Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pucha, ja det får man, men de försöker ge så lite som möjligt eller minska fort (minns inte vilket). Kortison kan man ju få för att man riskerar att få för tidigt födda också, för lungmognaden. Men som Fio säger, på ordination såklart

Härligt att Cissi och bebis är ok, ser fram emot att höra mer

Läskigt att sätta i halsen, tur att det finns rådig personal

Ang. fsk, J reagerar ledset när jag lämnar men inte när hennes pappa lämnar, då springer hon glatt in. Tror det är mest vanan som spökar, det är ju alltid pappa som lämnar och jag som hämtar, så när vanan bryts blir hon förvirrad.

Jag mår fint igen, blä för kräksjuka!

• Barbabok

Cissi, huh vilken pärs, och så skönt att det slutade väl

Här har vi storstädat HELA dagen, J behagade att väcka oss vid sex, och ville knappt sova middag heller men det ville vi så hon fick helt snällt ligga kvar Nu sitter hon hos far sin och tittar på nåt på datorn. Dags att sova!

• Barbabok
    asap skrev 2011-02-20 20:32:58 följande:
    Hah! Den där jäkla Ove, skönt att han blev lämnad vid vägkanten med sin äckliga kräks-soffa! *Utgår från att alla andra 30+-are vet exakt vad jag talar om*
    Löööv it!
  • Barbabok

Marge, hua vad skrämmande (med sjukt barn) men skit om det är så att man måste vara en hysterika för att bli hörd Hoppas du har fel men tror inte det Jämförelsen har ju studerats på vårdsökande män resp. kvinnor, män blev oftare tagna på allvar och kollade, kvinnor skickades hem. Förjävligt!

• Barbabok

Fredag AW är redan bokad här hemma i hålan med en f.d. kollega. Ni får ha skoj utan mig

Kate, beklagar
    Anna, hoppas du har "fel", blir så dyrt om det inte funkar direkt (IVF-samtalet imorgon)

Antar att vi (Katefamiljen och Barbafamiljen) betalar lika mycket, tipsar om att det iallafall är billigare i U:a än Sthlm. Fast vill man använda samma donator som sist går det kanske inte? Ej heller om man ska göra FET, men jag har inte frågat.

• Barbabok
    Kate Lynn skrev 2011-02-21 19:48:46 följande:
    Tack för tipset, Barb! Men vi får inte gå i Stockholm eftersom jag bar det första barnet, och min fru då inte räknas som barnlös (vilket är sant!). Reglerna håller på att omarbetas, men vid tidpunkten då vi ställde oss i kö för syskonbehandling var vi endast hänvisade till Umeå om vi ville göra allt på svensk mark. Vilket vi ville för att slippa närståendeadoptera. Men det är sjuukt dyrt, så var glad att du kan gå någon annanstans

Vad tråkigt, Lime!

Lycklig, jag glömde ge glada tillrop på er mysiga dag - underbart! Och MacD är inte så himla illa, allt som funkar är bra
    Aha, jag trodde ni redan gick i SthlmSkäms därav mitt aningens konstiga inlägg Vi får ju "välja" på de sex universitetssjukhusen då vi behöver donation, men som jag läst det är U:a billigast, och tur är väl det då vi har nära till både dit och Sthlm. Fast, billigt blir det nog aldrig, om man inte är rik!
  • Barbabok
    cilla67 skrev 2011-02-21 19:48:08 följande:
    Tack för alla medkännande ord! Nu har vi lyckats avverka en helg och en nästan normal dag. Livet börjar bli ungefär som vanligt, men A har verkligen påverkats. Han är som ett plåster och stundtals lite nere.
    Jag förstår att det måste ha varit konstigt att plötsligt först få ett syskon och sen bli av med både morsan och brorsan i två veckor... 
    Jag tänker att det viktigaste för A måste vara att jag visar att jag älskar honom lika mycket som förut, och att jag inte tänker försvinna igen. Han måste få känna sig trygg i allt det nya. Vad tror ni? Hur skulle ni göra?
    Jag tror som du, nästan att A måste få komma lite före bebis också (om möjligt), att få rå om SIN mamma lite igen.
    Annaloo skrev 2011-02-21 14:30:20 följande:
    AW på fredag låter bra, ska bara få ok här hemifrån... Det brukar inte vara något problem, men just idag så har jag berättat att jag kanske måste börja jobba heltid den 1 mars... Jag la upp det jättefint med förslag att svårmor kanske vill hämta ett par dagar i veckan, men det föll inte i så god jord ändå K skulle behöva vara kvar på dagis 30 min längre de dagar jag hämtar, och eftersom han aldrig vill gå hem som det är så är jag inte så orolig för hans del, men sambo ogillar det. Dessutom så är det ju så att om han protesterar så innebär det att han måste erkänna att jag gör uppoffringar för att få vår vardag att fungera, och i vårt förhållande är det ju han som står för uppoffringarna... Drömmer  Han har det lite tufft just nu helt enkelt
    Ja, han uppoffrar sig verkligen, eller, jag t r o r att han verkligen tror det, tror jag Förvånad Nä, jag ska inget ont säga, känner honom knappast, men litar på ditt ord
    Hoppas btw att du kommer iväg nästa månad.
  • Barbabok

Aha på det viset Kate. Vi har väl inte fått välja egentligen, eller alltså, de har inte frågat. Men, som privatbetalade borde man väl få välja? Vi går såklart hos samma då vi vill ha genetiska syskon.
    Svaret alltså Pysslig är att donationer får mannen nog lämna obegränsat men 6 barn får han ge upphov till. Man får vara snabb att roffa åt sig "sitt" syskon
    Jag läste nåt idag att man bara får ett syskon, glömde fråga vidare men klart intressant om det är så. Man kanske vill försöka sig på en 3e i sista stund? 

• Barbabok

Idag satt den fruktade infon uppe på fsk, magsjuka går, OCH löss, bläääää Kammade J ordentligt nu men nada än så länge. 3 barn hade gått hem med löss idag. Lika många med magsjuka.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13