Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Gissa vad detta betyder:
    "Shitt åttå"

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt
    johlinn skrev 2011-12-10 22:33:27 följande:
    Lime- man får passa sig för vad man säger
    Faktiskt inte... Det betyder inte det man tror först
    Gissa igen!
  • Limefrukt

Ledtråd: Hon kom gående med en kudde i famnen

• Limefrukt

För några dagar sen ramlade vår hatthylla ner. Den har suttit uppe i 3 år, så vi trodde liksom att den blivit förankrad ordentligt....
    Men vi hade inte rätt grejor hemma för att sätta upp den och maken orkade inte pallra sig iväg och köpa.

A kommenterar den tomma väggen:

-Mamma jacka inte hänga där!
    -Nej, pappa ska laga hängaren
    -Laga NU! Mamma jacka hänga där!
    -Pappa ska laga den imorgon!
    -Pappa inte kooolan (skolan)? Nanna hemma pappa!
    -Nej, du ska till dagis imorgon och pappa ska till skolan. Pappa lagar den sen - efter skolan.
    -Pappa laga hen - ette dagik! Pappa koooolan!
    -Ja precis!

Dagen efter, när min man hämtat A på dagis:
    -Pappa INTE laga! (tittar surt på maken)

En dag senare satt hatthyllan uppe igen när jag kom hem från jobbet

• Limefrukt
    Pysslig skrev 2011-12-22 12:58:48 följande:
    Efter ett år av barnDVDer har jag följande att kommentera:

Teletubbies- å nej Cool
    Pippi -  Vill gärna ha Prusseluskans väska Drömmer
    Saltkråkan - Vilken barndomsidyll! Solig
    Madicken -  Allan Edvall var allt en bra skådisGlad

Nu när L varit hemma och sjuk kom jag på snilleblixten att sätta på Mama Mia för L tycker om när de sjunger på TV! - Tyst mamma inte kunga, de kunger på tÄven! Skäms
    Ha ha!

Ang "shitt åttå" så betyder det tydligen "filt också".  Hon vill gå och lägga sig på golvet som de gör på dagis, men hittar inte någon filt...
    Det tog ett tag innan jag fattade vad hon menade!
  • Limefrukt
    Pysslig skrev 2011-12-23 23:25:19 följande:
    Här kör L med dubbelbetydelsen med Nalle Py = Nalle Puh och Paraply! Maken var mäkta förvånad att hon stod och ropade efter Nalle Puh när hon skulle ut i regnet med mig... Skrattande
    A kör också med samma där. Fast hon säger Palle-py om båda. Att sen hennes Nalle Puh-duplo-figur har ett blått paraply gör inte saken lättare....
  • Limefrukt

A har aldrig gillat välling. Första två gångerna vi bjöd på det så drack hon, sedan dess har det varit totalstopp. Jag har en gröttjej. Med äppelmooooos

• Limefrukt
    Maria A 78 skrev 2012-01-06 10:59:20 följande:
    Vi har fått ett litet sömnproblem, tänkte höra om någon varit med om detsamma. E somnar alltid enkelt i sin säng vid 19.30. Oftast sover hon sedan gott hela natten, kanske med nåt uppvak då det räcker att ge henne nappen och buffa lite. Men vissa kvällar så vaknar hon efter cirka en timmes sömn och är klarvaken. Det går verkligen inte att få henne att somna om. Oavsett vad man gör så är hon vaken till framåt 23-tiden.

Detta började för ca en månad sen och då var det nån enstaka natt bara. Jag trodde att det berodde på att hon sovit för lite på dagen, så jag blev noggrannare med hennes sovtider och då blev det bättre. Men nu blir det oftare och oftare sådana här kvällar igen, trots att hon sover bra på dagen.

Någon som vet vad det kan bero på? Eller vad man ska göra?
    Eeh, vi söker fortfarande efter lösningen för vå 2½åring... Men A vaknar oftast inte förrän vid 1-tiden och håller sig vaken (och pigg) fram till 4-snåret...
  • Limefrukt

Gah... man är borta några dagar och så har typ alla bytt nick. Jag har inte orkat bry mig om att byta, har inte så mycket hemligheter här...
    Men TACK för att ni har samma bild så jag vet vem som är vem! Hjärta

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13