Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag blir snart ruinerad Svaret på det är Panduro. Hur mycket kan man handla där egentligen?

Idag blev det bara 1kg sugarpaste, påskägg inkl. påskstickers (Js påskpyssel), vattenfärger (mamma betalade), och nåt hjärta på en pinne som J lyckades ta sönder innan vi ens hann betala.

• Barbabok

hehe J älskar sina verktyg, men frågan är om inte en Barba slår det? Hon älskar sina Barbaböcker med!

• Barbabok

Lime, ja det är ju just det, gelatin Finns massor av recept men inget utan som någon rekommenderar.
    Den jag köpte var utan. Äter ju inte sånt.

• Barbabok
    Champagne77 skrev 2011-03-20 20:38:42 följande:
    Härliga kommentarer om leksaker .

E har både en RÖD spis och en RÖD dammsugare - måste man ut o köpa ersättningsleksaker direkt eller ?? Dessutom en ROSA Monchicci (eller hur det stavas...). Allt som oftast springer han också runt med min stora, lila handväska .
    Nää, fattar du inte att nu kommer ju snoppen att trilla av!

• Barbabok
    Billabong skrev 2011-03-20 21:23:44 följande:
    Jag erkänner att jag har noll koll och frågar rätt ut: Vad har man eg. sugarpaste till? Jag trodde att det var ngt man garnerade kakor o tårtor med...? Skäms Men det är alltså ngt man pysslar med och köper på Panduro? Då är följdfrågan vad man gör för pyssel av den?
    Jo man garnerar med det, och Panduro säljer även sånt. Funkar som marsipan fast smidigare och bättre för de med nötallergi.
  • Barbabok
    Champagne77 skrev 2011-03-20 21:22:34 följande:
    Har Karlssons Klister hemma - tror du det funkar ??
    Ja, det är iofs mjukt, men med namnet Karlssons borde det ju funka?
    Billabong skrev 2011-03-20 22:00:12 följande:
    Där ser man! Trodde inte de sålde matgrejer där! (Vi har inget P i min stad, har faktiskt bara sett det i Sthlm...)
    Somnat skrev 2011-03-20 21:55:20 följande:
    På torsdag ska jag på konferens och blir borta över natten = 8 h ostörd sömn och stor frukostbuffe! (Och så liiite jobb, kanske?)
    Det där lät riktigt bra!
    Det är inte kylvara så kanske är det därför. Jag har inte provat ännu men det ser snyggt ut på bild
  • Barbabok

Jag vill också på konferens

= 8 h ostörd sömn och stor frukostbuffe! (Och så liiite jobb, kanske?)

Fast slipper helst jobbandet!

• Barbabok

Lime, jo det finns agar agar (alger) som är som gelatin, men översätter man mängden ska det vara samma, och det skulle innebära 5 påsar agar! (dyrt) Vet inte om det funkar så bra, jag skulle testa nåt förut men det stelnade inte alls. Jag kanske gjorde fel.

• Barbabok

Js första ord var pappa, det tog flera månader till innnan mamma kom. Efter det minns jag inte.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13