30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Fio: Visst var det duktigt gjort av de två barnen att knata på så tappert.
Ela: Wow! Jag inväntar också otåligt besked om jämställdhetsbonusen för 2009 och 2010. Fick du alltså brev hem med summan angiven? Jag kollar febrilt på hemsidan men där syns ingenting... Vi har fortf. ca 60 SGI-dagar kvar på sambon som ska tas ut av honom framöver men räknar med en rejäl slant i år - TROTS att vi blivit "lurade" av TRE handläggare som skulle vara särskilt insatta i jämställdhetsbonusen. Nåväl, vi får väl bjuda på de tusenlapparna vi inte får ut.
Och ja, det gäller som johlinn skrev för barn som är födda fr o m 1 juli 2008.
Olimpia: Det verkar gå trögt men åtminstone åt rätt håll i sakta mak... Får alla alltså samma summa föräldrapenning i England, oavsett vilken inkomst man haft?
Barba: Finfin tårta du gjort till J! Grattis till 2-åringen, även om det nog är i efterskott (?)
johlinn: Så bra att det såg så bra ut med Es hjärta. Och vilken effekt det gav att höja hans hormondos!
Sarahkka: Vi har också Trygg Hansa. Enligt vår försäkringsmäklare är Skandia bättre men de vägrade helt att ta emot G, så nu behåller vi TH ändå. Han blev förresten godkänd fullt ut som försäkringstagare nu i förra veckan. Bortsett hans allergier då...
Igår var även G feberfri efter en 3-timmars förmiddagssovning (tillsammans med sin mamma ) och alla barnen skulle till fsk idag och vardagen återgå.
Vid 3-tiden i natt skrek J i högan sky (som vanligt) och jag gick upp och tog henne till pottan, noterade att jag kände mig konstig men var så sömndrucken att jag inte hajade riktigt då. Vacklade halvt på sidan genom allrummet in i Js säng och somnade med henne. Vaknar vid 6.20 av att O skriker i rummet bredvid för att han tycker att det är morgon. Och jag bara känner hur hela världen snurrar, Kan inte ta mig ur sängen. Kryper sedan till vårt sovrum och känner mig som jag hinkat i mig 6-7 drinkar (vilket nog var närmare 10 år sedan det hände i verkligheten). Känner mig helt vimmelkantig så fort jag försöker sätta mig upp.
Får ringa och sjukanmäla mig och ligger pall i sängen hela förmiddagen, sover och vaknar till om vartannat. Vid lunchtid försöker jag komma ner till köket men får ge upp för det snurrar för mkt. Ringer 1177 som säger att jag ska söka läkarkontakt. Ringer min läkarmottagning som säger att det inte låter bra o att läkaren ska ringa upp senare i em. En halvtimme senare mår jag rätt ok om än väääääldigt spak med mitt låga blodtryck, fortf. lite yr och inte har ätit sedan igår. Hämtar med sötsaker tillbaka till sängen och framåt 14 kan jag ta mig upp.
Virus på balansnerven. Jaha, tjena. Väldigt dumt ställe för ett virus att sätta sig tycker jag, Föredrar de vanliga med snuva, halsont eller hosta. Mår iaf ok idag och känner att jag nog ska försöka pallra mig till jobbet imorgon för att försöka stävja ekonomisk konkurs för familjen.