ner?". Det var bara det att vi hade passerat den receptionen och det stod inget om vilken mottagning de servade. Idiotiskt. Hur som helst hade vi redan anmält oss i huvudreceptionen men jag hann svära en liten ramsa...

När vi väl träffat läkaren, den undersökningen gick bra, skulle en audionom göra en hörselkontroll på D. Det första de säger är: "Ni skulle egentligen ha blivit bokade hos en barnaudionom en ons el tors, men vi kan ju göra ett försök."

Vi gör ett försök och instruktionerna för tester som 2-årige D ska göra är: "När du hör ett ljud, lägg bollen i hinken". ?? Min tvååring skiter i ljud, frågan är om han ens vet vad ett abstrakt ord som "ljud" betyder, att sen släppa ifrån sig en boll frivilligt är jag skeptiskt till. Testet misslyckades. No shit.

Vi ska få en ny tid men jag tänkte ligga steget före och ringa till mottagningen för att inte riskera att få en tid vid lunchtid eller mitt i sovningen. Får tyvärr svaret "våra telefontider är slut för idag".

Behöver jag säga att öronmottagningen inte står högt i kurs just nu.    

David var som vanligt fantastiskt tålmodig och läkarundersökningen gick superbra. Han är så himla duktig och medgörlig.  

• Mrs Firren

Tack för sympatier, nu har jag lugnat mej.

Sara - Precis samma test har vi gjort förut, funkade mycket bättre. Förhoppningsvis är det det testet barnaudionomen ska göra nästa gång.

johlinn - Håller med om att det ibland snarare handlar om ointresse än dövhet. Känner igen det med. F*n, alla spelar väl döva då och då?    

Det låter förresten som de gångerna läkarna också kommit till felaktiga slutsatser. I höstas när vi var på undersökningar...
    T.ex. Barnet kastar inte bollen trots att han fått samma uppmaning 511 ggr den senaste timmen. Läkare 1 drar slutsatsen att D inte förstår instruktionen. 
    Eller t.ex. Barnet springer i korridorer utan slut och har så otroligt roligt. Barnet stannar inte och återvänder till föräldern trots upprepade uppmaningar. Läkare 2 drar slutsatsen att  D inte hör.

Mr F och jag ansåg att det snarare handlade om "nu skiter jag i er" båda gångerna. Duktig kille.  

• Mrs Firren

Blomster - Vi blev kallade på alla våra BVC-kontroller och visst går väl ni på samma som vi gick på? Ring och kolla läget om ni inte hör nåt.

• Mrs Firren

juni - Suck, vad tradigt med VC. Man upphör aldrig att förvånas över deras syn på väntetider. Numera har jag alltid med frukt eller annat mellis när vi ska till såna ställen, eller nåt annat vårdbesök, eftersom man aldrig vet hur lång tid det tar. Hoppas ni får komma in snart, först i kö som ni är...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13